Tuesday, August 31, 2010

Berholidayyyy lagiiii... di bulan poser!

Last weekend.... hr Sabtu.... aku n my hero plan p amek anak2 ka Klang. Awalnya... nk amek hr Jumaat... coti Nuzul Quran... tp tk jd sbb Amat n Nina ada tusyen. So... kitorg amek bebudak hari Sabtu. Sebelum amek diorg... sempat ler aku masak2 dulu kat rumah, masak ala2 simple juadah berbuka. Then... pack semua... letak dalam kereta.... we all gerak ke Klang area kol 12.30pm. Perghhhh.... siap bawak bekalan tu.... gini ler kalau bawak anak2 ramai... kena get ready semua!

Then... sampai sana area kol 2++, my hero halakan kereta terus ke KL. Check in May Tower Serviced Apartments Hotel dalam kol 3.30pm. Perancangan menginap di Hotel ni atas cadangan aku, sebenarnya... bukan nk tunjuk berlagak.... tp... hanya semata2 keesokan harinya... aku terpaksa temankan my hero hantar anak2 balik ke Klang. Dalam keadaan badan aku yang memang tk larat ni... aku surrender nk berulang-alik 2 hari berturut2 ke KL. Bukan haperrrrrrrrrrr.... mak tk larat dok dalam keter lelama, nyahhhh oiiiiiiiiii!!!!!
Permandangan Bangunan Hotel.

Lepas amek kunci.. aku, my hero ngan 5 anak2 naik ke bilik. Tingkat 29, bilik 16. Tinggi kan???? My hero sampai berdebor dada... coz... baru ku tahu, dia mmg "penggayat" rupanya. Best usik my hero yang ala2 takut gayat tu..... so cute, dear! Sampai aku ajak dia temankan aku dok kat balkoni... untuk aku snap gambar permandangan area KL, dia leh nyorok. Hahahahhahaaaa.... sweeeeettttt jekkk...


Ni Bangunan Alliance Bank.
Ni Bangunan Sogo lak...
Ni Bangunan Semua House dari balkoni.


Permandangan dari sekitar balkoni hotel.

Area kol 5, aku ngan my hero jenjalan area bawah hotel... ronda sepanjang pasar jalan TAR. P ronda Semua House! Tapiiiiiiiiiiiiiiiiii..... sesakkkkk dengan manusia, beb!!!! Aku sampai dah tk mampu melangkah... bukan sebab aku... kesesakan manusia... sampai kan diorg langgar2 perot aku. Senak, sakit!!!! Kaki makin tk larat, sebenarnya. Tp... aku gagah gak ler berjalan.... sampai pkran aku melayang..."akan beranak ke aku ni di tengah2 org ramai ni? Anak mama, kontrol diri dalam perot yer... jgn kuar time ni gakkkk.... kang mama, papa ngan anak mama masuk paper or Buletin Utama.... ppuan bersalin di kesesakan orang ramai! Malu mama!!!!!" Lebih hebat dari story Norman Hakim sambut anak dia ngan Abby dalam kereta! Hahahahhaha!!!!! Cehhhh.... berangan tk hengatttt ler zaina oiiiiii!!!! As a x-abg ipar aku cakap kat aku.. "abg taw, ina kuat semangat orgnya..." Yes, abg omar.... adik abg ni akan buktikan!

So... hajat nk berjalan lagi terpaksa di batalkan.... oleh sebab kesesakan orang ramai... dan oleh sebab... nasik lum letak lagi + nk panaskan sup + nk rebus kuih melaka. Wahhhh... hebat tak, masak semua2 tu kat hotel je... mcm rumah sendiri lak kaedahnya.... dun wori management hotel.... aku tk akan masak melibatkan ala2 goreng! Semua just rebus2 dalam rice cooker je. And to my hero n anak2 mama, sori... ini je ler juadah berbuka mama sediakan untuk uols! Lauk ketam goreng kunyit bersayur campur, ikan jaket sumbat sambal, peha ayam goreng, sup. Ok ler kan... sebab memasing makan dengan lahapnya!

Lepas setel makan + kemas... my hero cadangkan we all jenjalan ke Sogo. Yelah... bila lg nk p kannnn... nk cari baju raya untuk anak aku yg dalam perot ni. Yelah... abg n kakak dia dh prepare baju raya... tinggal baju raya baby ni je lum ada lagi. Nina, adik n baby je nk ikut... Rafiq n Amat nk gtggal dalam bilik... lgpun my hero bawak Media Player... so... memasing berhajat nk tgk movie. Sampai Sogo.... manusia mmg ramaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii bebenor. Oleh sebab hajat nk p tgk barang Baby... so... we all tk jenjalan memana level pun.

Lepas sambar sehelai baju Baby (ahaksss... p bersesak ke Sogo... hanya sambar sehelai je baju Baby.... wakakakakaka.... tp... berbaloi wooooo... rm 45++ jadi RM12.45 sehelai!). Then... terus balik hotel... dalam kol 10.15pm. Melepak kat hotel sampai mata kuyu.

Esoknya... hari Ahad.. check out kol 12pm... sementara nk tunggu time berbuka, aku ngan my hero survey tempat yang sesuai untuk kitorg berbuka bawak semua anak2. Bermula survey area Shah Alam. Sempat ronda area SACC Mall... Giant Shah Alam. Tinjau segenap Seksyen kat area Shah Alam... ada yg berkenan.. tutup lakkk. Lastly... aku cadangkan kat my hero... tinjau area Kelana Jaya.... view cantik.... kira selesa ler bawak anak2. Lagipun aku ngan my hero tk baper prefer ala2 buffet. Susah woooo... angkut anak2 berbuka ala2 buffet ni... so.. better makan secara berhidang. Hahhh... jumpa pun port menarik untuk Berbuka. Restoran Rumahku, Plaza Kelana Jaya. Bebetoi kat area tasik... yg berdepan ngan Masjid Kelana Jaya. Ni vew sekitar restoran.... hmmmm.... tk sangka aku makan kat tempat yang pernah aku kerja... atas developer Glomac!

Permandangan malam... lepas bebuka.
Lepas makan, hantar anak2 ke Klang... then.. terus balik Proton... sampai area 10.30pm. Fenattt, memang fenatttt.... tp holiday yang berbaloiiii.... ok ler... bekalan kenangan sebelum aku bersalin!

No comments:

Post a Comment

Meh Nyampok sama