Thursday, December 30, 2010

N3 Terakhir.. MAAFKAN AKU!

Kita hanya merancang... tapi... semuanya ketentuan olehNya...
Macam tu gak ngan aku... siapa sangka kan.... mayb (rasanya... bukan mayb... tp... adalah PASTI) ini adalah N3 terakhir aku, coretan terakhir dari aku.... uwaaaaaaaaaaaa....
(errr... adakah...??? adakah aku akan meninggalkan laman minat aku untuk menulisss???)
sob... sob... sob... tidakkkk... aku rasa beruntung, bertuah sangat... coz... my hero give a full a support to me dalam bidang penulisan ni... thanx a lot, dear.... luv u so muchhhh....
muahhh... muahhh... muahhhhhhhhhhhhhhhhh..... (konpem ada yang cakap... "datang ler sawan getei merenyam dia tu!" Arrrghhhhh..... pedulikkkkk haperrrr.... aku bukan gatei merenyam kat laki orang lain pun.... kat laki aku sendirik... hoccayyy... and sah2 siap di"anugerahkan" pahala lagi... mencintai suami sepenuh jiwa, raga, hati, hempedu, usus besor, usus kecik.... pendekata... full set my body! ahakssss.... jiwang karatssssssssssssss.....
ok.. ok... back to topic, plsss... apa yang aku maksudkan... this is my last entry in 2010. Huhhh.... 2010 akan aku tinggalkan (bukan aku sorang... of coz... seluruh dunia) . And sepanjang 2010 ni.... terrrrrrrrlaaaaluuu banyak sangat kenangan yang aku tk mungkin lupakan. And... of coz terlalu banyak yang indah.... Alhamdulillah... syukur aku padamu, Ya Allah... sebab Dia masih lagi bagi peluang aku menghirup udara segar, bagi peluang pada aku bernafas dengan tujuan aku dapat perbaiki memana yang kurang..... i'm not perfect.
2010 - coretan di blog bermula...
walaupun blog kesayangan aku ni... banyak coretan my life... tapi... aku akui... ada gak yang tk tercoret untuk tatapan umum hanya sebab... for me... its too personel untuk share... lagipun.... pendapat peribodi aku, hebahan yang personel di hebahkan melalui mata pena atau keyboard akan mendatangkan efek yang buruk.... so... as a human... kita boleh pikir... mana yang terbaik atau tidak untuk di share.
2010 - kutinggalkan... aku makin dewasa kini!
Tq a lotsss to all "my fren" kat keliling aku ni... yang tk jemu2 menyindir aku, mengata aku, mengumpat aku, memerhati gerak aku (dengan tujuan nk cari kelemahan aku, cari bahan mengata aku lagi, lagi dan lagiiii...) tq sooooo muchhhh sebab engkorang lahhh yang buat aku jadi bertambah "berpikiran secara dewasa dan matang", menjadikan aku semakin kuat dan tabah, menjadikan aku semakin kenal "corak batik lukisan warna" yang terpamer atau topeng yang tersalut, menjadikan aku dah reti menilai mana satu yang berbisa... mana satu penawar, tq.. tq... tq... sbb korg gak bermurah hati menderma pahala kat aku yang serba kekurangan ni.....
2010 - kutinggalkan.... mempelajari dan di ajari...
Kenangan yang tk mungkin aku lupakan.... dan aku akan amek seberapa banyak ikhtibar dari kurniaanNya agar aku lebih banyak belajar.... coz... i'm admit that... i'm not a perfectly person dah nama pun manusia... jangan ler berlagak ala2 dewa-dewi pepari... seolah diri tu Nabi... always critic seolah diri tu perfect!!! Please laaa.... aku tk cakap ler... tercipta tubuh "manusia" di jadikan satu senjata untuk buat silap hanya kerana... "MANUSIA BUKAN NABI, MEMANG ADA BUAT SILAP". Tapi... as a human gakkk... kena terima diri sendiri ada kurang... diri orang lain pun ada gak kurangnya. Jangan ler x-pect once kita critic orang, kita critic keja orang... kita ni alwayz perfect. Pada aku, kita jangan lupa... kita kritik orang... tp... sebenarnya... keja kita pun tunggang langgang... banyak mende kita tercicir... banyak mende kita tk reti, sebenarnya... takat bagi arahan... tp... kita tau ke... fungsi arahan tu... bagi arahan bukan bermaksud... kita ego, nak tunjuk kuasa... dan kita jangan membutakan mata kita gak... kritik body orang macam itu, macam ini.... tp sedarkah kita... body kita sendiri pun lemak menggeleber??? Alahaiiii.... So... for me... sebelum kita berhujah berjela, berdas2 menyindir... kita tengok cermin dulu... sempurnakah kita??? For me.. daripada berbakul menyindir, mengata... besar lagi pahala boleh di kutip kalau kita menegur dan bagi tunjuk ajar... takkan diri yang hebat tu hanya mampu bersuara belakang montot je???
