Thursday, December 9, 2010

Masa Itu Emas...

Eiiii... sesuai ke N3 kali ni ngan tajuk tu??? Macam tk kena jekkkkkk..... tk per.. tk per... aku try stori mori.... klu tk kena citer N3 kali ni ngan tajuk tu... anggap lerrrr aku meraban.... tp... apa pun... aku nk try gakkk kaitkan N3 ni ngan tajuk tu.... tk kira....

Ok... mcm N3 lepas... aku ada bgtau nk citer2 pasal berhabis masa weekend ngan anak-anak yang seramai 6 orang ni.... so... sila ler baca ngan tekun.... tnpa ada rasa nyampah, jeles, dengki, meluat.... kalau ada perasaan seumpama itu.... anda di minta keluar ler dengan kadar segera dari laman blog citrawarna aku ni.... sebelum histeria kemenyampahan korang kat aku bertambah kronik... coz... takat ni lum ada memana ubat dicipta macamana nk ubati hati yang meluat kuasa dua kat aku! Bahaya woooooo..... so... sblm merebak.... ayuh lekas klik blah dr sini...

MASA ITU EMAS... so masa yang ada ni ler aku n my hero plan nk borong barang2 skolah anak..... then.... as a planning....Ahad lepas... aku plan ngan my hero.... nk borong baju skolah anak2. Borong takat area2 tg malim je.... bukan haper... baju kat kedai2 tg malim pun melimpah berkualiti.... so... tk yah ler meraban p area KL ke... s.alam ke... lgpun.... mengangkut 6 orang anak sekaligussss..... bermula ngan cari baju kemeja putih amat, seluar slack biru amat, baju melayu amat, sampin kaler hijau amat, stokin amat, singlet amat.... beresssss barang skolah amat.... next.... turn Nina lak.... cari baju kurung putih, kain biru gelap, kain hijau, tudung skolah, stokin, singlet Nina.... beressss barang Nina.... turn Rafiq lak... cari kemeja putih Rafiq, seluar slack biru rafiq, baju melayu rafiq kaler putih, stokin n singlet rafiq.... bereeeeesss soal baju...... then.... cari bag skolah lak.... amat, nina n rafiq pilih citarasa bag memasing.... amat n rafiq siap pesan... tk nk yg ada gambo katun.... bila nengok cara pilihan beg memasing.... terdetik hati aku.... "dah besar anak2 bujang mama ni...." memasing dh tk nk pilih yang katun....
Then.... setel borong kat satu kedai... p kedai kasut lak.... (rasanya... tk yah laaaa aku letak nama kedai haper... wat per lak aku nk promosi kedai tu.... hehehehehe), pilih2 kasut skolah... cukup sekadar sepasang sorg... bukan haper... ikut pengalaman aku lepas2, aku pernah belikan rafiq kasut skolah dua pasang skali.... dia taw kasut dia ada spare.... dia malas nk jaga kasut sendiri..... so... kali ni.... blajar dari xprience lepas..... setel hal kasut....Then.... next p cari barang2 tulis.... kali ni.... hanya aku, my hero n of coz farisya je turun mencari barang2 tulis.... bukan tk nk angkut semua..... tp... korang taw ler kan.... "keghairahan" bebudak ni nampak pensel, kaler, semua2 ni.... mau yang tk skolah pun nk memborong gakkk..... so.... kali ni beli barang2 tulis... ikut citarasa aku n my hero.... siap aku n my hero belikan botol air sebotol sorg lagi....... ceh... cehhh.... bukan haper... ini ler keperihatinan kitorg kat bebudak ni... coz... apa yang aku taw... amat n rafiq ni jenis kuat minum.... so...... biasa ler bila kat skolah.... dah tentu memanjang haus lepas main2 ngan kengkawan.... perihatin tk kitorg??? Uweeeeeekkkk..... perasan ler zaina oiiiiiiiiiii..... ayat skema yang biasa aku dengar.... "macam dia sorg je ada anak" heiyyyy.... saper tu??? Suka aku ler.... anak2 aku..... janji aku tk minta duit korang barang seposen pun beli barang2 anak aku, hokkeyyyy.... (tu saper yang rasa nk muntah lagi baca ayat aku.... pesal tk kuar lagi dari blog ni... kang korg masuk ICU lak!)So... pasal aku untuk preparation bebarang skolah anak.... for me yang jenis beli barang angkut anak reramai ni.... tk perlu tunggu hujung tahun nk dekat2 bukak skolah.... beli cepat.... boleh dapat banyak pilihan baju yang elok2 kualitinya.... dapat banyak pilihan saiz... tk yah tergopoh berebut nk berbaris panjang untuk bayar... (konpem lepas gaji.... lagi ramai orang bersoping!). Lagipun.... masa yang ada dengan anak2 ni ler better di menfaatkan beli semua ni.... at least anak2 tgk barang skolah diorg baru... diorg pun tk sabar nk masuk skolah balik kan.... perghhhh... usahkan anak yang bebesar... yang si kecik tk skolah pun xcited.... (tp... aku tetap beli x-tra bag untuk adik.... coz... ikutkan... next year dia 2 tahun di ABIM.... alhamdulillah.....)

Alhamdulillah.... setel semua barang we all beli dengan sepenuh bonet keter.... dalam masa lebey kurang 1 jam setengah.... pantas kannn.... tu klu soping kat area KL.... lum tentu sepantas kilat camtu..... yelah... mula soping lebey kurang kol 5.45pm - 7.30pm. Hmmm.... cekap gakkk kitorg memborong eikkkk...... syabas... syabas.... N3 ni memang kena ngan tajuk nyer... MASA ITU EMAS! hahhhh... kan dah ada kaitan tajuk ngan isi.....

Ni aku paste gambo.... bukan gambo time aku soping.... tp... time semua anak2 berkumpul..... bukan senang wooo... nk amek gambo semua skali....

No comments:

Post a Comment

Meh Nyampok sama