Thursday, March 25, 2010

TENGAH TK DE KEROJE LE TU... BZ BODY PLS...

Taraaaa... corak coret lg... in New N3! Actually... banyak yg jd kat life aku... since this week... tp.. kanggg kerap sgt bebel... mau ada yg bosan. Ehhhh... tp... ni akaun blog aku... klu bosan... jgn klik, search, bukak langsung blog aku ler... abis tu... klu dah bukak blog aku... memanjang ada yg tk kena... memanjang nk ngutuk... memanjang nk umpat... baik tk yah tambah timbang kilo dosa tu... dah banyak sangat ke pahala, sampai nk sedekah free pahala kat aku lak??? Bukan aku sombong tuli... org nk sedekah pahala... aku jual mahal... tp... kita hidup dalam jangka yg pendek ni... klu amalan tk setebal mana... tk yah ler wat dosa kering lak... kumpul jekkk bebanyak amal sendiri... biar bahu kanan berat.... tk per... asalkan... jgn bahu kiri yang senget!!!

Pada aku.... semua yg ada d blog aku ni... aku share kan life aku... hepi, sedey, duka, ketawa, gembira... semua aku share... dah nama pun LIFE... of coz ada corak coret penghidupan aku as a mommy... as a wife... pada aku... klu dah itu life yg dh di tentukan utk aku... life yg dh d tetapkan utk aku.. life yg aku pilih sendiri... of coz aku nk satu jaminan yg menguntungkan dr life yg aku pilih. Jaminan tu... pencapaian kebahagian + kejayaan yg maksima! Saper tk nk bahagia, bebbbbbbb... bahagia yg hakiki... batin!!! Bukan bahagia dengan kutukan, hasad dengki, bz body... tp bahagia yg penuh kedamaian ngan ketenangan. Tenang ke kita.. dengan mengutuk, mengumpat, mengeji, menyindir org semendang??? Tepuk dada, jangan tanya selera.. sebab selera tu penuh ngan hasutan syaitan... tp.. tanyalah iman kita.... jd... pada aku.. klu ada yg berhasad dengki.. aku anggap je... semua tu jd pendorong aku utk terus berjaya dalam menangani kehidupan aku... best gakkk klu ada org dengki ni... yelahhh... at leasttt selain dari jd pendorong... kita yakin kita nk buat lg baik dari semalam, lebih baguz dari beberapa jam lepas... yg untungnya... of coz my hero... yelahhhh... suami mana tk nk klu bini dia berubah kearah kebaikan.. nak lakkk... bini dia tetiber jd loving dari sebelum ni... ecehhhh... dh rupa pengantin baru....!!!

Aiyoooo... gerenti Farah bebel lg... N3 aku.. br intro... tp.. dah berjela... well.... YO ITS ME... itu lah kakakmu ini... nk wat camno... dia mmg suka menulis... so... tulis.. tulis.. tulissss... tp... thanx to my sis... atas komen membina... (at least, dia komen... bukan mengutuk + mengeji + mengumpat)

Mlm td.. my hero p hantar student sakit kat klinik... so... sementara aku nk tggu citer Senja Permai kat Prima... dah boring2... tengah tk de keroje nk wat...aku kemas2 istana aku... tetiber... terpk lak.. nk snap picture dr kamera ni... just nk share... hasil tangan... DECO BERSAMA ZAINA!!! so... sila ler jamu mata... kritikan membina atas decorasi ni di alu2kan... tp... permintaan empunya blog... klu tk nk kritik... jgn kutuk... klu gatal + sebati nk kutuk gak... sila klik tanda pangkah di kanan permukaan screen komputer anda... dan anda di minta keluar dr ruangan blog ni dengan hormatnya.... meacih (tu aku halau secara hormat n tertib ler...)

Ni bahagian antara pintu masuk ke ruang tamu dan dapur (ada penunggu rumah di situ... my lovely ikan emas!)


pintu masuk istana we all...


Ni ruang melepak our famly...





My Cute Kitchen... hanya utk aku sorg je blh masuk.. coz... dapurnya mmg cute + comey (erti kata lain... kecik sangattt...)



Ruang menjamu selera.. (klu amat, nina n baby tk de.. hanya 4 kerusi je lah... klu diorg ber3 ada.. we've got spare chair yg tersimpan...)


Ruang amek angin luar... taman mini... hasil decoration aku sendiri....

Ni laluan ke bilik air, kamar beradu aku + anak2 aku. Di penghujung dinding... my fav collection... semua novel2 koleksi Alaf21 n semua koleksi penulis yg aku minat... ada setengah buku tu... sampai 4, 5 kali aku ulang baca, bebbb...


Ni lak koleksi buku my hero...

Ni kamar beradu aku n my hero.. and of coz.. cadar dia my fav kaler.. black n white... oh ya.. kain hiasan blakang katil tu... pemberian frm my bos....


Ni kamar beradu anak2 aku... ni blk nina, baby n adik... n bilik aku menggosok bj + bilik merajuk aku gakkkk.... wakakakkakak.....

Ni blk amat n rafiq... at d same time blk homework rafiq n stesen pemunggahan permainan anak2 aku... (peraturan dari aku : MAINAN TIDAK DIBENARKAN D BAWA KELUAR DR BLK INI..) Tu perintah berkanun...

Ni lak... luar kawasan rumah... ada ssetgh tanaman ni... hasil tangan aku tanam sendiri, weiyYyy... dulu... tangan aku mmg panas nk tanam pokok... memanjang mati... now... alhamdulillah.... blk keja... ni ler keja aku.... bg pokok2 aku minum air... maklum ler... skarang kan panas... kesian pokok2 aku...

Ni lakkk... hasil tangan aku gak... di sebabkan tk cukup pasu... aku tanam daun pandan n daun kunyit sepasu... cadangnya utk sementara.... lastly... tk sangka lak... pokok ni menjadi... so... my hero ckp.. biar je lah... kang alih pasu... mati lak pokok ni.... so,.. konpem... akar daun pandan aku akan kawin ngan akar daun kunyit... sure... klu aku wat air gula... letak daun pandan... ada bau daun kunyit ni....


ok... next N3, aku publish foto dr sudut lain lak... n thanx to my hero... sbb mengizinkan aku mengubah dekorasi rumahnya dlu... sampai ler terjadinya seperti sekarang... di penuhi garfield and then umpama taman sunflower. Thanx again... coz.. izinkan aku paste sudut istana tu di blog ni....

No comments:

Post a Comment

Meh Nyampok sama