Thursday, April 7, 2011

Penamat Kesabaran... syukur Ya Allah!

Apa yang aku boleh katakan... SYUKUR ALHAMDULILLAH..... dengan rutin perjalanan hidup aku skarang...... percaya tak.... skarang aku masuk opis... enviroment opis baru ni... ceria, meriah, gelak, ketawa, sharing is caring..... syukurrr.... means... pengorbanan aku untuk berjauhan ngan my hero (now.. we are not d same office), keberanian aku cuba nasib apply tukar jabatan (perghhh... klu pk - "alamakkk... mcm mana keadaan suasana opis baru... alamatnya... menceruk ler aku!!), kira berani berjuang ler tu.... cehhh... perasan tak sudah lerrr zaina oiii... ko ingat berani ko tu... p berperang ke??? Hahahaa..... arghhh... tk kire, tu katogeri brani ler tu...

Semenjak dua menjak pindah masuk Fakulti ni.... memanjang bersemangat.... walaupun keadaan opis baru tak semewah opis lama... meja nya tak sebesar meja di opis lama... tapi.... aku bahagia... aku gumbira.... aku hepi...... aku tenang buat keje.... tanpa dengar umpatan, sindiran2, perli-memerli, tanpa berhadapan dengan "u always wrong, i'm perfectionist" syukur... mungkin di sebabkan sebelum aku apply PTj lain... aku mintak padangan my hero dan dia merestuinya.... so... RESTU SUAMI tu yang mendatangkan keamanan aku kini...... thanx a lot, dear!

Ok... Hidup jgn toleh ke blakang.... teruskan berjuang, jgn putus asa hanya kerana takat kuman yg hinggap dalam taik telinga... kerna kuman yg hinggap sementara tu jugak lah yang buat hidup kita tak bermasalah jadi berganda masalah.... So... abaikan je ler kuman yang hinggap taik itu! Biarkan kuman tu teruskan berseronok... yelah syok wooooo skali hinggap kat taik telinga, menambahkan najis yang sedia ada... legaaa dapat buang najis...., bayangkan je lah klu korang dapat lepaskan hajat buang air besar.... best kan??? hahahhahahaa!!!
Aku tk mo celoteh panjang... sebab... aku tau apa pun yg aku cerita... seboleh mungkin aku tak nk pk kenangan silam lagi.... apa yang aku dapat simpulkan kenangan semua tu la yg banyak mengajar aku sekarang... of coz memana yang burok... seboleh mungkin aku tk nk mende tu jadi bayangan aku.... dan... apa yang aku blajar skarang...

-->Berhati2 dengan orang keliling... coz... kengkadang orang yang baik ngan kita gak adalah musoh dalam selimot kita... dia korek masalah kita... dan dia gunakan kelemahan dari permasalah kita tu untuk menjatuhkan kita... dan tikam blakang kita.... nauzubillah....!!!

-->Dan, aku percaya... hari ni kalau orang banyak komen hal kita... Orang kerap mengata kita... walaupun kita buat baik camana pun... orang tetap tak puas hati ngan kita, sentiasa cari salah kita... Tapi... Hukum Karma tetap ada... coz secara tak d pinta... bertalu2 orang menghina perbuatan kita... nauzubillah...!!!

-->Kalau hari ni kita hebat menyindir orang, tak cukup sindir depan 4 mata, siap berstatus YM, Facebook, Twitter, Emel pendekata habih satu dunia siber kita buat status menyindir... TAPI, jangan buat2 terkejut then... pura2 tension kalau tetiber usahkan sindiran, tapi kita ditempelak depan orang ramai.... nauzubillah!!!

-->Best kan kalau skarang kita sebagai senior, banyak pengalaman... bukan nak perturunkan ilmu... tapi... bz body mcm ala2 detective conan mencari kesalahan org lain... siap jd mami jarum mengutuk kelemahan orang lain.. so... jgn sampai kewibawaan kita di pertikaikan... ilmu yg ada dalam paler otak di perlekehkan orang... nauzubillah!!!
-->Dalam diri seseorang... mustahil ada 100% kejahatan dia... mayb... ada satu kebaikan yang wajar kita kenang.... kengkadang... kita tak perasan... kebaikan yang jarang kita nampak dari orang itu... tiap kali kita bertembung dengan dia... dia tetap sedekah SENYUMAN pada kita... so... jangan sampai kita jd heran... satu masa... orang tak hingin bersedekah ngan kita walaupun sekadar senyuman... nauzubillah!!
So... aku tk ler ckp aku ni perfect sgt... tp... mcm aku ckp ler... mende ni mengajar aku.....Hmmm....

Elok je aku masuk ke tempat baru... berhadapan suasana baru... keje baru... kengkawan lama... dan tetap meriah.... syukur..... inilah hikmah dariMu, Ya Allah.... alhamdulillah.... n then... meh sini aku santap kan engkorang ngan picture yang aku snap (oppss... yg aku snap tk jelas... so... aku rembat dari FB Has je la... coz masa tu aku nampak Has usung kamera dia kehulu hilir... so... credit to Has!) masa fakulti aku buat Kemuncak Seni - Magical World Of Music. Best sangattttttttttttt....... n this week lakkk... aku d jemput untuk Teater Alang Rentak 1000..... huhhuhuhuhu.... boley ler release tension.... kan.. kan...
Poster Magical World Of Music

Persembahan pembukaan... menarik sangat...

Persembahan kedua... tarian student ni memang best....

Persembahan watak cartoon - Beauty n The Beast.

Persembahan watak cartoon - Pingu.

Persembahan watak cartoon - Doremon
Persembahan IQ anak2. Best... coz.. dia gambaran IQ anak2 melalui lukisan dari dua jenis muzik... sentimental n fast-music.

(Aku pakai kebaya pun org ngata - mcm body tu lawa sangat... so juz imagine org ngata aku tu, tgk show ni... mesti tepuk dahi tgk fonfuan pakai skirt atas lutot!!! Hahahhaa, jahat taw zaina!!!!)




No comments:

Post a Comment

Meh Nyampok sama