Friday, March 23, 2012

Setahun sudah berlalu...

Happy Enibeseri to me............. huk alorrr... konpem my hero garuk2 paler dia.. then... otomatik dia renung kalender henpon dia... enibeseri mende lak ni??? Sure dia ingat aku tiong tong... nyanyukkk ni... coz... enibeseri we ols bulan 8. Ni kan baru bulan 3! Then??? Hmmm... ni enibeseri tahun pertama aku kat my new workplace laaa... Hahahhaha... tp... aku tau... my hero gelabah nengok kelender pun... he's still relex jekkk... coz... dia tau... every enibeseri TAK MUNGKIN dia nk beli apa-apa pun untuk bini dia ni.... so... relex je laaa kennn....
Masa aku belek-belek planner kat meje opis ni... tetiber terpandang ler tarikh keramat 23 Mac ni.... then...tetiber teriak kasik satu opis gegar ngan suara aku....
"ehhhh.... sha... hari ni 23hb kan"
"ha ah ler, kak..."
"ehhh... hari ni dah setahun aku kat fakulti ni ler"
"hahhh... apa lagi kak... secret recepi ler"

Planner tu aku masih renung.... bukan apa.. rasa kejap jekkk masa berlalu... tak sangka... setahun dah aku lalui saat ke-hepi-an di tempat keje baru ni. Tu kekaguman yang pertama ler... yang keduanya... aku terlalu kagum coz sepanjang aku kat tempat keje baru ni lemak di badan aku membiak dengan cergasnya....."Uwaaaaaaa.... aku dah gemuk di fakulti ni!!!" Yelahhh... memanjang jekkk hepi... gumbira... memanjang jekkkk kengkawan ajak santai di meja makan... memanjang jekkk ada subsidi makanan.... memanjang jekkk selongkar pantry cari biskut.... so??? Nak salahkan saper lakkk kannn kalau lemak dah tidor dengan nyamannya di balik kulit sendiri..... senaman dah ler malas... beli kasut sukan jekkk lebey.... niat meninggi nak jogging... last2, kasut tu buat hiasan jekkkk..... hahhh..... biler selulit melingkar dalam bodi.... mau tak menahan gerammmm.... tak rereti nak diet??? Mesti diet ni.... yelahhh... mau tak jelesss bile my hero memanjang jekkk tenung Lisa Surihani yang slim-melim kat TV, walaupun Lisa tu bini Yusri....
Member opis tanya aku... "so... how kzaina... setahun kat sini? Best?"
Tapi... aku tak terus jawab... aku tanya kengkawan aku balik
"Best tak kenal ngan aku?"

Ni bukan warga fakulti... tp.. time ni attend teater anjuran fakulti...Time berbengkel di MelakaUrusetia Interview.... aka... sesi anyam ketupat!

Sesi melawat my fren - Shakirah- yang baru je delivery babySiap present cincin tu... dah serupa nak meminang lakk...

Hahahahhaha... bukan apa... budak baru masuk macam aku ni (baru masuk, u olsss... rasa macam budak junior kat UPSI lakkk.... hahahhahah) kena ler tanya pendapat orang keliling kannn... coz.. aku ni amek inisiatif from my past xprience. Tak hinginnn aku ada sok-sek-sok-sek kat blakang... kawan tikam blakang kawan.... kawan sekerja saling ngata.... saling nyindir... so.. now.. kalau ada tak kena dari aku.... aku tanya siang-siang kat semua kengkawan aku.... ni jawapan yang aku terima tau...
"Best kenal kzaina.."." kzaina ni ok la..." "aku suka kawan ngan ko" "kepala ko, ok la" etc... dan banyak lagi la....tak larat nak taip... coz... rasa macam nak terkentut lakkk bila taip memuji diri sendiri ni...... hahahhaa... so far... syukur alhamdulillah... jiwa aku tenang di tempat baru... aku gumbira di sini... every day rasa syok wooo nak datang opis (pssstttt.... walaupun bos aku kengkadang moody.... tapi.... sikit pun tak bernanah untuk bersemangat ke opis ni...sebab apa tau??? Sebabbb... aku pernah lalui berdepan ngan pegawai yg lebih moody dr skarang... siap tengking staf bawah2 kerdil taraf aku ni dedepan orang kat kaunter lagikkk....kira pegawai tu taraf dewa-dewi ler!!!). Tapi.... alhamdulillah sangat-sangat... kehidupan aku ceria... mudah-mudahan keceriaan, kegembiraan, ikatan mesra ni berpanjangan.... jangan ler Kau letakkan jurang perhubungan aku ngan semua kengkawan aku, Ya Allah...! AMIN.....
So.. pada semua opis-mate aku yang memasing kepingin nak raikan enibeseri aku ni.... sabau... sabau... nanti aku raikan sakali ngan besday aku je lahhh eikkk... coz... aku tau... tiap tahun besday aku memang tak de org nak raikannya.... hahahahhahahha....

No comments:

Post a Comment

Meh Nyampok sama