Monday, May 31, 2010

Siapakah Aku Ini...................................????


Aku tidak tahu siapa aku antara kalian.......
Kerna, kehadiranku seolah tidak diundang perhatian...
Bukan ini kehendak dan kemahuan...
Namun, aku pasrah tanpa kerelaan.....
Kerna aku tahu tentang satu kehadiran..
Yang tidak pernah d minta untuk datang...

Aku tidak tahu siapa aku sebenarnya..
Kau seolah menyanjungi kehadirannya..
Kewujudannya pdmu satu sejarah seribu makna..
Perasaannya terlalu rapi kau jaga..
Biar hatiku dirobek sengsara..
Biar jasadku di kecam derita..
Namun, dirinya tetap kau sanjung jua..

Aku tidak tahu siapa aku..
Diriku kau seret himpitan sindiran, makian tanpa jemu..
Seolah kehadiranku umpama mengisi ruang kosong yg pilu..
Namun dirinya, kau ragui jika disayat sembilu..
Hatiku berlagu sengsara, berlirik pilu...
Adakah tubuhku umpama boneka padamu...
Aku tidak mengerti kenapa ianya diperlaku...

Aku masih tidak tahu siapa aku sebenarnya..
Kerna cinta luhurku kau persia...
Hatiku telah dirobek sembilu berbisa..
Kau ragui jika hatinya terluka tanpa kau sengaja..
Aku mengerti dia terlalu besar membawa makna..
Dan, kau letakkan diriku sebagai mangsa..
Sungguh ku mengerti hati mu berlagu sengsara...
Jika setiap pesananmu yang tersimpan makna tidak dibalas jua...
Walau penafian, namun riakmu menjawab segala...

Aku tidak tahu siapa aku pada kalian...
Kehadiranku dalam hidup menjurang ikatan...
Aku umpama penghalang sebuah jalan...
Sehingga kau anggap diriku mangsa pelepasan...
Bukan ini kehendak dan kemahuan...
Perlukah ku teruskan hebatnya dugaan...
Atau... manarik diri dari sebuah simpulan...
Lalu.. membiarkan kau dan dirinya kembali berikatan...
Namun, tidakkan kau mengerti dirinya telah ada ikatan lain...
Aku buntu dalam pertanyaan..
Kerna aku tidak tahu..
SIAPAKAH AKU DALAM HIDUP KALIANNNNNNNN??

No comments:

Post a Comment

Meh Nyampok sama