Tuesday, July 6, 2010

Jenjalan lagiiiiiii.... Teluk Intan lakksss....

Weekend ni... aku, my hero n anak2 tk dok diam kat rumah lagiiii... tetengah sarat ni... ada jekkk program famly yang aku kena ikut... bak kata edi (adik kedua aku), "actually... ada kamu, meriah sket!!!" Kembang??? of coz laaaa... bukan takat kembang badan yang sememangnya makin kembang semekar ni... tp... kembang hati woooo.... terasa ada gak orang hargai kewujudan aku kat alam fana ni....

So... this weekend... aku, my hero n anak2 ke kampung tempat mak aku di lahirkan, tempat mak aku di sekolahkan, tempat mak aku dibesarkan, tempat mak aku memula cari rezki, tempat di mana bapak aku ngorat mak aku (time tu, bapak aku naik motor skuter), tempat mak aku dipinang oleh bapak aku. Tapi... so sori... aku tk sempat snap gmbor rumah pusaka arwah nenek aku tu.... coz.. tempat yang aku tuju... ke rumah Mak Saudara aku (yang aku panggil Mak Chor), kakak sulung mak aku. Mak Chor buat kenduri kawin anak bujang dia... (anak dia no. 3).

Siotttt meriah kenduri kawin umah mak chor. Siap ada cabutan no bertuah... tp...bukan untuk jemputan ler... untuk pekerja2 yang gotong royong. Perghhhh... klu untuk jemputan... sakan berhabis lerrr tuan umah. Konsep kenduri... putih + merah. Ceria sangat kaler dia.... Dah tok sah bebel lelebey... meh sini aku tempek gmbo yang aku snap masa kenduri tu....
Ni pintu gerbang nk masuk perkarangan umah mak sedara aku....
Ni lak gmbo anak2 aku tengah makan eskerim. Siap amek eskerim berkali2 bebudak ni....
Mak aku tengah menepung tawar pengantin.
Turn bapak aku lak menepung tawar pengantin..
Hahhhhh... ni bukan aksi menayang perot saper paling besor... tapi... ni ler pengantin... ecehhhhh... tk ler... ni pengantin season dah pun..... baru lepas kekenyangan... tu yang tayang perot... sebagai BUKTI KENYANG!

Dah on d way balik... baru aku tersedar... punyala sakan aku amek gmbor... gmbor pengantin ber2 aku tk snap! Gambo tuan umah pun tk de.... iskhhhh... teruknya aku... nk glamer sengsorg jekkk.... sori, Mak Chor! Mak Chor bz... penat nk kejor langkah Mak Chor time hari kejadian tu.... 10 langkah Mak Chor... selangkah kaki aku yang memboyot!

Lepas kenduri... aku ngan my hero curi peluang jelajah ke Teluk Intan lak... lama gak aku tak menyinggah di Teluk Intan. Seingat aku... last aku p sini... dengan opis-mate aku, Yani... time puasa... masa aku belum d gelar isteri pada my hero. So... tk de ler banyak sangat perubahan Teluk Intan ni... cuma... ada Giant yang bru bukak je... so... klu p Teluk Intan... tk sah kan klu tk snap picture Menara Condong dia... lgpun... mmg itu pun trade mark teluk intan ni...

Sejarah hidup aku... ni ler 1st time aku masuk Menara Condong. Tapi.. tk naik atas pun... tk larat nk panjat tangga. Lgpun... kawasan dalam menara ni... suram... usang sangatttttt.... sesekali tegak gak bulu roma aku. Ke... sebab aku ni memang penakut....??? Hahahahahah!!!
Dalam Menara Condong. Ada perigi... siap ada duit syiling dalam tu....

So... kol 6.45, we all gerak ke Tg. Malim. Opssss... dah nampak McD, tk sah klu tk tapau Mc.D... apa lagikkkk dear... drive thru ler....

No comments:

Post a Comment

Meh Nyampok sama