Thursday, July 21, 2011

DAHULU YANG PUDAR, KINI GEMERLAPAN...

Ni lakaran konsep pentas untuk persembahan Sekolah Seni

Best kan... kalau kita buat sesuatu yang menyenangkan... secara tak langsung... tertumpah rasa minat pada sesuatu yang kita buat. Its me, bebbbb.... who??? Yo... Its me!!!!

Coz.... best sangat... bebaru ni... urusan kerja yang aku buat from "zero", aku di minta bantu untuk persembahan sekolah seni. Actually... takat apa lahhh sangat kewujudan aku... tapi... yang best sangat... lecturer yang handle sekolah seni ni "nampak kewujudan" aku di persada metafora fakulti!!!! Wahhhh.... ayatttt... kan main! Yelahhhh.... alwayz appreaciate. Weeeii... weeeiii... kome... meh sini terangkan kat teman ni... manusia mana yang tk mo bile deme di hargai??? Semua orang nak kannnn.... so... itu yang buatkan aku leh buat keje ngan tenang, aman, ceria...

So... actually... event ni last Saturday, aku di minta bagi sket kerjasama untuk Sekolah Seni, coz aku di maklumkan Dato' Naib Canselor akan datang untuk show Sekolah Seni. Hmmm..., nak lakkk my hero berlapang hati, dada izinkan aku join membantu Urusetia untuk Sekolah Seni ni... hehehhe.. thanx my hero.... tolong jagakan Farisha!!! Tapi... nak tk nk aku ajak gak adik aku, Farah, temankan aku.... maklum ler... aku ni nampak je semangat waja mcm satria... tp... kalau drive sengsorang... mau aku terbayang movie KARAK tu.... iskhhh... meremang aku, weiyyy.... hahahha... pengecot nak mampos bini si Fairuz ni.... rupanya!

Tak best kan kalau slot N3 ni... aku ngomel je... so... aku tau my silent reader ni semua suka gambo-gambo kan.... (coz... aku sendiri pun... klu melawat blog kengkawan aku... aku mmg suka nengok gambo...). Heheheh... so... meh layan gambo... sambey tu aku leh ngomel.... layannnnnnnzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz............

Ketibaan YBhg. Dato' Naib Canselor UPSI. Tandatangan untuk pendaftaran. Aku di minta untuk mengiring Dato' Naib Canselor, yang bantu aku sesama Hjh Maimun ngan AR aku. Sempat lagi Dato' VC berseloroh...
"ini latest my signature... lepas kena sign 3,000 skroll untuk Konvo".
Wahhh... kalau kita laaaa... mau terpeleot tulang jari kan..... kena sign cenggitu banyak....

Lepas iring Dato' VC ke tempat, aku di arahkan untuk tunggu kehadiran TNC (A) yang akan datang bersama isteri n anak-anak. So... ni TNC (A) sign pendaftaran...

Hmmm.... baru terasa bermakna buat sesuatu keja dalam sesuatu majlis... nampak ada keje kan... tk de laaa... terasa bila opis buat event ke... or opis sambut lawatan rasmi ke... juz a "pak pacak" sambey "anyam ketupat " atau dalam bahasa pasar... "pak pacak event sambey menyembang" je... then.... bila time makan... cecepat pak pacak event laksana semut hurung gula lak.... opppssss.... ada ke??? opppssss... kuasa dua!!! Amboiihhh... sempat lagi tu, zaina ooiiii.............. hahahhahaaaaaaa.. (aku cakap berdasarkan pengalaman lerrrrrrrr... terasa ke??? Oppsss... sori... i tak mention nama sesaper, hockeyyyy..., so, jangan gedix nk sentap)

Persembahan bebudak SPM sekolah Seni bermula.... serius wooo... vocal diorang memang mantoppp... havoc lagi bebudak SPM sekolah seni ni... dari bebudak AF tu semua....
(ni juz my opinion laaa... peminat berani mati or die hard fans AF, jangan sembur aku.... tu telinga aku yg menilai, k...)

Ni lak... candid Mimi (anak arwah Epi) yang exited nk ikot... skali.... muzik leh bergema rancak satu panggung budaya bergema... dia leh sedap lena.... adoiii...
Aku juz terkenang... sebijik perangai arwah abah dia (arwah adik aku, EPI), masa we all ajak dia temankan Munirah (wife arwah Epi), Farah n aku p tengok wayang,... citer luv story... dia leh berdengkur.......... kalau dengkur slow tak per... ni dengkur serupa tertelan mikrophone je... kuatttttttt, bebbbb... cehhh.... sound effect dengkur tak hengattt.... tp... tinggal kenangan!

Penamat majlis... YBhg. Dato' Naib Canselor di jemput ke pentas utama untuk sampaikan dan terima cenderamata dari pengetua Sekolah Seni, Cik Hjh Rohana. Sporting kan Dato' VC malam tu... thanx a lot Dato'... sudi lapangkan masa datang ke persembahan malam tu... really appreciate!

VIP bergambar ngan student Sekolah Seni

Ni lak.. peneman aku... Thanx to farah... temankan aku... n tolong jaga askar-askar yang mengiringi...

Last..... show on that nite memang best... urusetia yang sporting esp... Hjh maimun, my AR, En. Zol.... and... last untuk N3 ni... best sangat bila di bagi peluang untuk libatkan diri dalam event macam ni... SYUKUR sangat-sangat... satu ketika dlu... aku pernah down ngan kerjaya aku.. and... again... nyata... aku tidak kerugian menjunamkan diri aku ke fakulti ni.... malah aku bersyukur sangat-sangat masuk ke FAKULTI MUZIK DAN SENI PERSEMBAHAN... korang memang bestttttttttttttttttttt..... alhamdulillah!!!


No comments:

Post a Comment

Meh Nyampok sama