Thursday, March 8, 2012

Bila Si Ibu ngan Anak Berkreatif.... NO. 1, uolsss..

Kelmarin... aku dh di bagi kebenaran bos aku untuk time off, sebab aku kena attend SKTM. Praskolah anak aku ada buat Majlis Kreatif untuk Ibu Bapa dan Anak Murid Pra-skolah. Means... parents bergabung tenaga untuk menghasilkan kreativiti, samada mewarna, gubahan atau kolaj (tampalan gambar). So, aku pilih yang sesenang je ler... ikot tahap kemampuan aku... mewarna je ler... Hahahhaa... majlis untuk anak... tapi... ikot kemampuan si mamanya.... apa kesss... memanjang je nak senang.... tak per lahhh... yang penting komitmen aku attend majlis. Tu penting... dan yang penting lagi... aku dapat kebenaran bos aku... idak ler main ngulor camtu je....kenn....

Tapi... thanx a lotsssssss sangat kat my Sis (Farah) yang sanggup luang masa... turun padang (padang ke???) join aku ngan anak aku... dalam bab mewarna. At least... ada gakkkk orang nak temankan aku.... hehheheh (aikkk.... takut ke??? Tak lah takut, sebenarnya... tapi... ada kawan kurenggg sket boring aku ni...) Really appreciate sangat bila adik aku sanggup luangkan masa temankan aku... sanggup korbankan masa dia nonton telenovela tu! Hahahahhaa....

Aku malas nak citer panjang... (tiber ler time angin puting beliung malas tu. Kalau tak... satu perenggan jekkk ngomellll tak sesudah kan!) So... aku tebarkan je ler gambo aktiviti tu.. Pepandai ler korang skroll tetikus korang tu kebawah untuk nikmati gambo yang aku snap....

Sesi ucapan-mengucap dari Guru Besar SKTM (Tn. Hj. Arshad)Reaksi adeq dengar ucapan Guru Besar. khusyu' giler...Sementara guru besar berucap.... dan sementara nk ilangkan kebosanan anak aku....snap picture.

PERTANDINGAN BERMULAFarah tekun bantu...Aku pun luahkan kreativiti aku yang ada.... yeayyy.... bersemangat nak menang tu... hahahahah

Akhirnya... siap sudah mewarna.... dengan penuh cabaran.... (apa taknya... pensel warna memanjang tumpul....)
Tadaaaaaaa.... hasilnya... tengok lah tu... siap aku buat lakaran awan nano tu... siap perempuan berlipstik merah, uolsss....Adeq dengan hasil kreativiti nya, aku dan farah. (aci tak... aku siap bawak tu..)

Dah siap submit lukisan kat meja urusetia untuk dinilai. Skali... aku tengok ada sorang budak ni... mewarna sengsorang diri. Kesian dia, uolssss... parents dia tak join, mayb ada komitment keja. Tapi... yang kesiannya... lukisan dia banyak ruang belum diwarna. Last-last... atas rasa penuh sifat keibuan... (ecehhhh... keibuan, konon....), aku panggey adik aku, Farah bantu budak ni.... (kira ikhlas tak budi aku... bila aku siap mewar-war kan kat blog eikkk???) Alah... tak kisah la... cuma aku menolong budak ni... atas dasar simpati jekkk.... juz terkenang... or anggapkan budak tu umpama anak aku... "kalau ler anak aku di tempat budak ni... aku terlalu sibuk or my bos tk izinkan aku time off.... mungkin anak aku alami nasib yang sama" Tu je....
Menghulurkan bantuan (yang ada tangan gebusss tu pun... ada sorang lagiii si ibu yang hulurkan bantuan gotong royong bantu budak ni...)
Farah pun turut bantu tu.... yeayyy... wonder-pet-apa yang penting-KERJASAMA!
Hasil tangan atas kerjasama reramai siapkan warna lukisan budak ni...(sori... aku lupa ler nama budak ni)

SEMENTARA URUSETIA MENILAI... JAMUAN TIME
KEPUTUSANNYA........ jeng... jeng.. jenggggg......
Adeq dapat tempat pertama..... wahhhhhhhhhh..... gud job for us!Adeq ngan hadiah dia....tak caya dia dapat tempat pertama.... meh zoommmm....Tadaaaaaaaaaaa.... kan betulll.... (maklum ler kang ada yang cakap aku ni reka-reki citer je)

So... kat sini... aku nak ucap thanx a lot pada adik aku... (untuk kali kedua, ucapan ni), untuk my AR yg sudi lepaskan aku ke SKTM (sayang bos ku... ahaksss... bodekkkk baekkk punye, bkn bodek sbb SKT nk lebey eikkk... tapi... psssttt - nk bisik ni, my bos paling cerewet nk lepaskan aku kuar dari opis... rindu sangat dia kalau aku tk de kat opis.... tu yang mak terkezuttt bile dia bg kebenaran tu!).

No comments:

Post a Comment

Meh Nyampok sama