Tuesday, August 10, 2010

Memacam Adaaaaaaaa.....

Lama giler kan aku tk corak-coret kat blog ku yang indah permai lagi makmur ni.... (ecehhh... ko hengat... blog ni ala-ala Malaysia Kini ker??) Well... segala corak coret adalah tentang my life! Dunia aku! Klu apa yg di coretkan ada kena mengena sesipi-sepapat-sesangkut-sekait ngan dunia orang lain... tu bukan ala-ala di sengajakan... anggap je ler tu hanya karangan novel ke -2 aku yg bakal muncul! Maklum lerrr nyahhh.... 1st novel dah lama di pasaran.... dah jd Novel Lagenda pun kannn... sooo... tk yah ler promosi kan diri or novel tk segah mana pun.... jom kita tgk... apa ler xtvt yg bz sangat aku alami... sampai blog ni pun aku tk jengah....

Yup... mmg mak bz tahap tenuk gaban, nyahhhh.... hajat hati.... lepas solat isyak nk jenguk blog... baru jekkk melepek depan TV... mata dah serupa mata Garfield dah... tebal jekk kelopaknya.... bis tu... lagu mana nk ngarang! Tapi, tk per... walaupun memcm xtvt yang dah melanda aku... aku try gak corek seringkas yg blh... bukan apa... kanggg... jemu + bosan lakkk org nk membacanya... nakk lakkk... blog ni bukan ada unsur pengetahuan ilmiah untuk di buat rujukan.... (amboiiiiiii... gurau kasar nampak!).Pedulikkkk... as i mention in 1st page... dodulu... blog ni hanya tentang kehidupan aku SHJ.Kalau ada yg sentap... dalam coretan ni ada kisah mereka mereki... aku bukan sengaja pun... apa barang nk sentap karan, sampai adegan sindir, nk buat muka masam mcm bru lepas dipaksa telan cuka getah bagai??? Aku tk buat blog pun... dah mmg azali bila nampak je muka comey aku... (hahahhaha... comey ke???) sedia kala macam bru lepas sedut cuka getah kannn... so...??? Dah azali mcm tu... mmg payah mak nk bergesel lg, nyah oiiiii... cuka getah dema tu banyak lg lum di sedut... bior ler demo sedut sampai ketitisan lelehan yang terakhir!

Ok... actually... kandungan aku hr ni... dah jangkau 8 bulan ++! Klu di tanya... konpem aku mmg dah tk larat nk di ajak berjalan dah.. ni bukan nk meraih simpati.. nk bebuat sakit... (mcmana org pernah suka-suki tuduhi aku.. bebuat sakit! Jgn tk caya... ada gakkk yg pernah ckp... AKU BEBUAT MENGANDUNG!!! SIAP MENTION AKU LETAK BANTAL DALAM PEROT!!! Tepuk dahi aku dengar!!!! Tu baru di katakan letak bantal kat perot... bis tu... bumper aku yg melebar ni... letak apa ke mende jadahnya lak??? Letak batu sungai tang bumper??? Adoiiiii... nk tuduh, bior ler logik sket... dah serupa watak sin chan lakkk aku rasa!). Ni memang bebetoi tk larat... bayang kan je la... aku d bg green light p soping sana sini.. tapi.... urusan tu terpaksa di tolak.. sebab AKU DAH TK MAMPU NAK BERJALAN! Tapi.. idak ler bermakna aku terpaksa d usung ngan kerusi roda lakkk... Pelik kan?? Orang mcm aku... pantang di offer p soping... tp... kali ni... TERPAKSA TOLAK???? Usahkan orang lain... aku pun pelik ngan diri aku! Tapi... mujurlah... barang2 baby n barang prepare aku utk bersalin hampir siap 98%! As my hero asked me... "Why 98% je? BUkan 100% ke?" Sebabbbb... yang 2% lagi... aku lum kemas packing utk ke hospital lagi!!!! Pendekata... klu emergancy bersalin... mesti mcm lipas kudung aku capai itu ini utk masuk dalam beg ke spital kan... tk per la... brgnya ada di rumah... bukan nya di kedai... bru nk menyoping pun!
Tempat aku menyoping barang baby.. SaraKids di Shah Alam

Giant Kelana Jaya
Thanx to my fren... Herda yang bg "present" tungku baby... really appreciate!

So, now... aku just tggu confirmation set date untuk bersalin je... dan... hope.. keterangan dari klinik kerajaan bebaru ni.. aku kena masukkan darah org lain ke tubuh aku.. tk jadi! Bukan tk try usahakan membanyakkan darah dalam badan sendiri... tp... bila check up.. memanjang jekkk skala darah aku tk mencapai kehendak diorg! Tapi... untuk baby ni selamat.. klu di bagi pilihan... biarlah semua darah aku di bagi pada anak kandungan aku... aku rela! Biar baby ni lakkkk jaga papa dia, temankan papa dia... sesatunya zuriat aku ngan my hero yg ada.. mana taw baby ni jd pengganti aku.. untuk memecah kesunyian papa dia! At least... aku tk tinggalkan lelaki yg paling aku sayangi ni keseorangan... cuma permintaan aku to my hero... TOLONG JANGAN ABAIKAN ANAK LELAKI AKU YG TERDAHULU... (Rafiq Zukhelmi & Rafiq Zulhairi) FOR THEM... U R HIS FATHER... Cara dan kehidupan diorg... nampak sempurna... tapi... klu di selami hati diorg.. jiwa diorg tk sesempurna mana... (klu tk caya... cuba bagi Rafiq dengar lagu Sudirman - Ayah dan Ibu... kompem budak tu nyorok jejauh.. nangis sengsorang! Dan klu di tanya adik... -Ayah adik mana? Jawapan dia-ayah adik dh meninggal!) Dan... tolong jaga mak ngan ayah aku... sayangilah diorg sebagaimana u r loves ur parents! Aduii... sebak lakkk aku rasa... biasalah... emosi hujung2 nk bersalin ni.... sedangkan dalam hadis pun dah sebut... saat wanita bersalin ni... sebelah kakinya dah jejak ke liang kubur kan...! Mudahan di permudahkan urusan bersalin aku... amin! Sori guys... N3 ni bukan tujuan aku nk raih simpati... tp... emosi dalaman ni terkuar sendiri... aku tk bertujuan pun nk mintak belas ehsan kesian sesaper... DEMI ALLAH... bukan niat aku luah semua ni untuk meratap hiba sesaper...cuma... mana ler taw... hujung2 nk bersalin ni... aku bertambah bz... nk berblog pun selalu lengah2kan masa... jadi... d kesempatan yg ada ler aku cuma nk berkongsi perasaan je...tk de yg spesel pun... dan percayalah... luahan tu sekadar LUAHAN DALAMAN... BUKAN TUJUAN AKU NK BUAT WATAK ALA-ALA AZEAN HERDAWATY... ATAU TIDAK JUGAK TUJUAN AKU NK BUAT RAPTAI UNTUK TEATER ALA-ALA JURAIAN AIR MATA!

Di kesempatan ni gakkkk... aku nk wish HAPPY ANNIVERSARY TO :
- MAK NGAN ABAH (yang ke 35 tahun)
- MUNIRAH NGAN EPI (yang ke 6 tahun)
DANNNNNNNNNN............

AKU NGAN MY HERO (1 tahun - 2/8/2009!) - I/Allah next N3... spesel dedicated my anniversary!

No comments:

Post a Comment

Meh Nyampok sama