Tuesday, April 6, 2010

Majlis di skolah agama

Huhuhhuh... suka atau tidak... taraaaaaaaa... aku update blog lagi.... diingatkan... klu tk suka... sila halakan tetikus anda dia button pangkah sebelah kiri screen komputer anda dan jangan berlengah lagi... sila klik di tanda pangkah tersebut... maka dengan senang hatinya... paparan blog saya akan tertutup. Hahahahhaaa....

Ok... meh kita sambung citer... kpd yg tak berminat... ADA AKU KESAH???? Sabtu lepas... anak sulong aku xcited bgtau... dia akan masuk persembahan nasyid. Aku pun gerak gempur mintak dia siap pepagi tu. So... tusyen dia utk hri tu terbatal ngan sendirinya.... tp... terbatal tu bukan kelasnya... kepergian rafiq menghadiri tusyen terpaksa di ponteng atas sebab permintaan skolah agama minta dia wat persembahan. Wahhh... mcm artis popular lak rafiq ni... nauzubillah... mintak di jauhkan ank aku bergelumang dunia artis!

So... we all sampai skolah dia area 8.55... majlis lum mula. Aku dapat tentatif... tgk2, kol 1030am bru mula persembahan... lepas 3 ucapan kena tempuh. Ermmm... apa lagi.... letak rafiq kat skolah... (kebetulan... skolah dia ada BF utk murid wat persembahan), aku bawak nina n adik p ke medan selera, BF kat sana.(just angkut 2 org je ank aku... baby + amat tinggal rumah... coz... d kerah mandi n bersiap memasing liat nk tgk astro ceria... hahhhh... ceria2 kan lah diri memasing tinggal kat rumah!! hehehhee... (PENGAJARAN UNTUK ANAK2 AKU : NK IKUT MAMA OR PAPA KEMANA2, JANGAN MELAWAN / MEMBANTAH BILA DI SURUH BERSIAP, MANDI ETC... TEORI MAMA MU INI... LAMBAT TINGGAL!) Amat n baby yang kena tinggal kat rumah... mu hero dah belikan nasik lemak utk diorg. So... nikmatilah nasi lemak tu sambil layan astro ceria tu!

Lepas Bfast, lebey kurang kol 9.45, aku terpacul balik ke dewan skolah agama rafiq. Time tu, baru ucapan dari Guru Besar skolah dia. Tp... aduhaiiiiiiii..... mikrophone skolah diaaa.... menyedihkan! Bukan nk kutuk ok... tp... aku just komen... mikrophone... tk kedengaran butir org berucap... suara tukang dengar lg kuat dr suara org bercakap. Dah rupa market je aku rasa dewan tu. Panas + berpeluh nya satu hal... actually... aku dh tk tahan kepanasan dalam dewan tu... tp.. demi sabar tunggu persembahan rafiq... tk perlahhhhhh... Yang nina n adik dah merungut bosan + panas + lama. Siap nina n adik memulakan agenda diorg... membuli sorg budak kecik lg... aku biarkan je... asalkan diorg tk ganggu org lain. Even.. mak budak yg di buli tu pun biarkan anak nyer di buli... yelah... drpd anaknya ngamuk nk balik... so mak dia merelakan anak dia main2 camtu! Sampaikan permintaan nina n adik : "mama... nnt klu mama kuarkan baby... kuarkan mcm adik tu yer... tk nangis pun nina buat dia" hahahahhahahahahhah!!!!

Aksi adik ngan nina membuli budak tu....

So.. penantian aku berakhir.. dengan pengumuman nasyid dari darjah 4. Mcm tk caya je... tu ler ank yg aku kandung... dah umor 10 tahun.... siap beralun irama arab! Ni ada gmbr yg sempat aku snap....



Rafiq (sebelah kanan) tgh bernasyid.

Ni lak gmbr lepas rafiq wat persembahan.


So... habis majlis kol 12.00pm, aku pun angkut anak2 ke rumah mak aku sebab dah janji ngan my hero... stesen perjumpaan di rumah mak aku... then... balik ke proton... tgk apa citer lak anak aku berdua kat rumah tu.....

at last... di sebabkan entry ni full story bout majlis skolah rafiq... then... dengan tamatnya rentetan agenda aku sabtu tu... berakhir gak lah entry aku untuk kali ni...... sekian... peace no war!!!!

No comments:

Post a Comment

Meh Nyampok sama