Monday, February 22, 2010

Belajar dari pengalaman..

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Pg ni... tk tau knp... hati aku d selubungi kesedihan yg amat2 sangat. Time ni la... aku mula mengimbau segala memori lama.... memori sewaktu aku pernah bersendiri... memori time aku d amuk cinta dengan my hero... semua datang bertandang... berlumba2 menerjah ke paler otak ni.... apa lagi.... bertimpa rasa kesedihan ni....

Biasalah.... ni lah kehidupan... ada kala sedey... gumbira... ketawa... berair mata... (oppsss... ada gak org bergumbira sambil berair mata... kan.. kan...). Menyesal ke aku dengan perjalanan aku skarang? NO.... tk baik cakap menyesal... coz... keadaan tidak akan berubah... melainkan... kita sendiri berkehendakkan perubahan tu. So... kalau perubahan tu terlalu menyempitkan... berusahalah agar suasana perubahan tu akan kembali seperti yang kita inginkan. Jangan putus harapan. Tapi... kalau dah memacam kita sedaya buat... keadaan tetap sama... aku sebagai hamba Allah... terpaksa meredhai ketentuanNya. Mungkin ini yang telah ditakdirkan. Mungkin ini je lah muktamatnya. Aku pasrah... uwaaaaaaaa.... kenapa aku terlalu berserah macam niieeeyyy.... YO... IT NOT ME, hokkayyy... zaina bukan mcm ni, sebenarnya.... dia akan berusaha dlu.... entahlah... mayb... i'm too tireddddddd for all these!!!! Elo... aku ni manusia biasa gak... bukan pari2... aku pun ada perasaan gak...

Utk N3 luahan emosi aku kali ni... aku just nk meluahkan... walaupun beberapa kali telah aku luahkan.... tp... aku still tk pernah jemu meluahkannya.... dan tetap akan meluahkan perkara yang sama... walaupun... ada org dah jemu ngan aku... (So sad... bla org mengakui bosan dengan kita... tp.. what to do... "beliau" berhak merasai nikmat bosan dengan aku... setelah nikmat kegembiraan di sedut dariku.... uwaaaaaaa.... aku sedeyyyyy!!! Apa yang aku nk luahkan.... "HARGAILAH MANUSIA DI SEKELILING KITA... SEBELUM KITA SENDIRI TERLAMBAT MENGHARGAI MEREKA".



Tetiba rasa nk letak gmbr ni... ni foto pertama aku ngan my hero... we all declare as a couple.. 28/12/2008. Gambar ni d rakam pada 3/1/2009. Dan... time ni memang saat terindah... sweet memory... biasalah... zaman bercinta dik nonnnnnnnn.....



Dun ask me... y i'm paste this photo in my N3!!!! Tp... time ni gakkk saat terindah utk aku n anak2 aku...

So... berbalik pada pokok topik aku utk N3 kali ni... kadang2 manusia ni... dia tk dapat menikmati kenikmatan bersama org yang sering amek berat pasal dia... sehingga waktu kesempatan yang perlu di gunakan itu tidak di hargai..... baru seseorang itu menyedari... betapa terlewatnya dia menimati, mengecapi, menghargai orang yang pernah menyayanginya... sebenarnya... itu utk pengajaran utk aku gak... once org yang pernah bersama ngan aku... meluahkan... tibalah masa dia bosan ngan aku... baru aku taw... kesempatan yang ada utk aku... aku sering tidak menggunakannya....

Kita ni... takkan nk tunggu... manusia tu tutup mata (bukan tutp mata, TDO... hokkayyy.... ni tutup mata REAL... kembali kepada penciptaNya) baru kita nk sedar... selama ni kita tak menghargai seserang itu kan... so... just bayangkan... betapa indahnya kehidupan seseorang tu selama ni... celik mata... ada org amek berat... nak itu, nak ini, semua ready depan mata... sentiasa ada orang amek kisah... letih, penat, duka, sedih, ketawa... sentiasa ada orang bersama kita... tp... just bayangkan... andai.. esok lusa... korg bangun dari tdo... ruang kamar korg.. SEPI... tanpa sesiapa kejutkan korg... bertanya korg lapar ke... sihat ke hr ini.... malah tanpa rengekan suara2 siapa pun... adakah... kehidupan yang penuh kesepian begitu yang seseorang itu berkehendakkan??? Kalau kehidpan begitu... ITU BARU AKUI KALAU SESEORANG TU MERUNGUT DIRINYA DI SELUBUNGI ---BOSAN---BORING---JEMU---!!! Jadi... sementara ada orang menghargai kewujudan kita... Y not kita jugak menghargai kewujudan seseorang itu... memang skarang seseorg tu blm merasai bagaimana rasanya bila "orang itu yang sering menyebok hal kita tu" tiada... tp.. aku percaya... korg manusia kat dunia ni OF COZ pernah merasai kehilangan seseorg yang korg sayangkan... so... kenapa tidak pengalaman lalu seseorang itu JADIKAN IMPAK UTK SESEORG AMEK IKHTIBAR UTK PEDOMAN PADA PERJALANAN LIKU MENDATANG??? Hidup usah terlalu di selubungi egoistik... dan hidup juga tak perlu terikat dengan "terlalu selesa". Sebab tu... aku setuju ngan satu slogan... MANUSIA MUDAH LUPA! Jgn salah paham... segela terluah ni... adalah utk kesedaran diri aku gak... sebab sebagai manusia biasa... kengkadang aku sendiri terlupa dengan apa yang aku kecapi... kekurangan, kelebihan... semua tu kengkadang melalaikan aku gak...

So... utk N3 merepek kali ni... LU PK LA SENDIRI... for me... di tekankan sekali lagi... aku pun manusia biasa... sekali orang bosan ngan aku... aku akan menjauhkan diri... agar kalimah BOSAN tu tk de lagi dalam hidup org tu... dan... apa yang aku cuba... step by step aku tried... utk terus "mengelak" dari orang yang bosan ngan aku... agar orang itu, orang ini.. akan melalui kehidupan yang tak bosan lagi lepas ni... sebab... AKU PUN DAH TAK AKAN AMEK KISAH URUSAN ORANG YANG PERNAH BOSAN NGAN AKU...!!! Oppsss... jgn cakap... aku pasrah... sebaliknya... aku dah cuba sedaya mungkin menggembirakan hati org yang pernah bosan ngan aku..... tp.. dah rupa "hidung tak mancung (blm peringkat ala2 pelakon Bollywood ler...), pipi tersorong2" lak aku ni... atau dalam bahsa kelatnya... aku dah serupa.. TERHEGEH2 jer rupanya... uwaaaaaaaaaaaaaaaaa......... aku sedeynyaaaaaa laaaa.....

No comments:

Post a Comment

Meh Nyampok sama