Monday, August 22, 2011

Menyoping... menyoping...

Suasana pintu masuk opis... siap ada pintu gerbang lagik...

Suasana raya dh mula terasa, weiii... apa idaknya... kat opis aku kan main meriah ngan perhiasan hari raya..... siap lampu lip-lap lagi kome oiiii.... kad raya bergantungan atas siling pejabat.... lagu raya berkumandang kat kaunter... yelah... fakulti muzik kan... tak kedengaran lagu raya.... dekan aku bising :
- pesal senyap jek... tk de suasana nak raya pun.....-
kan main semangat kan dekan aku...hehhehe... nk bg suasana raya... bg ler duit raya kat kitorang ni.... hahahhahaha.....
Bahagian Kaunter pejabat aku

Usahkan kat pejabat... aku kuar soping kat tg malim ni... dah mula jalan jemmm... cik gayah oiii... memasing menyoping... jangan tak caya... tg malim dah serupa ala-ala masjid india, serupa jalan TAR, kome oiiiii..... wahhh... rakyat Malaysia memang pemurah!!!! Hehehehe...
Serupa gak ler ngan aku ni... siap amek coti hari Jumaat.... p menyoping... yelah... kalau plan nk p menyoping hari sabtu/ahad... alamatnya... elok jalan ala2 catwalk... kena jalan mengesot kaki lak... sure umat ramai punya.... so... al kisah... p menyoping di Shah Alam... biasa ler.... Shah Alam time nak raya ni... PKNS ler meriah ngan jualan baju2 nya kan.... so... apa lagiiii... serbuan ke PKNS dengan pencarian bj2 anak-anak la... maklum ler... askar ramai... kena ler survey harga yang murah... klu boleh... nak beli baju yang "beli 1 percuma 5"!!!! Hahhahaa... ada ke??? Maklum ler.. anak 6, kan...!!!
Tapi... biasa ler... p survey... kesimpulan yang aku dapat... bj melayu budak je... dekat RM60 - RM80 hengget!!! Kalau anak aku sorang je... ok ler... tapi... kalau beli sampai 4 pasang.... korang darab ler sendiri.... tu belum baju kurung budak... yang kengkononnya nak pakai sepasang ngan aku.... perghhh... baju kurung dewasa je... RM250 ke atas... skali ngan baju kurung anak sedondon RM160 ke atas.... berpeluh ketiak aku nengok harga!!!
Suasana di PKNS

So... akhirnya... tukar plan... hari Sabtu... terpaksa ke Ipoh... maklum ler... aku dah dapat port canteeekkk koleksi baju siap untuk pompuan.... Cehhh... apa lagikk...menggedik aku ngajak my hero ke Ipoh... semangat nak menyoping.... pikiran dok terbayang... ayu n anggun ler kengkonon aku pakai baju sedondon ngan anak dara aku tu...

Tapi... siyesss... mende yang besttt sangat kalau kita soping ngan orang yang boleh men-support atau bagi kita semangat untuk mengeringkan duit di purse kan... ATAU dalam erti kata lain... kalau peneman kita time soping tu adalah insan yang boleh bagi idea... tolong carikan selera kita... yeaahhh...i'm get it!!! Aku heret si Nina (anak dara aku tu ler) temankan aku soping... best tau soping ngan Nina... dia terlalu memahami aku... walaupun awalnya... aku bg peluang kat dia...
- "Nina kalau penat, tak per lah duduk ngan papa, Amat n Nifail dalam kereta... biar mama carikan baju Nina"- yelah... kesian gak aku kat anak dara aku tu... kehulu hilir temankan aku cari baju untuk aku ngan dia... maklum ler... dia kan puasa.... mau lembik lak dia ngikut aku....

Korang tau apa jawapan dia....
-"tak mo..., nina nak ikot mama cari baju, nina nak tolong mama carikan baju"-
Time tu... aku rasa macam nak peluk jekkk anak dara tu... tenkiu sayang... terlalu memahami mama!!!!
Suasana di Ipoh

Then... pencarian bermula... dari satu kedai ke satu kedai aku n nina menjelajah... nyata... aku bertuah punya peneman yang berpikiran macam Nina... memahami aku... siap bagi pendapat... baju yang itu, ini... siap tolong carikan.... aku juz bagitau... apa tema kaler... then... dia tolong carikan.... siyesss aku cakap... aku siap seret ke hulu hilir... Pendekata... tak de rungutan langsung dari bibir mugil anak dara sorang tu....... walaupun beberapa kali aku tanya...
-"Nina penat ke..? kalau penat, kita rehat kejap"-coz, kesian gak nengok dia...
-"penat, tapi...nina nak tolong mama cari baju raya"-
terharu siot.... naluri keibuan tersentuh, bebbb.... sebab tu... N3 aku sebelum ni -- Nina aku siap mention betapa anak dara aku ni terlalu memahami aku!
Di Ipoh... memacam koleksi baju ada... sediakan je ongkosnya!

Akhirnya... pencarian berakhir bile dapat sepasang sedondon aku n nina... best tengok nina pun puas hati ngan pilihan kitorang tu.... siap mintak aku round lagi untuk cari tudung... cuma.. pencarian terpaksa berakhir. Tak per lah Nina... nanti kita cari tudung lak eikkk... and thanx a lot coz layan kerenah Mama dia sorang ni menyoping... yelah... baju nak pakai raya... mesti nak nampak kurrrlaaasss... dah dengan harga yang berbaloi kan....!!!
Aksi Farisha sementera tunggu aku p soping... dia pun bukan main lagi naik mesin bermuzik tu...

No comments:

Post a Comment

Meh Nyampok sama