Tuesday, September 6, 2011

Berhempas Pulas Berhari Raya... HASILNYA...

Anak-anak aku bz bukak hadiah memasing

Bz bertravel aku kali ni berhari raya.... dalam kecoh anak berderet pun.... angkut anak ke sana kemari... siap angkut anak p menyoping... yang kengkonon teringin sesangat nak cari koleksi suar jeans.... sudahnya.... anak-anak sakan bergumpal ala-ala Otroman kat Mall, maka terpaksa balik dengan penuh kehampaan.... (mau tak hampa... dah try suar... berkenan... tp... baru nak wat pilihan, terpaksa batalkan hasrat!) Tak per lahhh... itu menunjukkan aku seharusnya p soping sengsorang!!! Harussssss... gitu!

1st day raya... sepanjang hari aku stay umah mak aku...
untuk 2nd until 3rd day raya... aku anak beranak berangkut ke Muar (kampung my hero lak), untuk 4th day raya... aku sakan bersukan di Langkap lak....
then...
untuk raya ke 5 lakkkk.... aku bercadang nak mendobi
(banyak giler bebbbb... kain baju yang perlu di basuh.... bayangkan lerrrrrr.... kain baju untuk ahli kuarga seramai 8 orang di campur lak 4, 5 hari!!! Mau tak berbakul-bakul tu!!!!) Pastu... setiap sehari kain baju.... engkorang darabkan ler sendiri ngan 2 pasang... maksudnya... sorang pakai 2 pasang baju untuk sehari! So... peluang student Za'ba tak de ler aku gunakan sepenuhnya.... apalagiii... konker ampaian lerrrrrrrr................. hahahahhhaa (gelak stail giler kuasa ni!)
Kain baju yang 3 bakul... hasil dari 4, 5 hari punya... lepas mendobi, menyidai.... nak melipat lakkkk!!!! Adoiiiiiiiiiiiiii.... ngeri nengok kain melambak ni...
Kain baju yang dah setel berlipat.... nak susun masuk almari memasing lakkkk....

Sambey mendobi... aku ngan anak-anak aku pun apa lagi... mulakan projek bukak hadiah.... maklum lerrrrrrrrrr... acara bersukan di Muar punya hadiah lagi belum di bukak.... acara sukan di Langkap lagi.... perghhhh.... sakannnnn aku.... aku lakkk yang lelebey!!!!Anak-anak exited bukak hadiah memasing.... Farisha pun sebok sama tu... maklum ler... dia kan pengadil abang ngan kakak dia....



No comments:

Post a Comment

Meh Nyampok sama