Thursday, February 4, 2010

Fitnah... no... mengata... tidak.... mengumpat... ermmm... menegur... oh yesss...

Taraaaa... lama dh tk conteng N3 nie... xper lah... conteng sesekali kan... kan... kan....Banyak gak lah hal yg jd dalam real life aku... (my real life, hokkay... not a dreaming life... or angan2 life utk d adaptasi ke dalam novel!).

Kalau di tanya pada diri aku.... bahagia ke aku? Aku tk berani nk cakap... yup... my life hepi. Nak kata hepi - 100%... tk gak... kehdpn aku ada pasang surutnya. Kalau nk kata my life unheppi - 50%. Nope.... i think... i'm d lucky person. Coz.. i've got my sporting parents, i've my lovely husband, i've cutest kids in my life. Keja? Ermmm... no komen.... lately ni... to b honest... mmg terlalu sedih ngan persekitaran ofis... tp... biasalah... aku umpama semut merah... kalau bersuara... tak betul... bersuara... menunjukkan sikap taring lak di katakan. So... diam lebih baik... berdoa... biar segala akan terbukti... biarlah kebenaran terbongkar.... biarlah kesabaran ini akan membuahkan tunas yang membahagiakan, I/Allah. Berdiam diri adalah unsur terbesar untuk membentuk perkara-perkara besar. Kesimpulannya... manusia tak akan pernah puas. Kita buatlah mcmana pun... once kita pernah "melakukan kesalahan - (oppss... bukan kesalahan ke peringkat ke tali gantung eik...)" sampai bebile kita akan d blame... "U r always make wrong" Tak adilnya... tk per, nak berubah... tk perlu di canang sampai masuk paper... kengkadang berubah slet demi sket... diam tp berhasil tu lg menyedarkan org.... kan... Tuhan tu ada. Tuhan tu adil.

Akhirnya... Tuhan tu nk tunjuk gak... bebaru ni... satu insiden jd... selalu klu aku buat salah.. uisshhh... tk cukup teguran lisan, sindiran tajam, status YM, status fbook ayat memanjang menyindir... tp... sematkan dalam hati... tk per... sabar. Tk de rugi klu bersabar. Bukan kena kuarkan duit berjuta pun.. sebaliknya... bersabar ni gak... untung nasib... free2 kita dapat menikmati pahala dari mereka. Saper nk bg pahala, dik nonnnnnnnnnnnnn.....free lak tu...... alhamdulillah! Tq to uols... sesusah jekkk "derma kilat" pahala uols kat aku.... hik hik hik.... Last week... aku d minta buat satu 'tugasan'... dan seperti yg di arah... tugasan tu perlu di siapkan dalam sehri... so... on time... tugasan tu disiapkan... disetelkan... smpi peringkat terakhir... Then... this week... i tot tugasan tu... telah selamat jadi arkib... rupanya.... tugasan tu dh beku getah sekerap yg buatkan mende tu stuck!!!!! Masalahnya... tugasan tu... hold for a week! Wahhhh... bezanya... bukan aku yg buat. Kalau aku yg buat..... kompem... sah... termaktub... sindiran, YM, fbook, Blog2, Emel, SMS, pendekata serata alam siber dan semua gajet2 yg ada laaa aku d sindir.... (perghhh.... kalah rozita che wan, nyahhhhh.... glamer mak!!!). Yg lg pelik.... tempat yg stuck tu... tempat "ala-ala Yang Berhormat". Knp lak Y.Berhormat? Sebab... hanya Yang Berhormat jekkk klu bercakap... air liur menyembur... bersemangat berkobar, ayat gerenti baguz (bukan mcm baguz dah...). Ropa2nya.... nan ADO! Gitewlah... klu dh biasa di bawah telunjuk (oppsss... kengkadang di bawah ketiak), skill sndiri tk de. Kesian.. kesian... iskhhh... nauzubillah... mtk d jauhkan salasilah keturunan aku, anak2 aku, cucu cicit aku, paling penting... MY HERO daripada mengalami nasib umpama camtu... kesian woooo.... bakat terpendam sebagai pemimpin takat terpendam di sanubari.... tu klu skali terkuar bakat tu... mau jd pemimpin giler koser.... iskhhhh.... cabulnya ayat ko, zaina woiiiiiiiiiii........ beli insuran utk blog ni tinggi sket!!!! wakakkakakaa.... So.. hasilnya... kes tugasan yg jd getah sekerap... terpksa di ambil alih tugasan tu utk di proses jd bahan mentah yg segar semula... apa kes, bro...??? Wa dgr... lu pun byk termenung.... apa kesss...??? Lastly.... tugasan yg stuck tu sepatutnya tugasnya sndiri.... akhirnya... org lain lak kena handle kan... yelah.... tarikh n masa makin berjalan....AiyooooOoo... datang keja kalu... takkan nk kondem tugasan org jekkk.... sejak bila lak upsi ada jawatan.... Pembantu Kondem? Pegawai Kondem? Pen. Peg Kondem?

Kesimpulan dari N3 meroyan aku ni.... lenkali... jgn nk pukul canang hal org... andai diri tk sempurna mana. Lenkali usah ler sikap takbur... klu diri sndiri takat d beri tugas kira bulu ketiak di bawah ketiak! Apa2... tried muhasabah diri sendiri dlu... manusia tk sempurna/perfect. Klu nk kondem hak asasi keja org... jgn langgar batasan beb.... kengkadang... bukannya kondem hak asasi keja pun.... tp... ko p langgar tok nenek tiang batasan... hak asasi peribodi pun ko redah... iskhhh... iskhhh... klu teringin bebenor jd reputz paparazzi.... aku leh mtk tolong my hero suggestkan ur name kat xwife dia... to apply reputz paparazzi job(reporter la... short name - REPUTZ). Sebab... ketauliahan tu mmg ada kena gaya ngan diri ko... syabas mere betha....!!!! Wa bangga heiyyy... (gunakan nahu gaya ala2 hindi). Bukan apa... aku yg "manusia biasa" sesekali terasa lak diri umpama diva... wahhhh... gitew... kelas ko, zaina!!!!!!

Tk perlah... yg penting... apa yg jd... aku jdkan pengajaran.... aku sematkan.. aku ni selalu buat salah... tetiap hr buat salah... sebab tu... time aku tk buat salah pun... org sentiasa pk.. aku bersalah... so... tk salah klu kita cuba perbaiki kesalahan lepas2, untuk kita jd diri kita terbaik akan datang.... walaupun kita tk mungkin akan jd always perfek... tp.. sekurang2nya... kita try ke arah itu..... sebab pd aku.... Barangsiapa yang hari ini sama dengan kelmarin, maka tertipulah dia, dan barangsiapa hari ini lebih jahat dari kelmarin, maka terkutuklah dia. Nauzubillah....! So... beringatlah... Barangsiapa menyebarluaskan berita-berita kekejian yang didengarnya, maka dia seperti pelaku berita kejian itu. So... idop ni pun sekejap je... jgn kita lebarkan sayap keangkuhan... seolah alam fana ni kekal abadi milik kita selamanya... jd... tk salah klu sisa hayat kita yg pendek ni... utk menyenangkan org.... sebab klu lah kita ni tidak mampu untuk mengutuskan secebis kesenangan kepada orang lain, berusahalah supaya kita tidak mengirimkan walau sezarah kesusahan kepada orang lain. So.. lu pk ler sendiri... idop jgn susahkan org lain!

No comments:

Post a Comment

Meh Nyampok sama