Tuesday, August 24, 2010

BerHoliday... di Spital.... UWaaaaaAAA!!!

Lama tk nulis... bukan sebab kemalasan... nk kata bz sangat pun... tk lah jugak... nk kata bohsan... tidak sama sekali... aku tk akan bosan buat sesuatu yang aku minat.... klu ertikata bosan untuk menulis... means... aku kena cari sesuatu yang baru untuk beralih arah minat... tp... for d time being... perasaan tu lum ada... so... meh kita sok sek sok sekkkk (hepppp... bukan ngumpat, hockkeyyyyyy!!) apa cerrrrrr aku sampai kena di tempatkan kat spital.... Hospital Slim River... main entrence

Sejarah masa dua kali peknen sebelum ni... hujung2 bersalin... SATU KEMESTIAN mesti kena tahan kat spital... tk lama... sekejap pun jadi ler... aku pun tk tau naper... tp.. untuk kandungan kali ni... aku kena tahan coz air ketuban dah kuar... aku just assume... mayb aku lasak sangat sepanjang minggu tu... p pasar, masak, mop umah... maklum lerrrr... terlebey rajin.... so... bila check up... hahhh... kau rajin punya pasal... kena tahan wad! Tp, as i said to makcik cleaner kat spital masa sembang ngan dia (bis tu... dah bosan... makcik cleaner tu ler jd member borak aku...) klu kena tahan terus baby kuar tak pergakkk... berbaloi gakkk... ni kena tahan... sekadar cut-cuti atas katil! Uwaaaaa... aku bosan gilerrrrrrrrrrrrrr....... dah ler tdo memalam kena kejutkan banyak kali... yelah... tgk eikkk... xtvt yang aku buat kat spital tu...

6.15 am - kena kejutkan, amek tekanan darah + scan jantung baby
6.45 am - mandi + solat
7.15 am - bfast (tk leh pose... sbb memanjang kena jolok... uwaaaaaaaaa... tk suka di perlaku cengginih!)
7.45 am - doktor pakar, doktor2, doktor pelatih, semua nurse round wad. semua kena stand by kat katil memasing. Kira ala-ala sport check ler.... time ni ler nk dengar... samada aku dibenarkan balik atau kena tahan untuk lagi... lagi... dan lagiiii.....
9.00 am - amek tekanan darah lagi... + scan jantung
9.45 am - klu ada problem... kena jolok lagi... kena scan lagi...
10.00 - 1.00 - zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz... tdoooooooooo... bis tu... nk buat apa lagi... kata orang nk cepat bersalin.. kena jenjalan... baru jenjalan sket... nurse sound suh naik kerusi roda... walhal aku dh bgtau... "saya bukan sakit... saya kena tahan sebab kena pantau dalam 24 jam je.... saya ok!!!" tapi... apa kan dayaa.... so.. melingkar je la aku atas katil. Nk sembang kiri kanan katil... yang budak sorg ni tengah menahan sakit... of coz klu aku ajak sembang dia tk layan punya... yg akak sorang ni... bz layan baby dia br kuar ptg semalam... yg katil depan... memanjang sms... yg katil satu lagi... tdo je.... AKU??? skejap duduk, sekejap bangun, sekejap baring, skejap tgk hp.....
1.00 pm - makan
2.00 pm - solat
2.30 pm - amek tekanan darah + scan jantung lg
3.00 - 4.30 - tdo...
5.00 - solat
5.30 - my hero datang... ada gak member sembang... klu tk... konpem sampai petang peti suara aku tk mainkan peranan dia...
7.00 - pelawat kena kuar
7.30 - menyeludup kuar (secara sembunyi2) area depan wad... temankan my hero bukak poser)
8.00 - mandi + solat
8.30 - amek tekanan darah + scan jantung baby
9.00 - 11.30 - boringggg... tdo, layan sms je la...
12.30 - amek tekanan darah + scan jantung
3.00am - ctg jantung... lama woooo... dalam 45 minit... tdorku di ganggu!
4.00 am - sambung tdo..

boring kan rutin kat sana... tu baru sehari.. mcm aku kena tahan 2 1/2 hari.... huk alorrrr.. rasa mcm berminggu jekkk.....

ni aku snap gmbor tandas... snap dari atas katil aku je... boring punya pasal... gmbo persekitaran wad aku snap.

tag nama aku kat kepala katil.

No comments:

Post a Comment

Meh Nyampok sama