Tuesday, July 6, 2010

Memacam LeRrrrRrr...


Tak mudah nk puaskan hati semua orang kan... Kengkadang kita cakap lain... maksud orang lain... pastu... mood tk kena.. nk ngadu sana sini... memana orang yang tk berkenan ngan kita lak... memang tunggu "Lampu Traffic Light Merah Tukar HijaU" untuk menyerang... yelahhhh... ni ler pun time ni nk buat semburan gas beracun... atau..... nk letakkan bom peluru berpandu! Takkan nk serang tetiber lak kan.... kanggg tak pepasal malu... dah kemaluan tu besar dapat sebijik... muka jeliter nk sorok tang mana??? Ni contoh situasi tu.... (ni sekadar copy n paste dari Majalah Humor... Majalah Gelihati ke... Majalah APO! Tak kisah ler Majalah apa pun... TAPI YANG PASTI... MAJALAH HUMOR VS LAWAK YANG ADA KAT MALAYSIA NI

SITUASI A

Pemanggil A : Hello, saya dari Jabatan Anugerah Bodek, saya nk bercakap dengan Munah, berkenaan dengan temujanji CEO saya dengan CEO di Jabatan Tak Tau Apa2. Dia ada ke?

Pemamggil B : Dia tak de, dia ada keluar, temujanji doktor. Blh kol lain kali je?

Pemanggil A : Mintak maaf, hal yang saya nk cakap ni urgent. Blh tolong sampaikan pesanan pada Puan Munah tu tak?

Pemanggil B : Ok, pasal apa tu?

Pemanggil A : Ok, macam ni... Puan Munah ada kol saya untuk minta pengesahan berkenaan temujanji CEO encik nk buat appoinment dengan CEO saya. Masa dia, kol 10.30pg kepada 8.30pagi pada tarikh yang sama. Tapi, CEO saya minta masa tu di percepatkan, sebab CEO saya ada meeting lain waktu tu.

Pemanggil B : Eh, nak jumpa hari ni, mana sempat nak tukar masa. Kenapa tak bagitau awal2?

Pemanggil A : Hari ni? La... bukan hari ni. Kalau hari ni, saya paham memang tak sempat dah.... ni pun kol 9.00 pagi dah. Lagipun, saya pun paham, prosedur appoinment tukar last minit macamana. Time appoinment tu hari Khamis 8hb.

Pemanggil B : Kalau macam tu, bagitau sendiri lah pada Puan Munah.

Pemanggil A : Puan Munah mintak saya confirmkan appoinment ni. So... sebab tu saya minta tinggalkan pesanan pada Puan Munah, blh ke?
(LAGIPUN,CEO AKU DAH TERCEGAT SEBELAH AKU, MINTAK CONFIRMATION DARI JABATAN TAK TAU APA2, SAMADA SETUJU ATAU TIDAK URUSAN APPOINMENT TU BERTUKAR WAKTU... COZ SENANG DIA NK SET MEETING UNTUK TIME SETERUSNYA)

Pemanggil B : Erm.. ok lah kalau macam tu... terima kasih.

Pemanggil A : Terima kasih yer....


SITUASI B

Dapat Aduan : Awak ada kol En. Smart ke pagi tadi?

Pemanggil A : Saya? Ermmm... ada... kenapa yer?

Dapat Aduan : En Smart buat aduan, awak cakap kasar dengan dia pagi tadi. Lain kali, tolong berhemah bila jawab kol yer...

Pemanggil A : Saya? Berkasar? Apa yang saya kasar?

Dapat Aduan : Saya tak tau, yang saya dapat tau... awak berkasar.

Pemanggil A : BLURRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR - bila lak aku berkasar????? Mulot jangan cakap lerrrr... tk cover menganga... lalat singgah pun leh buat projek... kalau subur lalat tu... kompem mulot penuh telur lalat!
Ajaib sungguh... takkan ler CEO aku tercegat sebelah aku, aku nk berurusan di tepon dengan kasar??? Mau waktu tu gakkk free2 aku kena berdas-das semburan!!!!

Sambil geleng kepala... aku just think positive... ni ler ragam manusia kan... Tu baru sket... ada setengah tu... aku terima aduan... komplen pasal barang lecturer rosak... siap suruh aku yang handle... hek eleeeeeeeeee...... klu aku leh handle... memang aku handle memana barang rosak! Pada aku... takat komen sebesar gigitan nyamuk... I/Allah... aku dah lali pun... ini ler dunia pancaroba namanya... lagipun... aku bukan tk biasa nk hadap manusia bertalam tembaga, bertalam emas, bertalam piring terbang... bagai!

Terpikir lak aku... ni ler kengkadang beberapa situasi... kapal besar bleh redah ombak besar... klu aku yang naik sampan ni... lalu sebelah kapal besar... kena pukul ombak lagi... pecah berderai lerrrrr... nak lak kiri kanan sampan aku kapal sebesar kapal Titanic... sebelah lagi... Kapal TLDM tu... kalau sampan aku pecah berderai... ada ke.. kapal Titanic tu perasan saki baki skru, papan aku tertanggal... sebaliknya... diorang atas kapal tu akan cakap... "Dah tau nk redah laut, saper suh naik sampan???" Pelik ke tak pelik??? Skali pk lak... macam ler kapal besar tu tak akan karam... kalau tidak... tk jadi riwayat Titanic!!! LU PK LER SENDIRI...



oPSSss... cerita di atas sekadar copy n paste... dan diambil sekadar renungan aku n pembaca blog aku.... jangan nak mengada2 nk tersentuh jiwa lakkkksss... nk terasa hati... sebab tk de agenda tersembunyi di sebalik copy n paste ni... klu ada yang nak mengada2 nk jiwang karat, melekat, pekat, muka ketat.... tu lu punya pasal!!! Wahhhhh... kejamnyer aku... (hahhhhh... tu baru ayat kasar namanya!) Lagipun... bila lagi kita nk usik mengusik... bersendaloka... takkan baru nk warm up.. baru nk panaskan badan... dah amek tindakan veto! Air tongkat ali ni pun blm licin secawan lagi ni...!!!! Opssss... !!!!! Thanx again... kerana... (opppsss... kena ucap TQ ke sebab..... -actually... hr ni banyak sebab aku nk ucap TQ. Baru ku tahu... rupanya!)
SORI AGAIN... AKU TK MAMPU NAK MEMUASKAN HATI SEMUA PIHAK... LELAGI PIHAK YANG MEMANG TANDA PANGKAH KAT MUKA AKU... apa lagi nk membodekkkk.... oh no... mak tak reti bodek, nyahhhh!!!!

No comments:

Post a Comment

Meh Nyampok sama