Tuesday, March 20, 2012

Selamat Hari Lahir - ABAH!

Abah....
Dari kecik... itulah panggilan buatnya
Sinonim ngan dirinya...
Sehingga saat ini...
Aku tetap bangga manjadi zuriat sulungnya..
Saat bahagia buatnya... (masa ni aku lum lahir lagi... Hahahhaha...)

Abah...

Dia lelaki hebat, bagiku..
Dia lelaki cukup kuat, padaku...
Dia lelaki bersemangat kental, dimataku...
Dia lelaki tabah, di dalam naluriku...
Dan... segala semangat itu jualah...
Mengiringi onak langkahku...
Hensem kan abah aku....

Abah...
Tiap saat aku berbicara dengannya..
Terbayang seakan sendu dalam matanya...
Kalau lah... diri ini bisa menghuraikan..
Segala tersirat di hatinya...
Walau kutahu... dihadapanku..
Dia berlagak kuat...
Namun... aku akur...
Jiwanya menahan rasa sendu nan rindu...
Saat usianya meningkat lagi...
Aku mengerti... dia memerlukan cucu-cucunya menemani..
Mengubat segala kerinduan...
Kerna itu, aku rela... abah!
Bersama cucu-cucunya
Abah...
Hari ini... tahun di angka umurmu bertambah lagi
Padaku, dia tetap macho dan hensem...
Dia tetap kuat, tabah, bersemangat dimataku...
Kerna itu...
Aku bangga menjadi anakmu..
MOHD ZAMRI BIN HAJI AHMAD
Selamat Hari Lahir, abah!

No comments:

Post a Comment

Meh Nyampok sama