Monday, August 1, 2011

Happy Enibeseri - 2 Ogos

Hari ni, anibeseri aku ngan my hero... means... pejam, celik, makan, minum, tidor, bangun, gaduh, manja, ketawa, nangis... dah 3 tahun aku ngan my hero mengecapi alam rumahtangga. Kata orang... bebudak baru bertatih ni... masih lagi mood hanimun... heiyyy.... umor perkahwinan je baru 3 tahun.... tapi... pengalaman perkahwinan we allsssss marbelasss taw!
Sempena anibeseri ni, biasa ler... tak jauh mana pun bezanya ngan anibeseri aku yang lelepas.... jangan ler sesaper nak nyakat aku...
"eceh... cik abg bagi hadiah best la tu...." - idak mana nyeee... cik abg aku jenis mengamalkan skim berjimat cermat yang obesto.... heheheh...

dan... jangan gakkk sesaper nak nyakat aku....

"ecehhh... aniberseri... mood hanimun... baper kali round???" - idak mana nyaaaa nk round... poser bebbb... round bazar ramadhan boleh laaa.....
Hakikatnya... aku ni macam isteri lenlain gak... tok sah ler isteri-isteri... bini-bini orang kat luar sana nak buat ayat sendu lagi mithali....
"ehhh... abg... tak yah ler beli apa2, mak jemah tak pinta, duhai suami ku..." pooorahhhh... mulot kata tak pinta... tapi... biler di sua hadiah... takat coklat cadbury pun jadi lahhh... senyum mekar sampai ke telinga.... isteri mana yang dirinya tak mo di layan bak bidadari... bak Seth Tan layan bininya... si Nora Elena tu kan.... kan....
Gitu gak ler ngan aku.... yok-yok erkk jekk aku bg hint..
"haiii... konvo dah nak habis... bunga tak dapat gakkk"
mau tak melopong... masa bercinta.. kan main lagikkk my hero jadi delivery bunga direct terus ke depan PC opis aku... dah kawin.... usahkan bunga... daun selai pun tak melayang atas riba aku.... sebak woooo... mujur aku ni tak emosenel gegiler... siap ugut nak letak bom dalam keter Neo dia yang cute tu... kalau takkkk.... jenuhhhh lah dikau wahai my hero ku!
Sudahnya... tengahari Sabtu tu.... my hero siap park keter tepi jalan... suruh aku pilih kan sendiri bunga mana yang aku berkenan.....tepuk dahi aku....
Bukan aku tak mo pilih.... tapi... aku tanya mu hero... naper nak beli bunga....ngan muka selamber ala-ala macam lepas terminum air yang dah masuk cicak dia jawab...
"dah sayang nak bunga"
Sebab tu??? Kalau aku tau...aku tak mintak bunga... aku minta BMW sebijik!!!!
Hamek kau.... Adoihaiii..... gitu lahhh suami ku.... kengkadang keromantisan nyer tak di duga... Percaya tak jejanzzzz kat luar sana.... wahai sang suami yang gagah perkasa.... kengkadang engkorang suka bebenor ngan surprise... gitu gakkk ler ngan kaum hawa ni.... Yelah... kalau tak.. takkan pasha sanda kan main kecoh lagi biler Jejai datang naik heli bawak cincin.... kan besttt dapat surprise cenggitu, tapiii... ala-ala isteri mithali...aku tak mintak laaa my hero wat camtu.... cukup sekadar... nak beli bunga pun.. tak yah ler angkut bini suh pilih.... klu gitu... baik aku park keter tepi jalan aku pilih sendiri... kira ala-ala syok sendiri..... hahahhahaaaa....
Sudahnya... aku juz jawab...
"tak per lah... duit yang beli bunga... tolong beli barang-barang dapur je..."
perghh... mithali giler jawapan aku kannn.... walaupun hakikat nya aku tau... of coz lahhh barang dapur tu dia kena beli, yelahhh tanggungjawab suami tu kan.... hehehhehe!!
haiii... suamiku... suami ku.... Tak per lahhh... apa yang aku nak tekan kan kat sini... walaupun kengkadang suami ku nampak gitu... lurus sket dari pembaris... (hehehhe... sowi, dear... gurau je...), tapiii... aku tetap sayang dia... sebab apa aku sayang??? hmmm... aku selalu tanya soalan gini kat dia... my hero jawab apa tau.... "memang ler abg sayang... sebab sayang ni isteri abg"
Hahahahhahaa... kalau dia ada 4 isteri... konpem 4 skali dia sayang.....
Kalau tanya aku... naper aku sayang my hero.... sebab... dia sesatunya lelaki yang telah ditakdirkan untuk bersama aku... dan takdir juga yang membuatkan hati aku mati untuk menyayangi lelaki lain.... giler kauuu.... nak sayang laki lain.... berdosa besar, tau tak!!!! hehehhehe... kalau tak pasal dosa pun... aku tetap sayang suami aku...
Hepi Anniberseri untuk my hero... MOHAMAD FAIRUZ MISDI... dengan akhir kata... tak dapat hadiah anibeseri... combign skali ngan hadiah raya, aku terima seadanya.... hahahhahah (sesekali kena tunjukkan meterialistik!)

No comments:

Post a Comment

Meh Nyampok sama