Monday, June 14, 2010

BESDAY TO MY HERO - PART II



12.6.1974 - Satu masa dulu... MY HERO - MOHAMAD FAIRUZ BIN MISDI di lahirkan.
Now...
12.6.2010 - Dia kini menjadi suami aku... dan tarikh keramat ni... aku nk dia ingat sampai bebiler... yang mana... aku nk dia kenang sbg salah satu kenangan yang terindah dalam life dia. Walaupun aku akui... dalam life dia... lg banyak mende yang best, d boommmm, yang gah, yang menakjubkan... takat plan aku yang sebesar kuman ni... tk de hal sangat la... Tapi... apa yang aku cuma inginkan... tarikh 12.6.2010 ni my hero lalui detik start kol 7am - 12pm dengan penuh ketenangan vs hepi. Tanpa pikir apa2 pasal kerja, masalah etc!

So... lets get my plan.... ahaaaaaaa.... i knw that my hero berhajat sangat nk tengok movie Prince of Persia. Dia tak luah in personally... yang dia teringin nk tgk... tp... gaya gerak laku... i knw that. Dari mana aku tahu.... aha....Inilah yang dikatakan instinct seorang isteri! So... after brunch... aku cadangkan my hero untuk p memana cinema. Dia cadangkan ke Damansara. Tak kisah la... Damansara ke.. PJ ke.. asalkan memana tempat yang ada cinema... dan paling utama... TIDAK SESAK. Kalau ler Tg Malim ni ada cinema... just redah Tg Malim je... tp... apo kan daya bangunan cinema nyer ada... cuma.. tk sanggup aku weiYyy nk tgk movie kat situ...!!! Tp.. klu aku pasang plan... bukak bisnes ok gak kan.... hahahhahaha!!!So.. utk mengelakkan sesak... KL not my 1st choice. Nak lak... sepanjang pagi Sabtu tu hujan yang lebat!!!! Kebetulan gak ler... anak2 aku my parents angkut temankan diorg ke rumah orang kawin kat Kelantan. So.. ni besday merangkap bulan madu ler... ahakssssssss!!! Bukan senang nak merasa berjalan ber2 cam orang memuda bercinta... hehhehe!!! Tua ke aku... ahakssss... tk sedor lg ke???

Cadang nk p 1Utama, Damansara. Terpaksa tukaw plan tengok kat Cineleisure Cinema, Damansara je. Jalan jemmmmmm giler! So.. oleh sebab aku dah terpersona tgk poster Lagenda Budak Setan... so... aku cadangkan kat my hero... we all bedal 2 movie skali gus! Ni ler fonfuan kan... klu tk habiskan duit ke sopinggg... habiskan duit tgk citer sob.. sob.. sob..., cintan!!! So... 1st movie.. Lagenda Budak Setan, kebetulan time dia kol 3.30pm - 5.30pm. Then, beli tiket Prince of Persia yang mula kol 5.40pm-7.30pm. Perghhh... marathon movie... wa cakap lu!!!! Mujur berlainan bilik cinema... klu bilik yang sama... kompem bebbb... montot aku berasap... pinggang aku keras umpama aku sarung Iron Man kostum! So.. jam baru kol 2.30pm. Lagi sejam. Awal lagi ni... perot dah kenyang... coz td brunch nasik! Then... just lepak McD.. pekena fries n Oreo McFlurry je la...


Pasal 2 movie yang aku tgk ni... nnt aku citer lagi yer....kita sambung N3 lain...

To My Hero.. i knw that planning ni tk ler se best mana... nk lak.. today is special day for u... tp.. ni je yang mampu aku buat untuk menggembirakan my hero.. agar dia akan ingat... (tu pun klu dia terpk nk ingat la...) Hari Lahir My Hero yang ke 36 ni.... dia sambut dengan isteri dia.. dengan satu movie yang dia nk sangat tgk. As u knw.. ur wife tk minat nk tgk citer Perang... nk lak Perang kat Padang Pasir... adoiiiiii... aku dah terpk sebelum masuk panggung... TIDURKAH AKU NANTI??? Tapi... demi my hero... i dun mind... sebab... for me.. once aku sayang orang tu... i'll do anything for him.... as long as... he's happy.

And.. i knw that.. aku tk sepandai yang dibanggakan... aku tak secantik yang dikagumkan... aku tak sebijak yang dicontohi... aku tak sebaik yang dimuliakan... apa yang aku ada... CUMA SETAKAT MENYINTAI SUAMI AKU SEPENUH HATI.. dan InsyaAllah... aku tak akan mencurangi cinta tu... maafkan aku... sebab aku tak mampu bagi lebih... cuma hati aku luhur... walau apa pun yang my hero "buat dan telah buat" aku tk di ajar mengkhianati suami aku, aku tak di didik untuk mencurangi suami aku... sebab aku tak mampu nk menambah satu dosa... sedangkan dosa2 yang ada pun belum tentu ianya di terima olehNya.

Wahhhh... touching ler pulakkkk.... pesal N3 Besday ni di akhiri dengan sedeyyyy.... cheer up, gurl!!!!!!!!

No comments:

Post a Comment

Meh Nyampok sama