Tuesday, April 5, 2011

Fauziah Latif...

Anggun kan...
Fauziah Hj Latif...
Dia anggun, jelita... punya keperibadian tersendiri...
Penampilannya sering menarik perhatian...
Dalam ketegasannya, ada kelembutan...
Dalam didikannya, terserlah sifat keibuan...
Tiap bicaranya penuh ketelitian...
Tiap penialainya penuh pemerhati...
Hari bersejarah buatnya... saat dinikahkan dengan lelaki idaman malaya... bapaku!Bersejarah... majlis persandingan... (masa ni aku tk entepreme lagi....)
Terkini... pasangan sejoli...

Fauziah Hj Latif....
Walaupun digelarkan Fauziah Latif, persis nama artis...
Padaku, dia punya aura milik tersendiri...
Kecekalannya memantulkan semangat diriku..
Antara hakikat dan kenyataan...
Aku bermentorkan keyakinan dan semangatnya...
Aku bergurukan kecekalan miliknya...
Dia inspirasiku...
3 generasi... bersama anak sulongnya (aku ler tu...) & cucu sulongnya (anak aku, Rafiq)

Lagi... bersama cucu (Farisha)

Lagi.... dikelilingi cucu2nya... zharif (anak arwah Epi), danish (anak Edi), Mimi (anak arwah Epi), Farisha (dalam dukungan), Adek Hary n Rafiq (anak aku)

Fauziah Hj Latif...
Aku tau kekuatan miliknya seakan membeku...
Setelah perginya anak lelaki kesayangannya...
Dalam pasrah dia redha...
Dalam kesayuan tersimpan kesenduan...
Dalam kehibaan terselimut kesedihan...
Tubuhnya kaku mematung dalam diam...
Ketika matanya melihat jasad anaknya bersemadi...
Antara realiti dan fantasi ungkapan terhurai di bibirnya..
"Bang... epi tinggal seorang..."
Ruhtuh jiwaku mendengar ungkapan dari bibir si ibu...
Ciuman terakhir dari arwah anaknya, Allahyarham Epi

Fauziah Hj Latif...
Pelbagai ragam, rencah, rentak kehidupan bersamanya...
Dia tetap menerimaku dengan tenang dan kesabaran...
Ketika sedih, ketawa, berduka...
Dia tetap di sisiku..
Pendapatnya menyenangkan...
Nasihatnya melegakan jiwaku...
Bersama dua orang anak perempuannya si bongsu (Farah) & si sulong (aku ler tu...)

Fauziah Hj Latif
Dalam usia makin meningkat...
Hidupnya ingin di nikmati bersama anak2..
Kerna aku tahu..
Baginya, sisa yang ada hanya untuk keluarga....
Aku jua tahu...
Jiwanya terlalu rindukan arwah anaknya..
Namun, selagi diri ini bernafas di hadapannya...
Ku cuba jua menggembirakan hatinya...
Kerna, bagiku...
Hanya dia wanita yang kusayang...
Ibuku nan abadi...
I love u so much, mom....
Hepi belated besday...
On 31 Mac.....

Bersama queen of d blog- YO ITS ME...



No comments:

Post a Comment

Meh Nyampok sama