Friday, February 12, 2010

Warna, corak, lukisan duniawi...

Ubah sana sini nk bg sedap mata memandang kat blog ni... tp... satu bait ayat pun aku tk lakarkan kat blog nie... tk leh jd ni... blog ni perlu di warna2 kan bukat takat pelbagai warna kemeriahan blog... tp... perlu di warnai dengan bait-bait insiden, tragedi, memori terkini utk di abadi sebagai kenangan. This is my real life... perasaan, semangat, cita-cita.. semuanya kuabadikan di sini. Semua??? Hehehee... actually.... tk semua la... ada gak mende yg aku tk leh citer secara open di sini. Mana leh weiYyy... kalau citer semua... terlalu telus menceritakan emosi dalaman kat blog... kengkadang dah membuka keaiban diri... tak pepasal org jd meluat lepas baca blog aku. Meluat tak per lagi... kena kutukssss?? Di cemuh??? Coz.. as i said before... tk semua yg kita buat... akan menyenangkan orang... tk semua yang kita puas hati... orang lain turut berpuas hati sama.... ni lah corak permainan dunia. Kenapa aku cakap gini... just simple things... aku amek satu pengajaran dari diri aku sendiri. Aku ni... rajin bebenor jelajah dunia IT. Minat ke? Tak lah... tapi... aku suka membaca. Banyak blog yg aku jelajah. Banyak website aku tinjau. Memana blog yg aku senaraikan dalam blog ni... tu baru sebahagian yg aku jenguk... ada lagi tu.... (mcm org tk de keroje lak eik... tinjau blog org jekkk... heppp.... pepandai la luangkan masa... asalkan... aku ni bukan jenis 8am-5pm... ngadap facebook... game facebook je... sodahhhh...!!) Kengkadang aku tinjau blog sesetengah org.. diorg cerita perabih semua kisah diorg... pendekata... beli spender kaler PINK pun nak citer kat blog... serah body kat BF pun nk singkap kat blog.. kena kiss dari BF pun nak di rabakkan kat penulisan blog. Apa kessss??? Tak malu ke??? Memang lah... blog hak memasing.... kita create akaun... so... segala tok nenek cerita tu... HAK KITA... tapi.. jangan ghairah bercerita... memalukan diri sendiri. Malu bebbbb... buatnya.. yang baca tu... makcik pakcik kita ke... adik beradik kita ke... tak malu ke??? ishhhh... iskhhh... iskhhh... aku yang tak de kena mengena dalam adegan "ghairah" tu pun terasa keaibannya... Nauzubillah... mintak di jauhkan sanubari aku menggerakkan jemari utk bercerita apa yang ada dalam kain baju aku sendiri....

Korang taw tak... tu baru muqaddimah aku... hahahhahahahhahahahahaha..... YO! ITS ME!!! Itulah aku... skali aku dapat menulis, sekali aku dapat bersembang, sekali aku di beri peluang mengarang... akan aku lakarkan tanpa jemu.

Ok.. my real life... kehidupan aku, rumahtangga aku, kerja aku... biasa2 je... dan perasaan cinta, sayang... RINDU pada MY HERO... tetap sama.. tk berubah. Walaupun... lately ni kengkadang hubungan tu ada gigit lidah... tercuit, tersentuh... tp.. seboleh mungkin aku sendiri tak mo memanjangkan hal yang remeh temeh. Terutama.. kengkadang terbaca "sesuatu coretan" tentang hal2 my hero... tp... sematkan dalam hati... WE TRUST EACH OTHER. I knw who is my hero. Memang org boleh sok sek... elehhh... baru kawin... jgn percaya sangat... jangan mudah terkena... tp.. kalau teras atau akar umbi tu sendiri aku tak sematkan.... usahkan bergeger, bergoncang umah tangga aku... mau runtuh.

So... kata org... kalau tk de angin... masakan pokok bergoyang. Boleh pakai ke falsafah peribahasa tu? Kengkadang... sebelum angin bertiup... kita telah di dedahkan dari awal... kenapa pokok tu perlu jugak bergoyang pabila angin tiup... so... segala pertahanan kita dah sanggup hadapi... tapi... sayangnya... teras "kejujuran" kitaran adanya angin yang senantiasa akan bertiup tu... membuatkan ada pulak yang mengambil kesempatan... kalau tidak kerana angin pun.... pokok still bergoyang... kerana tangan manusia bebas menggoyangkan pokok tersebut.... Kerana itulah... dalam unsur sesuatu hubungan... kengkadang... pasangan tersebut "jujur menceritakan segalanya" tapi... hasutan lain yang sentiasa meracuni kejujuran tu yang menguji ketahanan cinta seseorang. Pada aku... inilah dunia... warna kehidupan. Tak perlah... selagi Tuhan tu mengurniakan cinta tu pada aku dan dia... biarlah ianya kekal di situ. Hubungan mana tk bergelora. Cinta mana tak di landa badai. Cuma sebagai pe-nakhoda... aku dan dia akan pastikan pasang surut air, I-Allah... kapal akan di raih agar tidak karam di landa ombak. Lindungilah kami, Ya Allah.. agar dapat menerajui bahtera ini selamat ke pelabuhan dengan kedamaian hakiki...

So.. plan hari ni... cadangnya hari ni aku ngan MY HERO time off. Nak p jemput anak aku ngan my hero yang 3 orang lagi tu... miss them... so much... just wait my kids.. mama ngan papa sampai petang nanti...... rindu kat amat (celoteh lurusnya...) rindu ngan nina (my sweetie.. kemanjaan anak dara sorg ni...) rindu kat baby (anak mama yang noti niiiiii.....). Wahhhhhhh.... kalau di robek hati aku.... meluap2 rindu ni... membara ketidaksabaran nak berkumpul anak beranak reramai... cepatlahhhh... kol 3!!! Perghhh.. ngalahkan org bercinta lak aku nieee... tp.. to b honest... aku menyayangi anak aku yang 3 orang ni dlu... baru aku menerima cinta papanya. Means... sayang aku pada anak2 aku yang 3 orang ni... teramat2... tak kata2 yang boleh kuluahkan sayangnya aku pada diorg... terima kasih, Ya Allah... kurniakan mereka dalam hidupku!!! And of coz... thanx to suzan... (my hero punya x-wife) coz kerana "permission" dari dia mengizinkan anak2 spend holiday utk chinese new year ni. At least... lama sket anak2 dengan aku... n of coz papanya. I knw my hero rindu his kids so much. Ntah2 kerinduan tu lagi tebal dari kerinduan yang aku alami. Cuma dia tak tunjuk je.... tp... hati my hero ni hati kapas. As a wife... manusia yang paling hampir ngan my hero... sumtime aku taw apa yang dia rasa.... sabar yer dear... petang nnt... kita p amek anak2 kita!!!! Berkatilah segalanya... dan lindungi perjalanan we all.....

So... kita akan sambung... lepas rentetan.. bersama anak2 aku... seramai 5 orang nie.... tungggggggggguuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu.....

No comments:

Post a Comment

Meh Nyampok sama