Friday, June 3, 2011

Kehidupan, Hargai lah Ia...

BZ.... yesss... tu je ungkapan aku leh lempiaskan kat blog ni.... bkn beralasan penyakit MALAS update blog... tp... memang lately ni agak bz ler... yelah.... lepas bertugas interview untuk student... jadi petugas untuk registration lak..... well.... dah nama pun tugas kan.... kena ler jalankan gak.... walau bz camana pun.... for me.... 8jam kat opis.... cukup bermakna sangat.... rasa best sangatttt kehidupan skarang.... baru ler aku dapat nikmati kehidupan hari-hari siang dengan rasa dalam hati ada taman..... syukur.... aku harap... kehidupan ni berkekalan....

CUMA.... pada aku... untuk mengekalkan apa yang kita nikmati.... HARGAI apa yang kita ada hari ni.... jangan terlalu mendabik dada.... seolah -"apa aku nk kisah..."- sebab once kita sematkan kalimah tu.... percayalah.... lelama orang pun tak kisah kan kita..... so... jangan ler time tu kita nak berdrama berkisah lakkk.... so.... HARGAI manusia di sekeliling kita, HARGAI kehidupan kita hari ni.... InsyaAllah... apa yang kita HARGAI tu.... berlipat kali ganda Allah akan membalasnya....

Alahhh.... cer...cer.... cerrrr korang bayangkan.... apa korang rasa.... kalau selama ni.... korang celik mata.... korang kedengaran suara anak2 di telinga, sarapan terhidang depan mata.... so... once korang yang mulia ni TAK MENGHARGAI segalanya.... siap korang MENGHALAU kehidupan tu dari kehidupan korang yang sememangnya carca-marba, then.... bila korang tersedar dari lena di pagi.... suasana kehidupan yang terlalu sunyi (tanpa keriuhan anak), tanpa belaian tersayang dan tanpa hidangan sarapan. Apa rasa???? SERONOK???? Hahahhaa.... sampai bila nak SERONOK tanpa orang tersayang??? So... HARGAI LAH umat di keliling anda.... alahhh.... bukan buang duit waima seposen pun untuk hargai insan kesayangan di keliling kita.....as my fren kat opis ni cakap.... (for me... i likeeeeeeeeee that opinion...) "kalau kita sebagai manusia inginkan orang menghargai kita, so... kita kena ler buat mende yang sama... ni... kalau kita HALAU orang yang sayangkan kita.... jangan nak berlagak baguz ler ada lagi orang nak hargai kita" its true.... beb.... Masa tu... jangan laakkk kita nk meratap bila peluang menghargai insan yang sayangkan kita akhirnya... orang lain lebih menghargai insan tersebut.... perghhh..... rugi wooo..... ada worang sayang.... lu wat tak tau.... org tu sulah peligi... lagi mau tulun air mata, air hingus... kasik kuar!

Thats it, tipahhhh.. tok sah ler celoteh beria sangat..... MANUSIA ni.... kengkadang dia tak amek ikhtibar dari pengalaman lepas.... kalau pengalaman lepas dia tak pernah hargai.... so... dia akan kehilangan..... kalau dia sudah mencipta pengalaman baru.... dia masih terbabas menghargainya.... maka dia akan tergolong dalam orang yang kerugian dan kehilangan..... andai dia impi cipta pengalaman baru.... dia akan tersesat....SELEMAH-LEMAH MANUSIA APABILA DIA TIDAK BERKESEMPATAN MENCURAHKAN KASIH SAYANG KEPADA INSAN YANG DISAYANGI DAN MANUSIA ITU AKAN LEBIH LEMAH JIKA DIA TIDAK MENGHARGAI ORANG YANG MENYAYANGINYA...
Hmmm.... sebelum N3 yang pada aku bawak 1000 makna tersirat ni berakhir.... meh ler kita layan gambo suasana aku kat opis baru ni....... (oppsss.... tujuan gambar ni di letak kat sini..... bukan untuk "sengaja nak tayang", tapi.... hanya untuk glamerkan kengkawan sekerja aku je...) hahahhahaaa....... ehhh... baru aku terperasan..... celoteh lain..... gambo lain...... well.... ni kan blog aku..... so..... suka-suki aku ler kan....
CANDID MASA PETUGAS INTERVIEWEcehhh.... over giler jekkk petugas interview.... yok-yok ooooo jekkk....
Meh sini aku kenalkan kengkawan aku ni.... dari kiri - nolie (tudung kuning), shakirah (yang tudung putih dok depan nolie), aku (tudung oren yang ayu tu), Alia (tudung cekelat yang berdiri tu)
This picture... kredit tu Has (BPKA) - rajin taw budak ni... (ecehhh... puji bukan main lagik..)

PETUGAS TAKLIMAT REGISTRATION STUDENT DIPLOMAStudent khusyuk dengar taklimat Dekan - jeng.. jeng.... cari aku kat mana dalam reramai ni...
Aku khusyuk giler dengar taklimat... klu aku tau ada kamera zoom kat aku... konpem aku posing ala-ala zila bakarin dah.....
Staf yang terlibat.... (masa ni taklimat dah habis.... apa lagikkk.... glamor time!!!)
Meh sini aku kenalkan opis-mate aku eikkk, yang memasing senget kepala ikut arah angin.... dari kiri -Cik Jamaliah (called as JJ, my bos-sporting kan bos aku...), nolie (tudung kuning), aku (senget habis kepala aku), Pn. Maimon (very sporting), Siti (tudung putih, aku suka nyakat budak ni...), Alia (tudung merah yang duduk), Faten (PA Dekan)
Ok... posing dari sisi lak.... buat ala-ala model

No comments:

Post a Comment

Meh Nyampok sama