Tuesday, December 21, 2010

Berkorban DemiMu...

Terkezutttt aku... bukak blog... ada N3 yang aku tk tulisss... check bebetoi rupanya.... my hero bermurah hati share "ilmu" dari koleksi peribadi dia.... thanx dear! Macam "kena" lak N3 baru dari my hero kat my blog ngan N3 dari aku sebelumnya.... ahakssssss...... well... ni ler dia... klu my hero leh share account blog ngan aku.... tapi... apesal kali ni dia tetiber terpikir nk nulis kat blog aku lak??? Musykil kuasa dua aku! Bila aku tanya dia.... dia cuma sengehhhh je... ahahhhh.... last2 aku "kena"kan dia.... "i knw... sebab my blog lebih ramai org baca dari ur blog kannn....???" terusss dia sengehh lagi... lagi... dan lagiii... menayangkan muka ala2 cute dia tu.... hahhahahahhaa.... (konpem ada yang cakap... "cehhh... mcm dia sorg je ada laki...") suka aku lerrr... coz... he's my husband... so... suka aku ler nk puji melambung ke langit pun... klu nk ngata blakang gakkk... banyak keje paedah lain yang korg leh buat.... contohnya... kopek kudis kat badan sendiri ke... korek telinga sampai keluar leleh air kuning ke... atau... korek celah gigi sampai kuar stok makanan malam tadi ke.... so... sila buat mende paedah sket dari memanjang ngata aku yang ala-ala artis ni! Hahahhahaaaa.... (bluekkk... oppsss... jangan muntah merata2!)

So... continue my stori... tgk pada N3 ni... tajuknya... hadoiiii... tp.. ceritanya biasa2 je sebenarnya, last week... oleh sebab balik dalam hujan... aku "ter" demam ler plakkkk... tp.. pada aku... mayb... antibodi badan aku dah makin lemah... yelah... kena hujan je... dah liuk lentok lemah gemalai... leh demam. Biasanya... hujan lebat camana pun aku redah... InsyaAllah... aku leh berdiri tegak nyanyi lagu "Negaraku" sampai baper kali pun... tp... last week.. memang aku terpeleot lembik! Uikksss.... nampak bebenor aku ni "makin kertu" eikkk... ohhhh.... no!

Then... last week... kepala masih berat... aku just terpk... rehat... rehat... apa lagiiii.... tidurrrrrrrrrr.... tp... petang tu... dengan ala2 manja nyer my hero pujuk aku temankan dia out-station. Siyesss... klu ikutkan keadaan aku.... aku memang M.A.L.A.S. Sampai aku suh dia bawak anak2 je temankan dia... klu blh... aku nk dia spent time ngan anak2 je.... means... dia leh angkut anak2 frm Klang... temankan dia out-station. Lagipun.... my hero pun dah lama tk bawak diorg p jenjalan... dan aku??? Aku??? Aku.... ermmmmm..... REHAT TIME! Yess.. yesss... tp... i knw my hero.... klu dah sampai peringkat memujuk rayu ngajak aku tu.... bersungguh2 sangat mintak aku temankan dia..... letak lerrrrr 10 bidadari pun.... dia tetap nk aku ngikut dia gak... (uikksss.... ye ke my hero tk pandang bidadari???, eden tk cayo... baru nengok Yuna nyanyi sambil main gitar pun tk layan aku sembang... baru nengok keletah Lisa Surihani pun dia leh senyum sengsorang... ni kan lakkkk aku???? Cehhh.... mujur aku ni BINI nya yang SAH!) So... oleh sebab nk sangat jadik bini mithali.... aku terpaksa "tahan" kan kepala yang berdenyut ni... ikut je lahhh pujukan my hero. Ni ler dikatakan... aku Berkorban Demimu... sakit pun aku tahan gakkkk....!!! Kalau orang yang tak tau hujung pangkal... konpem kuar ayat "sakit, tapi... p jenjalan merata2!" Alah...lantak ler... pk kan mulot orang... lagipun... my hero bukan ngajak aku p tempat bebukan pun... tp... siyesss wooo... dalam kereta... temankan my hero... akceli... kepala aku memang berat yang amat... mcm aku usung batu bertan2 rasanya.... (bukan batu ala-ala batu main seremban tu taw!)
Akceli... my hero terlibat Program Timbang Tara JMK under Kolej Zaba kat PD. Then... klu tengok pada tentatif yang di atur pun... pagi ke tengahari, petang ke malam.. programnya memang padatsss.... bz... so... for me... ni ler masanya untuk aku "rehat2kan minda, tenang2kan otak" membahagiakan diri sendiri di samping anak2... tanpa dengar sebarang "hasutan, dengki, umpatan, kejian" yang makin mengurenggggkan menimba-nimba ilmu pengetahuan aku ni.... So... sampai je kat Golden Straits Villas Beach Resort, PD... (kat bawah ni... gambo persekitaran ala-ala apartment tempat we all menginap...)lepas dinner... sementara my hero p taklimat felo n all JMK's KZ, aku dah tarik selimut.... tidor dahhh... siyess malam tu memang kepala aku sakit ya amatttt sangat! Kebetulan lak... malam tu Farisha pun tidor awal... so... apa lagi... tidurku tanpa gangguan! Rafiq ngan adik lak... syukur sangat... diorg paham aku kurang sihat... so... diorg pepandai sendiri wat hal memasing.
Ruang tamu appartment tempat we all menginap
Ruang Dapur
Bilik Utama terus ke Bilik Air
Bilik Anak2, siap dah cantumkan single bed!
Snap dari beranda... tingkat 5.

Then... esoknya... my hero still bz ngan program2 yang di atur. So... aku lak... temankan anak2 bermandi-manda kat pool... memang puas giler ler bebudak tu mandi kali ni... yelah... aku sendiri nk habiskan masa yang ada, lepak kat pool... klu tak... mau aku dok bilik.... tidurrrrrr.... leh sembap muka aku lak... Memang aku berhajat nk rehat... tp... agak2 ler "rehat" tu.... tk de ler maksudnya... aku kena tidor sepanjang hari... hehehhee... biol lak paler aku tidor sepanjang hari! Then, petangnya... aktiviti bebas... dan... aku pun dah makin sihat... so... di sebabkan dah janji ngan adik n Rafiq, nk bawak diorg jenjalan tepi pantai... sambil bersenam, main badminton, demi anak2... (lagipun... aku sendiri pun dah lama bebenor tk bersenam... naik manja dah urat saraf sendi, tulang segala tok nenek otot aku ni...). Then... ni ler masanya untuk aku pecahkan lemak2 aku yang padats dalam body ni...hahahhahaa...
Rafiq n adik puas bermandi sakan kat pool.
Farisha sempat beradu sambey tunggu abang2 dia mandi manda..klu aku kat bilik.. konpem aku pun tdo sama ni...

Ni picture aksi aku n my famly kat tepi pantai.... sila ler jamu mata (klu rasa nk juih2 bibir n muncung2kan bibir... sila2 la... jangan over muntah, sudah...!)
Aku beraksi main badminton... ala-ala Dato' Lee Chong Wei ler pulak... penat kutip shuttlecock!
Turn Rafiq n adik lak main badminton... then... my hero terpksa jadi coach adik...
Farisha buat apa??? Ahaaa... ini ler sesatunya penonton setia tengok perlawanan badminton...
Then... lepas penat berhempas tenaga... luahkan skill bermain badminton... adik, rafiq n my hero terjun pool.
Sempat berposing depan bilik...
Farisha ala-ala ladybird pun tk mo ketinggalan berposing!

No comments:

Post a Comment

Meh Nyampok sama