2010 - I want change!!!
Lagi skali aku nk tekankan... aku tidak ler perfect mana... tp... macamana orang lain... camtu gak aku... manusia mana tk nk jadi lebih baik dari semalam.. kan! So... of coz diri yang serba kurang ni nk jadi seorang isteri, seorang ibu, seorang anak, seorang kakak, seorang pekerja yang lebih baeeekkkkkk lagi... lagi... lagiiii.... bagai johan gitu! Kalau boleh.. aku nak jadi seorang isteri yang mampu menjadi penawar untuk sang suami, yang mampu menyejukkan kehidupan suami dan yang mampu di bangga oleh sang suami... dan kalau boleh.... aku nk tingkat kan lagi kesabaran diri sendiri agar tak mo dah melatah hanya kerana "gangguan" yang akan jadi penyebab aku dan suami di renggangkan.... nauzubillah! As my hero said... semua dugaan dalam perhubungan suami isteri tu di uji untuk mempereratkan perhubungan hubungan suami-isteri. InsyaAllah... i want to be a winner dan kalau boleh sampai ke tua aku nak jadi queen dalam hati suami aku! And to b honest... sejak kerap my hero mintak we all solat jemaah sesama... aku semakin mencintai suami aku sepenuh hati, menyayanginya... dan aku lebih menghormati dirinya sebagai leader to our famly. Best sangat bila life ni rasa macam zaman remaja... rindu2, bercenta, merajuk, bermanja, bergurau, di pujuk. Rasa macam zaman memuda lakkk!!! Thanx my dear, MOHAMAD FAIRUZ BIN MISDI! (opppss.... jangan ada yang geetikkk.... honest... mende ni aku tk pernah luah pun kat my hero, sebenarnya!) As a mother... hahhh... ibu mana tk mo bagi yang terbaik kan untuk anak2 dia... aku kena gerak gempur dalam hidup anak aku... agar masa utk rebut ilmu adalah satu peluang yang tk boleh di tangguh and mende ni kena rebut... coz... i knw that... zaman skarang... kalau kita leka... kita yang alpa! Permudahkan lah segala urusan ku, Ya Allah!
Last but not least...
2011 - Actually... banyak planning aku... dan ada gak planning in 2010 yang sangkut... dan InsyaAllah aku akan capai untuk 2011. Apa planning aku... opppsss... belum masa untuk aku bgtau... tapiii... apa yang best sangattt... plan nk tambah anak dalam tahun 2010, alhamdulillah... tercapai... bak kata cik mah... (one of my fren), berbaloi sudah lepas penat berlaga kepala lutot! hua... hua.. huaaa......!!!! Hope segala urusan tahun 2011 ini dipermudahkan olehNya, hope kehidupan aku, my hero, anak2, adik bradik aku, my parents di limpahi kebahagian berganda2, d murahkan lagi rezki.... dan... sebagai manusia yang serba kekurangan... of coz aku terlalu perlukan pertolongan from my hero, my famly untuk jadikan aku lbh cemerlang, gemilang, terbilang.... waaaaaahhhh..... dah rasa macam ahli politik lak aku ni!
Dan... untuk tahun 2010.... as a "my bos kecik" (cik zila) pernah bgtau aku, untuk maju ke depan... kita jangan toleh ke belakang.... kita kena terus langkah. Yessss... kalau boleh.. aku dh tk mo ingat mende2 yang banyak buat aku down in 2010. Aku nak bangkit. Dan untuk aku teruskan langkah tu... i need support from my fren (kawan dalam erti kata sebenar... bukan kawan yang lebih suka nengok aku jatuh terjelepok... percaya tak... ada gakkk kawan yang ku anggap kawan mengharapkan aku n my hero bercerai! Siap pukul canang... anak yang aku kandungkan anak orang len.... astaghfirullah.... Hope "beliau" di beri petunjuk olehNya.)
So.. "GOODBYE 2010 TO MY PAST MISTAKE AND HELLO TO MY NEW LIFE"

2 comments:

  1. Pengalaman mematangkan kita. Yang baik jadikan tauladan, yang buruk jadikan sempadan.

    ReplyDelete
  2. Tq my dear.... Alwayz ada d sebelah, dpn, blakang isterimu ni.... Setia dgr rintihan, keluhan, luahan, bebelan n x jemu bg memcm nasihat n kesabaran itu gak lerrrr yg buat im alwaysssss luvvvvvvv u!!!!

    ReplyDelete

Meh Nyampok sama