Thursday, August 26, 2010

Jenjalannnn lagiiii.... tak seserikkkk!!

Gitu ler... tgk tajuk N3 aku kali ni... cehhh membayangkan betapa gagahnya aku ke sana ke mari jenjalan... walhal... balik umah... melepekkkk mcm ayak kena lenyek je rupanya! Meh sini aku share... kemana ler pulak kaki aku yg dalam tk mampu nk jalan ni di paksa gak berjalan.... hmmmm.... 25/9... aku ngan my hero yang memang sedia kala amek leave... just sebab kena p Hospital Slim River, jumpa doktor pakar kat sana. So.. rasanya tk perlu ler aku terangkan satu persatu apa mende nurse + doktor tu wat kat aku... alahhhh.... mende yg biasa di buat pada pompuan ngandung cam aku. So.. sok-sek-sok-sek... tup2, settle check up... as a my famly plan... aku, my hero, epi, muni, my parents ngan anak2 semua berangkat ke Bangi.

Lorrrrrrrrr... pe jadahnya ler ke Bangi.... ahhhhhaaaa... actually... aku ikut mak aku... nk p amek koleksi tudung Fareeda Boutique! Perghhhhhhhhhhhhhh... jd jakun aku nengok koleksi tudung Fareeda. Siyessss... memang cantik gilossssss! Actaully.... aku bukan nk promote... n then... Fareeda Boutique tu pun tk bayar apa2 kat aku... klu aku angkat diorg tinggi melangit pun. Tp... salute kat Butik ni juz bcoz dia ada design tudung dia tersendiri. Yang mana memana butik TAK DIBENARKAN COPYRIGHT "hak cipta" koleksi tudung diorg. Once diorg taw... diorg akan saman. Means... klu aku tgk tudung org tu pakai pesen nyer lain sket... KONPEM, DI JAMIN... org tu akan pakai tudung Fareeda original! Dan... lg satu... kita blh gak wat tempahan kat butik tu... stail tudung camana kita nk... otomatik.... sejam diorg leh watkan... aku just bangga... sbb ada pengusaha melayu yg sampai peringkat camni... So... YO! ITS ME... tk sah klu aku tk sambar tudung kat sana... tu ler... saper suh angkut aku p sana... kan dah terliur nengok koleksi tudung! hahahahahahahaaa... baper helai aku sambar.... oppssss... tk de ler banyak.... slow2 kumpul koleksi tudung!

Then... habis geledah Fareeda Botique, aku n famly terus ke Shah Alam. Adik aku yg sorg lg (Edi) berhajat besor nk belanja our famly bukak poser. Kata org, rejeki jangan di tolak! Ibarat org di sorong bantal busuk.... kitorg sahut cabaran Edi untuk melangsaikan makanan yg di tempah. Tgk jam... awal lg. Hmmm... my parents cadangkan kitorg p ronda PKNS. So.... sementara nk menghabiskan masa n keboringan, PKNS kitorg jelajah. Dh rupa rombongan cik kiah lak kitorg... yelah... sblm berpecag dengan "couple" memasing... my parents letakkan time untuk berkumpul semula kat kereta. Hahahahaha.... tk mcm rombongan org kampong ke namanya... Yg special nya parents aku ni... cucu2 diorg... diorg "tolong bawakkan" p jenjalan. So.... tu yg bestnya parents yg sporting...!!! Tp... mmg banyak gilerrrrr koleksi baju melayu + baju kurung / kabaya yg sedondong. Chanteeeekkkk sangattt!!! Perghhh... klu tk pasal aku n my hero dah prepare bj raya... menitik gak air liur ni nengok baju2 semua tu. Rambang biji mata aku mcm springggg woooo!! Sampai ada sampin yg cecah ribuan2 RM! Perghhhh... klu aku beli... konpem... aku jaga sampin ibarat aku jaga duit juta2. Seumor idop aku yg borusss ni... lum pernah baju aku di kenakan kat badan sampai cecah ribuan2 ringgit! So... hasil pemerhatian aku.... (biasalah.. mesti ada tinjauan rambang), tahun 2010 ni... koleksi cotton mmg paling hangat di pasaran.

Wokeih... jam kol 6.20pm, lepas berkumpul... "rombongan cik kiah" p serang Rstoran Tasik Indah. Restoran ni bebetoi terapung area tepi Tasik Shah Alam.... n then berdepan ngan Alam Sentral Shah Alam. Sementara tunggu Edi n Ayu sampai.... aku sempat lg posing tu... permandangan satu sudut restoran.
Gambar lagi...

Ni lak couple yg tk puas2 nk interprem bergmbo gak... (yelah... tunjuk bukti aku p bebuka kat sana... kang org cakap aku "reka citer" lak... org ckp aku tengah mengarang novel terbaru lak kanggg kannnn...!!! Oppsss... karang novel baru pun... bakat aku sendiri... bukan ciplak bakat sesaper... korang haderrr??? Ahaksss!!!)

Edi sampai je... kitorg terus masuk restoran. Buffet! Manusia ramai gilerrrrrr beratur amek makanan. Makanan yg selesai dan selamat masuk dalam perot aku...

Adik, mimi n Danish berposing dalam kekenyangan.

Sempat lagi snap picture sebelum masuk keter.

Setel semua... we all berangkat balik........ burpppp... kenyang!!! Thanx Edi... belanja kitorg berbuka!

No comments:

Post a Comment

Meh Nyampok sama