Friday, July 15, 2011

Sebutir Hadiah, Segunung Penghargaan....

Terharu.... terkesima.... perghhhh... ayat tak leh blah ler bebbb... Tapi... siyesss... kalau engkorang ada kat tempat aku... korang pun akan rasa apa yang aku rasa.... cuma... klu insiden ni engkorang tak rasa apa-apa.... aku tabik ler ngan kekuatan sentiviti korang yang memang punya kekebalan tu.....

Nak tau dak mende sangat ler yang buat aku touching tak hengatttt ni..... haaaa...cer... cer.. citer... cer.. citer... yelahhh nk citer ler niiii... atu... cer.. sabor sket... meh teman tarik napas dlu.... (slang Peghak @Perak tau baca ayat gini...)

Keronsang yang dihadiahkan Rafiq... comey je...

Gini... kelmarin elok je aku amek anak aku dari skolah (Rafiq), terus dia tunjuk kat aku sebijik keronsang... (sebijik ke??? Lantak ler senahhh oiiii.... jangan ko penjodoh kan dia ngan sepucuk ke.. setandan ke, udah ler... burok bebenor penjodoh bilangan tu bunyi nya..). Actually... kerongsang tu biasa je... tapi... aku terharu/terkedu/terkesima/tersentuh Qalbu sangat... dia sanggup korbankan duit belanjanyer... hanya sebab nk beli sumting untuk mama dia..... Kenapa lak tetiber dia nk beli???
Ada gak aku tanya... "pesal beli untuk mama?" - gitulah lebey kurang ayat aku...
dia jawab "saja je... Afiq nk belikan untuk mama. Afiq beli dari mak cik cleaner kat skolah. Makcik tu tanya, nak beli untuk mak ke? Afiq jawab - ha ah-".
Then aku terus balas "jangan ler sebab nk belikan untuk mama, Afiq korbankan duit belanja. Itu kan belanja skolah" Cehhh.. dengan penuh sifat keibuan aku balas...
Dia jawab "Tak per lahhh..."
Keronsang yang pernah aku terima... besar kan.... besaaaarrrr... mcm daun sebenar!

Hmmmm... memang mende ni nampak takat kerdil je... nampak kecik je... even, aku pernah terima keronsang besar dari tu, tapi... pada aku.... besar sangat nilainya nak lak dari si anak!!! As a mother... aku rasa... tinggi sangat penghargaannya.... yelahhh... ibu mana tak tersentuh kan menerima apa jekkk pemberian dari si anak... gitu gak ler ngan aku... aku tak minta di beli barang ke... (kalau nak beli... aku amek je...hahahahhaha... boley gitu???Yelah... nak lakkkk aku ni jenissss JARANG sangat di bagi present or sumting oleh seseorang... so, of coz appreciate sangat ), tapi... pada aku... as a human... cukup sekadar sekelumit PERHATIAN, PENGHARGAAN! Dan... syukur... aku rasa.. aku lum pernah kering mendapatkannya dari anak-anakku. Dan... aku berdoa sangat... moga anak-anak aku ni menjadi anak yang soleh @ solehah... kenang jasa aku... jasa my hero... (aku banyak kali pesan... apa pun jadiiii... kalau umor mama tak panjang, jangan lupa jaga papa. Cuma dia jekk papa korang yang ada... iskhhh.... sayu lak hati aku!) jasa atok, nenek, ucu dia... (ucu dia pun ada... of coz laaaa.... kannn....)

Tapi... yang sebenar-benarnya....aku tak nafikan...aku
dan Rafiq memang punya kekuatan jiwa yang kuat....(bak kata zaman moden skarang... link internet yang kuat antara jiwa aku dan jiwa Rafiq) kalau aku sedey... dia dapat rasakan kesedihan aku.... kalau aku menangis... dia pun turut menangis... kalau aku jauh dari dia.... dia akan terlalu rindukan aku... (even masa aku jaga Farisha kat spital Ipoh untuk 5 hari... dia datang spital.... dia terus peluk aku....) Dia anak yang meningkat remaja... tapi... kalau sesuatu yang membuat jiwanya tersentuh... tanpa sengaja... dia tunjukkan.... walhal... kalau dalam keadaan sengaja... aku tau... dia malu di cium, di peluk cenggitu....maklum ler.. anak meningkat remaja... kemachoan kena jaga.....

Tau tak... kenapa entry ni wujud.... bukan aku nak tayang... lihat lah dunia.... anak aku camtu, camni.... ohhh... tidakkk.... entry ni sesungguhnya tiada unsur RIAK... tapi.... aku juz titipkan ruangan ni... coz... aku tau... sesekali anak aku curi2 baca blog aku... dan aku nak dia simpan dalam lipatan memori diorg... sampai akhir nyawa aku... yang aku TERLALU SAYANGKAN ANAK-ANAK AKU....

Aku bersama Rafiq... Percayalah anak-anakku... mama bersyukur punya anak seumpana korang.....mudah-mudahan anak-anak mama akan jadi insan yang soleh/solehah... amin!

No comments:

Post a Comment

Meh Nyampok sama