Monday, June 21, 2010

Cuti-cuti Malaysia... Holidayyyyyyyy!!!

Dah lama hajat di hati nk dok lepak ngan anak2 yang lima orang... oppssss... nk masuk skali ke yg ada dalam perot??? Ermmm... tk per... klu mama dia lepak... maka "dia" pun lepak sesama.. walaupun sesekali dia tendang perot mama dia... hahahhahaha!!! So sweeetttt... my baby... klu tk tentang perot mama tu yang merisaukan mama... kan!

So... seperti yang di rancang.. kebetulan my hero "ada urusan" di Shah Alam... then.. masa yang ada juga di gunakan untuk menghabiskan hujung minggu ngan our famly... kebetulan gak (banyak betul kebetulannya niiiiii....???) this is last week for our children cuti skolah... isnin... bermula rutin sekolah seperti biasa... so... bila lagi nk bercuti ngan anak2 kan....

Then... ni.. tentatif cuti we all sekuarga... walaupun agak penat, tapi... puasssss sangat dapat tgk anak2 hepi dengan we all depan mata... bebas memain tanpa sesiapa larang or tanpa dengar ungkapan "JANGAN!". Kenapa taw?? Hmmm... once diorg cakap... "mama, blh main sana...?" "OK". "mama, blh mandi situ?" "OK" sampaikan anak2 aku siap cakap... "ehhhh... mama kasi lahhh...." mayb... pada diorg... sikap sporting aku kali ni... satu keajaiban ke-8 untuk diorg! Wahhhhhh!!!!!

Jumaat 18/6/2010 (7.45pm)
Lepas solat... aku, my hero, rafiq ngan adik terus gerak ke Shah Alam. Check in di Hotel Concorde. Letak beg. Lepak sekejap. Tinjau bilik. Cantik permandingan luar bilik aku. Masjid Shah Alam. Ni suasana masjid aku snap time malam.Then.. kol 9.45pm gerak ke Kelang. Amek amat, nina n baby lak. Then... terus balik ke hotel semula. Kerah anak2 untuk tdo... sampaikan aku pun tertdo. Kol 1am, terjaga... bangun, mandi, solat isyak. Sambung tdo!

Sabtu 19/6/2010
(8.00am)
- Breakfast di hotel.
- P Bangi sat. Tinjau Maternity Fesyen kat sana. Tapi... tk de lah banyak sangat koleksi fesyennye.... tapi... aku tetap sambar meternity Gap Jeans.
(11.00am)
- P Wet World. Bawak anak2 bermandi-manda. Nak masuk Sunway Lagoon... memenatkan... mahal lak tu... (ahakssss!), so.. Wet World pun kira ok la... Tapi... manusia kat taman tema tu...... mak aiiiiiiiiiiiiii...... ramaiiiiiiiiiii!!!!!!
NI GAMBO KAT WE WORLD.
(Amat n rafiq tunggang buaya dalam kolam)
(adik ngan nina)
(3.30pm)
Makan kat area tasik Shah Alam. Sempat berposing lepas amek order (sementara tunggu makanan sampai)
Gambar anak2
Aku ngan my hero pun tk ketinggalan nk bergambo... actually... aku just kesian kat baby dalam perot.. coz abg ngan kakak dia bergambo... dia pun nk gak! Hahahahha(ok tak alasan tu??)
(5.30pm)
Balik bilik... rehat... dan rehat... dan rehatttttt..... penat woooo.....!!!
(9.45pm)
Plan p i-City. Walaupun aku ngan my hero dah p, tapi... p kali ni... mmg khas untuk anak2. Nama pun cuti untuk anak2 kan........ Tapi... on d way ke i-City..... jalan jemmmmmmmmm giler.... rupanya... diorg bukak skrin bebesor untuk Piala Dunia. Patut ler jemmmm.... kereta pun jalan ala-ala kura2... malam minggu lak tu....... hmmmm... mmg "kena" lah time kitorg kuar ni.... So.. sampai kat sana.. anak2 pun dh tdo dalam kereta... memasing tak xcited tgk bandar serba mewah berlampu. Pelik lak aku ngan bebudak ni... aku yang 1st time datang i-City ni dulu jakun mcm orang kampung dapat jejak ke istana.. bebudak ni lakkk aku nengok mcm tk berperasaan jekkkk... nengok lampu kaler2 memacam bentuk serupa ibarat nengok lampu kalimantang je...dalam paksa rela aku suh susun diorg untuk bergambo... ni ler hasilnyaaaaa... hishhh!!! Bebudak ni di paksa bergambo... dok termenung dah serupa tunggu giliran "dapat permit kerja" jekkk rupanya..... bergambo dalam keadaan terpaksa!
Lastly... tk sampai setengah jam... aku ajak my hero balik hotel je.. malas nk paksa bebudak ajak ke sana sini lagi sekitar i-City tu.... (kang memasing tunjuk perangai... mau aku lak jadik Incredible Hulk! Tak pepasal org tk tgk lampu i-City... orang tgk aku lak!)

Ahad (20/6/2010)
(8.30am)
Breakfast kat hotel.
(10.00am)
Mandi kat pool hotel je. Time untuk rehat, sambey lepak2 kat pool.
Sebelum we all check out... aku sempat lagi tu snap permandangan dari tingkap.. suasana waktu siang.Enjoy d photo! Dari tingkap bilik hotel.

Then... sebelum hantar bebudak ke Kelang... lunch di Mc D dulu... memenuhi permintaan anak2!

No comments:

Post a Comment

Meh Nyampok sama