Monday, February 1, 2010

Memacam Hal Ler...

Sabtu 30/1/2010 - Sabtu tu, besday member sepejabat aku.... aku ada plan sumting... tp... byk halangan yg buat aku tk kesampaian meneruskan hajat aku. Dun knw y... Tp.. ada sket 'ralat' coz... semenjak aku jd temannya... just 2010... aku tk wat "sumthing to her on her besday". Hajat nk p ofs... pun tk kesampaian. Last2, aku menempek kat rumah mak.... biasalah... bila "anak rajin" mak sorg ni ada kat rumah dia... mula lah dia suruh aku masak utk lunch sblm blk Proton. Dh jd semulajadi... tiap kali apa yg mak suruh, walaupun hati tu dh jerit kekuat... aku ada hal nk buat... tp... mulot kuar... "ermmm... ok.. nk masak apa?" Aiyoooo.... sbb tu mayb... salah satu sebab.... mak rasa urusan rumah tu mudah kot aku ada.... hehehhe (perasannya......... ehhh... skali pk... betul hapa!) Tak per lah... sementara org tua tu ada je.. kita buat apa yg terbaik sbg anak... (sedapkan hati sndiri ler Zaina oiii...)

Tghr, blk Proton... siap tapaw lauk for my hero... (actually dia terlibat sbg felo yg kena ada utk Seminar Posting kat Proton). So.. just waiting for him utk lunch sesama... Then... kol 2++ bru dia balik... blk dgn satu berita yg mencabar gak ler tugas dia as a felo. Kena setelkan satu masalah "besar" sorg student yg sengaja "cari penyakit diri sendiri." Tp... sbg "tulang blakang yg dh amek tulang rusuk suami" try to understand apa yg si suami hadapi. Dh ler my hero citer sket2.. aku yg nk taw ni... geram seolah mcm aku di tauliah polis pencen atau reporter tgh kejar artis fofular je.... eiiiii.... sabar... zaina.... saborrr... tp... skali pk... yelahhhh.. nk share citer lah bbetul... Eiii... over btul aku ni... mcm ler aku yg felo......... Alahhh... tk perlah... dh dok dalam umah felo... kira aku ni Pembantu Peribadi Felo (Personel Assistant). So.. by hook or by crook... aku kena taw... Hahahhahaaa.... kelas ko.. zaina...sesuka hati jeeekkk.... nk kontrol hero ko... (hepp... aku bukan kontrol suami... aku kontrol FELO! Ampun En Nuar... sy cuma jalankan tugas sbg PA!!!!) Hahahahhaaa.....

Ahad 31/1/2010 - Weekend lg.. bgn pg... dh berhajat nk berlibur, berhabisan masa, berdating ngan my hero... Kat mana??? Of coz in my sweet home... Rumahku Syurgaku. Best gak.... siap masak bubur tepung pulut (resepi diimport frm my opismate - PUT - thanx my dear fren... salah sorg kawan yg aku respek cara dia). Ptg... p round utk last day kat Open Day Kolej Zaaba. Siap beli tudung lg... tudung yg tk memerlukan tenaga aku menggosok dan tk sampai 5 minit nk sarung kat kepala.. tk yg tgk cermin pun tk per... perghhh.... tudung yg aku mmg idamkan... (tudung utk org pemalas mcm aku... Hahahahaaa... tk perlah... pemalas pun... aku lum smpi peringkat malas basuh tudung lg.... tu mmg dh kira pemalas tahab gaban, tenuk, cipan ler tu... Eiiii... tk selesa pakai tudung tk basuh weiiyyyy.... klu kita berbau... org sebelah lg kena tahan bau... kan!) Tp... aku ada "deal" sumting ngan akak ckp jawa ngan my hero tu... siap ada future plan... Jeng.. Jeng... Jeng.... apa dia??? TUngguuuuuuuu...... nantikan saja kemunculannya (eceh... mcm nk promote album gaya2 artis je.... hahahhaa). Apa yang penting (kerjasama.... haahhaha) my hero dah bg green light!! Tu yg buat aku rasa haluan aku d redhai coz keizinan suami tu yang penting... Thanx Dear... (of coz kena mtk izin weiyyy... dalam pd nk dapat keberkatan... one day... dia kena jd driver aku... mau aku kena ke KL, kena jumpa org ke.... lain la... klu dia bg keizinan aku p sndiri. Bg kerrrrrrrrr???)

Malam... aku bkk tenet... siap jelajah memana website...then... terbaca satu "laman" yg terpampang bout my hero. Eiiiii.... dia lg!!!! Pesal lerrr... statement nk kaitkan bout past life!!! Pls laaa... klu ko dh hepi ngan "dunia ko" teruskan lah... tk yah ko nk kaitkan past life ko ngan si polan ni.. si polan tu.... mmg ler suka suki ko... tp... lets bygone je lah... hidup kena langkah ke depan... klu nk maju... jgn lg "ungkit" hal lampau klu ianya memarahkan hati.. lg ko ungkit.... lg hati ko sakit, lg dendam tu membara... walhal... mende yg ko ungkit tu... dh aman damai kehdpnnya.... (so... just stop it... meneruskan langkah ke depan ngan ungkit hal lama... lain lah ko mmg tgh berikhtiar sesuatu... cuma... klu sedang ikhtiar... buat cara baik ler bebbbb..... ko pun tk malu... kuarga ko tk malu...). Tp... klu nama pun meredhai... buat cara redha... coz... cara ni blm smpai redha lg ni... ni kesumat namanya... (kesumat tu bkn kuih keria ke... karipap ke... hokkay!!!!)

So... ni cuma luahan aku... pd yg baca N3 aku ni... aku just menasihati diri sendiri.... percaya pd kata hati kita demi utk berjaya... once kita kata... kita merelakan, meredhai... kita akan bgn semula... dahhhh... toksah nk mengada2 toleh blakang dah.... mende tu buat langkah ko jd berenti je.... Lagi satu... jgn kerana mende kecik kuman... kita nk berdengki ngan apa yg org lain dah capai... dia dh ada haluan dia utk diri dia... kita buat haluan kita... mana taw... better dr org tu lg. At least... kita "ada ssuatu" yg blh di banggakan. Keep it up! Ckp byk pun tk guna... ko dh besar panjang... ada didikan yg cukup... malah didikan yg lbh tggi dr aku... so... w/pun ko muda dr aku... toksah ler terbawak sgt perangai kebudakan tu... demi mendapatkan perhatian! Buat geli tekak aku jekkkk....

Ingatlah... Tk de manusia yg sentiasa hidup gembira.. tp... tu jugak bukan bermakna manusia tu kena lalui kehidupan yg sengsara. Percayalah... once kita tk berusaha menangani kepahitan... kita tk akan dapat rasa lak kepuasan kemanisan ssebuah kehidpn coz idup ni gabungan antara bahagia dan derita. Mende tu just menguji keteguhan iman seseorang. Malang sgt klu bagi kita ikut kehendak hati tp tidak sanggup menerima penderitaan. So... Hari yang mendatang tidak akan memberikan sebarang makna jika kegagalan semalam tidak dijadikan teladan. Dr teladan tu ler kita amek utk jdkan panduan kita jd matang, beb...

No comments:

Post a Comment

Meh Nyampok sama