Friday, August 26, 2011

Saujana Di Hari Raya Yang Suram

Hari aku lakarkan coretan ni... means... hari ni adalah Jumaat terakhir untuk Ramadhan 1423H. Hari ni dah 26 hari poser... means... lg 3 ke... 4 hari semua umat Islam akan meraikan Syawal.
Ramadhan ni... dun know lahhh... rasa macam sayu jekkk nk tinggalkan. Rasa best sangat puasa tahun ni.... alhamdulillah.... sepanjang puasa tahun ni.... aku lalui dengan ketenangan... nak lakk cuaca pun alwayssss redup... tu yang terasa masa gerak laju tu....
Dalam semua orang meriah nak sambut raya.... semua hepi bersuasana menjelang raya.... jujurnya... AKU LANGSUNG TAK MERASAI KESERONOKKAN RAYA UNTUK TAHUN NI. Ahahhh... jangan tanya KENAPA... tapi... aku sendiri pun tak tau... perasaan ni aku belum pernah rasai sebelum ni... rasa macam tak de keceriaan langsung di selubuk hati ku.... Biasanya... macam syawal lepas-lepas... aku seakan eksited... dalam pantang pun boleh lagikkk prepare untuk raya dengan penuh ke-eksited nya...
Tapi... untuk Syawal 1423H ni... tercengkam rasa sendu yang tak di lepaskan.... yelahhh... kalau berdongkol nangis skarang... mau batal poser aku... jangan memain... aku ni stail nangis sampai bengkak kelopak mata, bagai!!! Orang lain sonok-sonok nak tukau langsir, bersih kan umah, try baju baru... beli memacam kuih raya... percaya tak... aku ni... langsir umah pun aku tak berkisah... baju baru aku pun still kat kedai tailor lagi... (apa lagi tak p cari pun nak soping beli tudung sedondong baju), juadah kuih raya??? Hmmmm... tak de terlintas langsung dalam kepala otak aku ni nak buat koleksi kuih / biskut raya... tukau duit raya... perghhh... biasanya... seminggu sebelum raya... aku dah susun duit raya dalam sampul pun.... tapi... hari ni... aku langsung tak terpikir nak tukau duit raya.... hahahaha... harap maklum... ye anak2 yang datang beraya umah aku.... kalau last minit aku nk tukau duit raya... bank masih ada stok duit untuk tukau... adalah rezki...
Koleksi duit raya... tapi... aku masih lum buat penukaran duit baru....
Koleksi kuih raya... selalunya... aku dah berderet koleksi kuih raya... tahun ni... hmmmm....alahai!!

Hahahha... pendekata... pada aku... kalau Ramadhan terus sampai bebiler pun tak per... aku di minta jadi penunggu pejabat pun, aku rela! Opis aku... Isnin tu dah lengang... aku masih lagi jadi penunggu hari Isnin tu.... hahahahha....

Hanya Tuhan je yang tahu... aku terlalu sayangkan my parents....

Tak per lah... raya tetap aku kena lalui... nak ke tak nak.... pada aku... raya kali ni... aku nak bagi sepenuh kebahagian buat parents aku.... coz... i know that... my parents is everything to me... aku just nak my parents hepi... coz aku tau... this is d 1st time berhari raya our famly will be celebrate without my beloved brother, Allahyarham Zaizul Hafiz. Sunyi rasa rasa tahun ni... Ya Allah... kalau boleh... aku nak pergi jauhhhh....jauhhhh.....tetiber hati ni tersentuh sangat!!!
Syawal terakhir arwah Epi...


No comments:

Post a Comment

Meh Nyampok sama