Monday, May 16, 2011

Teman... AlFatihah Untukmu...

Ketika Famly Day terakhir buatmu teman... (Arwah Fatah berbaju hitam)

Temanku...
Terkejut.... terkaku...
Sebaik berita itu ku terima....
Sepantas.. segala memori bersamanya...
Berlumba menerobos fikiran...
Ya Allah... segalanya aturanMu..

Temanku...
Dia seorang teman yang ceria...
Pemurah dengan gelak tawa...
Guarauannya... usikannya... segar dalam kenangan...
Dia menjadi teman kala aku sunyi.. kesepian...
Dia lah jua tempat ku luah segala rasa...
Tika dirinya hadapi kekalutan kerja...
Aku tau kadangkala dia terasa... terluka... terusik...
Namun... acapkali cuba di sembunyikan...
Aku tau... dia ingin melihat temannya gembira...
Tanpa tau kekalutan jiwanya...
Famly Day ICT terakhir aku bersama Arwah Fatah (baju hitam di belakangku)

Temanku....
Pernah kau mengusikku...
"Kalau saya tak de, kzaina sunyi, percayalah.."
Aku cuma membalas usikkannya dengan mencebik bersahaja...
Namun... aku akui kata-katanya...
Dia lah teman, sahabat yang ku anggap umpama adik...
Tika mereka menjauhkan diri dariku...
Dia ada melayan luahanku...
Dia sudi mendengar keluh kesahku..

Teman...
Tika berita kusampaikan yg aku akan bertukar pejabat...
Wajahmu berubah keruh...
Namun... selama mengenali dirimu...
Seboleh mungkin kau tidak mahu
Temanmu melihat jauh kesedihan di lubuk hatimu...
Kau cuma membalas
"Kzaina sedih kalau tk dengar suara saya nnt"
Sekali lagi... aku mencebik bibir kearahnya...

Teman...
Pernah kau luah kepadaku...
Dirimu kepingin mejadi raja sehari buat kekasih hatimu...
Aku cuba mengusiknya...
Dengan selamba dikau membalas...
"Ntahlah kzaina... silap2, saya ni tak kawin sampai bebiler"
Spontan jua ku membalas keluhannya...
"Pesal? Dh mengalah? Kau bukan laki normal eik?"
Seraya dia membalas dengan menayang penumbuk ke arahku...
Begitulah sikapnya...
Siapa sangka... keluhannya menyembunyikan rasa...
Siapa duga... luahannya adalah kebenaran yang tersirat...
Bacaan tahlil buat Jenazah

Teman...
Walau aku jauh bertukar pejabat...
Kau sering mengusikku jua...
Walau sekadar di mesej...
Kau tetap menjadi penghiburku...
Kau tetap melayanku...
Jenazah di bawa keluar oleh rakan2

Teman....
Kini... segalanya tinggal kenangan...
Aku sepi tanpamu teman....
Aku kesepian dari melayan gurau sendamu...
Segalanya tiada kini....
Aku kehilangan salah seorang yang diakui
Pembaca dan pengikut blog ini...
Gambar kereta Arwah Fatah sewaktu kemalangan, diberitahu bumbung kereta terpaksa di potong untuk mengeluarkan arwah Fatah.

Teman....
Sekelip mata aku kehilangan teman seumpamu...
Kau terkorban dalam nahas kemalangan jalanraya...
Innalillahiwainnalillahirrojiun...
Kini... siapa lagi ingin melayan gurau sendaku???
Tiada lagi Abd Fatah Abd Latif
Aku doakan semoga rohmu...
Akan di cucuri rahmat
Dan di tempat bersama orang yang beramal soleh..

Al-Fatihah untukmu Teman...
Allahyarham Abd Fatah Abd Latif...
Allahyarham Abd Fatah Bin Abd Latif.... dalam kenangan...
Berita mengenai kemalangan yang meragut nyawa arwah Fatah
http://www.hmetro.com.my/articles/Bayitercampakkeluarkereta/Article/artikelMA

thanx to blogger - Eimiza, syed for d picture...

2 comments:

  1. walaupun saya x kenal arwah..dari kata2 akak ni saya tahu arwah seorang yang baik...Semoga arwah ditempatkan disamping orng2 yang beriman...

    Liana

    ReplyDelete
  2. Liana... yesss... dia memang kawan yang baik... klu kita sedey... dia ada... at least... jd penghibur time kita sedey...

    ReplyDelete

Meh Nyampok sama