Tuesday, July 5, 2011

Semoga cepat sembuh, sayang mama! - PART 2

Keadaan Farisha di hari kedua

5/7/2011 - Ini bermakna hari ni, hari ke dua aku di Hospital Ipoh....menemani farisha. Mujur wad kanak-kanak ini dapat kelonggaran, pesakit boleh di temani ibu dan bapa. Means... kalau aku terdesak ke toilet, my hero ada menemani Farisha. Bahaya gak tinggalkan Farisha sengsorang atas katil... sejujurnya... aku tak baper yakin dengan kestabilan katil di wad tu. Bukan apa... dalam keadaan farisha yang makin lasak.... nak lakkk dia tengok tak de orang di keliling dia... mau dia tergolek sesuka hati... iskhhh.... ngiku aku nk pk insiden seterusnya kalau Farisha keseorang tanpa kawalan aku atau my hero. Lagi pun... dalam keadaan Farisha memerlukan aku dan papanya.... sewajarnya aku atau my hero ada di sisinya. Kerna itu juga, aku terpaksa menekadkan diri aku... untuk tinggalkan urusan kerja di Pejabat.... walaupun pikiran aku tak lepas dari mengenangkan kerja yang aku tinggalkan.... sori, En Zol (penyelaras Sekolah Seni), aku terpaksa tinggalkan semuanya dalam keadaan fakulti nak terima kunjungan Sekolah Seni. Thanx to all my fren in fakulti.... esp.. to Shakirah.... (aku di maklumkan... dia banyak uruskan kerja aku yang tertangguh), thanx to Alia (yang banyak tolong aku, aku tau terutama untuk jemputan aktiviti Sekolah Seni). Jujurnya... rasa bersalah tak mampu ku tepis... namun... apa kan daya... aku terpaksa bersama anak ku, tika ini.... maafkan aku... kengkawan sepejabat aku...... budi kalian tolong aku waktu aku tk de... tak mampu aku lupakan..... thanx my fren... memahami keadaan aku!

Dan... aku pun tau... mcmana keadaan aku.. gitu gak situasi my hero.... aku tau dia pun bz tika ini. Kalau ikutkan masa hari kedua ni... my hero kena p ikot bos dia ke Pulau Redang.... mujur dia masih sanggup berkorban demi aku dan Farisha. Walaupun... garis wajah nya ada rasa bersalah sebab terpksa meninggalkan kerja... namun... siapa duga kan keadaaan macam ni menduga... even Farisha juga tk di minta sakit sampai macam ni sekali....

So... untuk hari kedua ni... Farisha mula kena masuk ubat antibiotik untuk tujuan mematikan kuman, untuk menambah zat vitamin dalam tubuh. Ubat ni kena masuk melalui urat. Apa yang aku bagitau.... tiap kali ubat ni di masuk (6 jam sekali), mungkin Farisha akan melalui sakit. Tapi... aku tau... tika ubat tu masuk... aku dan my hero kena curi perhatian Farisha... kena tarik perhatian Farisha untuk beralih dari menahan kesakitan.... so far... apa yang aku nampak... Farisha nampak kuat... dengan adanya aku, adanya papanya....yelah... even kita yang besar panjang ni pun... kalau sakit nakkkk sangat orang yang kita sayang ada di sisi kita kan.... ini kan pulak umor sebaya Farisha... of coz she's very confortable with her parents....

Untuk hari kedua ni lak... keadaan kulit di badan Farisha makin memerah... wajahnya mula sembap,.... matanya makin bengkak... dengan keadaan kelopak mata yang di selaputi taik mata yang makin banyak... sekitar kulit di mulotnya makin mengering, yang membuatkan Farisha agak perit tiap kali menganga. Akibat terlalu mengering.... bahagian rongga kulit di keliling mulotnya mula keluar darah tiap kali dia menganga. Kesian, anak aku... dia makin tak selesa....

Apa pun.. aku tetap tak putus mengharapkan Farisha cepat sembuh...
Wajah farisha yang perit menahan keperitan

No comments:

Post a Comment

Meh Nyampok sama