Wednesday, September 21, 2011

Hari Lahir Tanpamu, Dik....

Sebenarnya... dah lama aku bercadang nk taip N3 ni... tp... MASA tu tak de...bz ngalahkan bini Perdana Menteri lagi....walhal... bini Fairuz Misdi je...
ok... siyess.. siyesss... amek mood... coz N3 kali ni... buat kan naluri aku tersentuhhh sesangattt....
mende ni... sekadar angan2 aku je... (tapi... andailer tertunai angan ni... arghhhh... tak mungkin ler....)
So... meh ler engkorang layan angan2 kosong aku ni....

Sebenarnya... aku teringin sangat nk coretkan warkah untuk Arwah Epi (arwah adik aku).
Detik bersejarah dan hari bahagia buat arwah...

Looorrr... coret je laaa... apa susah.... yup... juz coret... tp... penyudahnya... of coz ler aku nak Arwah Epi membacanya... tak mungkin kan... tak per lahhh... ini sekadar coretan warkah untuk Arwah adik aku... dan aku lampirkan kat blog kesayangan aku ni... anggap je lahhh korang dah curi2 baca surat luahan aku yang sememangnya teringin sangat aku nak arwah Epi baca....

Warkahnya berbunyi cengginih...
Arwah bersama isteri n anak2nya (aidilfitri 2009)

Assalammualaikum.... buat adikku... Epi. 17hb September lepas, hari lahir Epi kan...
Hari lahir pertama kalinya disambut tanpa Epi.
Hari lahir Epi yang pertama kalinya disambut tika kita berada di alam yang berbeza.
Hari lahir yang pertama kalinya di sambut di kala Epi telah selamat disemadikan.
Hari raya terakhir arwah (tahun 2010)

Epi, inilah kali pertama kami sekeluarga sambut kelahiran Epi dengan tiada kiriman sms wish besday ke henpon Epi... sekadar kiriman doa buat rohmu, dik.. tiada hadiah yang dihulur... sekadar hadiah ayat suci Al-Quran buatmu, dik...
Kami semua tahu... "hadiah" itu lagi bermakna buat Epi di kala ini....

Ini lah "hadiah" bernilai buat arwah... sedekah ayat suci dari kuarga dan terutama dari anaknya..
Si bongsu tu teringin nak sedekah kah "hadiah" buat arwah abahnya...

Epi... percayalah dik... sejak hari pertama Epi menutup mata untuk selamanya... sejak itu jualah jiwa abah seakan direntap hebat!
Epi... mengertilah dik... sejak hari pertama Epi pergi untuk selamanya... sejak itu jualah hati emak diruntun kepiluan yang hebat!

Epi... fahamilah dik...sejak kepergian Epi meninggalkan kakakmu ini... sejak itu jualah hati kakakmu ini dimamah kekosongan, kesepian....

Dan Epi... tahukah Epi.. sejak Epi pergi menghadap Ilahi...sejak itu jualah isterimu (Munirah) menanggung kerinduan, memamah kesepian, memahat kekosongan...
Bersama dua orang zuriat yang di tinggalkannya...

Hanya zuriat Epi yang menjadi pengubat kerinduan kami sekeluarga...
Epi... hampir 7 bulan lebih Epi meninggalkan kami semua... hanya Tuhan yang tahu... betapa kami merindui Epi...

Sesungguhnya... kami rindukan gelak tawa Epi....

Sesungguhnya... kami rindukan gurauan Epi...

Sesungguhnya... kami rindukan usikan Epi...

Sesungguhnya... kami rindukan perhatian Epi..

Sesungguhnya... kami rindukan segalanya tentang Epi...

Raya terakhir bersama isteri... raya terakhir Munirah pohon kemaafan dari arwah Epi

Epi... nak tau tak... kakakmu ini pernah mimpikan Epi... masa tu... kita makan sesama.. dan lauk kegemaran Epi... sambal sardin terhidang... dan kelihatan Epi sungguh selera menjamahnya... tanpa sedetik pun kata-kata yang keluar dari bibirmu, dik... Ya Allah... rindunya aku detik itu semua....
Rindu kan keriangannya...

Sori... kengkawan... aku tak dapat teruskan lagi... aku tak leh tahan sebak... air mata aku kuar lagiiii... aku dah janji tak mo seksa jasad arwah Epi dengan juraian air mata lagiii.... maafkan ayung, Epiii... mengertilahhh... ayung sayanggggggggggg sangattt kat Epi...
Sambutan hari lahir terakhir buat arwah - 17 September 2010

Untuk pembaca yang baca entry ni... minta kerjasama untuk sedekah Al-Fatihah buat arwah... semoga rohnya tenang di sana.... Al-Fatihah untukmu, Allahyarham Zaizul Hafiz.... Hanya Allah yang dapat membalas segala sedekah korang buat arwah... terima kasih semua....

No comments:

Post a Comment

Meh Nyampok sama