Thursday, April 1, 2010

Kursus... Kurusssss... Kursusssss...

Hari ni... 1/4/2010... bukan aku nk story pasal April fool.. tp.. pasal aku masuk semula ke opis... lepas 2 hr p kursus... (30 - 31 Mac 2010). Kursus Protokol dan Eltiket Sosial. Asal niat suci aku attend kursus ni... utk penuhkan mata CPD aku... (kah kah kahhhh...), tp... bila aku attend selama 2 hari... wahhhhhh... aku jd seronok attend kursus mcm ni... best gak kursus ni... bnyak info, petua, pengajaran aku dapat.... semuanya pada aku... satu pengalaman baru yg best.

Walaupun kursus ni anjuran BSM, tp yg kendalikan, yg penceramah kursus ni... org dr syarikat luar. J2K Training Assosiate S/B. Mmg tk membosankan cara dia penyampaian penceramah dia. Kira dia banyak bukak minda aku pasal grooming, pasal personaliti aku... (bukan personaliti org lain... personatiliti aku, ok!!! - so... yg tk berkenaan tk yah bz body... better kenal personaliti sendiri....)

Lagi satu... antara petua lak... dia ada bg tips.. kearah mencantikan diri.. penampilan yg berkeyakinan n sempurna.. dan ahaaaaa... PETUA KEARAH SUAMI - ISTERI AGAR LEBIH IDEAL, INTIM, LEBIH HARMONI... cthnya... petua nk dapatkan ubat dari suami utk mengelakkan breast cancer, petua nk jdkan muka si isteri sentiasa ceria + awek muda.... ohoooooo..... tk leh citer dlm blog ni.... kang aku lak d kecam!!! Nak kan aku citer serba sket hal aku pon... ada kata2 kureeeenggg enak menerjah... ni kan lakkk citer hal dalam kelambu... mau aku lak kena TERJAH! Ecehhh... dah rupa abg rmbut ketak terjah artis lak ropanya.... (tp... kengkadang ada gak aku rasa life aku cam artis.... perasan! Lantak ke situlah perasan ke haper... dh tukang bz body ramai bbenor... tk serupa gaya hidup artis aku ni...)

ok... back to kursus story... masa last kursus tu kan... ada sidang terbuka soalan... perghhhh... keadaan seakan panas seketika... apabila soalan2 maut, panas, berbaur sindiran di tanya... dan... lepas habis kursus... masa time tea break... aku berkompol ngan peserta kursus... lg skali... adegan bberapa karektor di bualkan... waaaahhhhhh.... zaina... sejak bila join mende2 cam ni.... No lah... aku yg umpama katak bawah intan berlian ni... sekadar dengar... kanggg tk dengar di katakan sombong + tk campor org lak... tp.. dalam hati... sumtime... setuju gak apa yg diorg kaum sejagat ni sembangkan.... hahahahahha (kira tanduk d kepalaku mula tajam meruncing dan pasang sayap antenanya!)

So.. kesimpulannya.. pada aku... kat UPSI ni... biarlah aku jd diri aku sendiri... low profile is better than fofular... aku yg sememangnya low profile pun org nk bz body... ni kan lakkk klu d takdirkan aku FOFULAR.... uikksss... NEHIII... i dun like that life! Cukuplah life aku sekadar sorg penjawat awam yg kerdil, seorg isteri yg menyayangi suaminya sepenuh hati, seorg ibu yg cerewet pd anaknya (ahaksss... terpksa jd CEREWET, sbnrnya...) BUT i love my kids so much! Dan... aku bersyukur.. kerana Allah berikan aku kehidupan aku yg penuh onak ni dengan penuh ketenangan dan kedamaian utk ku tempuh! Alhamdulillah...


Ni bahan2 kursus...

No comments:

Post a Comment

Meh Nyampok sama