Friday, November 12, 2010

SELAMAT HARI LAHIR, MY SON!

Masa ni.. Rafiq 2 tahun... aku join my parents p bercuti di Serawak.


Hari ni... 11/11/2010... hmmm... tup tap.. tup tap... skejap nyer masa berlalu... rasa macam semalam je melalui detik bersejarah untuk pertama kalinya aku bergelar ibu... 10 tahun lepas... tk sangka kan.... dah 10 tahun umor anak bujang aku. So.. melalui detik anak yang meningkat "remaja" ni.... betul ler kata orang... dunia pancaroba skarang banyak dugaannya... PERHATIAN, PEMANTAUAN kena ada.. as long as.. aku taw saper kawan dia skarang.. apa minat keutamaan dia... tapi... yelah... ibu mana tk nk bagi yg terbaik untuk anak2 dia kan... even... seorang ibu yang di tahan reman pun sanggup berkorban apa je untuk kebahagiaan anak dia... (opppsss... ni aku tk mo masukkan ibu yang buang anak merata2 tu eikkk... or... ibu yang terlalu pentingkan "kawan" dari tanggungjawab ibu!) Pada aku... biar orang menci aku... biar orang nyampah kat aku.... aku tk kisah pun... TAPI.. as long as... anak aku taw saper mama dia ni... dan.. buruk mana pun pandangan orang kat aku... aku tetap nk jadi mama the best untuk anak2 aku... aku akan tetap bimbing anak aku... biar besar mana pun liku yg aku kena tempuh! So.. pada yang tk suka ngan aku... teruskan tk suka... sebab... ketidaksukaan engkorang... tk jadi apa pada aku... hope... dengan cara tu gakkk aku leh "sedut" pahala engkorang... amin!!! SYUKUR ALHAMDULILLAH... dalam dunia skarang ada gakk orang nk derma pahala! opppsss.... heiyyy... ni N3 untuk anak ko, kan zaina... awat ko nk enterpreme lelebey ni???? Motif? Well.. YO ITS ME... tu ler aku!Masa Rafiq umor 4 tahun

ok... ok... back to the topik....
Rafiq Zulhelmi... dia membesar depan mata aku... perotnya pernah kekenyangan dengan air susu aku... actually... dia anak yang baikkkkkk... degil2 manja tu... adat laaa... budak mana yang tak degil??? budak mana yang tk protes... cuma time protes + degil berlumba2 dalam diri dia... aku wat derkkk je.... hahahahaaa... (sumtime kena wat camni...!). Terlalu besar harapan aku pada anak aku ni... dan... aku taw... mcm tu gak lahhh harapan arwah bapak kandungnya pada dia... dan.. aku taw... one day... anak aku akan bukak blog ni... dan andai dia "ter"bukak dan terbaca rintihan hati mama dia ni... (dun knw.. time tu... aku sendiri tk aktif berblog lg... or.. aku dah tua.. sampai nyanyuk terlupa password blog - uikkksss... kengkadang skarang pun leh terlupa password... nyanyuk kah aku??? hahahhaah!!!)Masa Rafiq umor 7 tahun

"Rafiq... sayang.... mama cuma harapkan... afiq tk lupa pesan arwah abah... jgn nakal2, jaga adik, belajar pandai2, jgn tinggal solat, jadi anak yang berguna, dengar pesan mama... Mama taw, kengkadang afiq ada bacakan Al-Fatihah pada arwah abah afiq... dan mama harap sangat... teruskan berdoa untuk arwah abah afiq... mama taw... afiq anak yang terlalu caring... afiq akan nangis kalau mama sakit... mau taw tu... afiq risau kalau jadi apa2 pada adik... percayalah sayang... mama bersyukur punya anak macam afiq..."
Sebijik gaya atok dia... masa ni... Rafiq dah 9 tahun

Percaya tak... anak aku ni... pernah tanya soalan kat aku...
"mama... kenapa afiq jadi anak yatim?"
terkejut gak ngan soalan dia... tapi... layan kan je lah... dan.. aku ingat lg.. soalan tu di ajukan time aku amek dia dr skolah...
"Kenapa afiq tanya mcm tu?"
"afiq tk suka la jadi anak yatim... cikgu asik panggil je... orang lain pun asik cakap afiq anak yatim"
Hati aku??? Of coz laaaa meruntun2 sangat-sangat... kesian anak aku... terpaksa lalui kehidupan macam ni... tapi... siapa kita untuk menentukan apa yang ditetapkan olehNya.. kan?!

Rafiq... percayalah sayang... Tuhan letakkan afiq untuk lalui kehidupan macam ni.... ada sebab dan keistimewaan yang tersedia... mama taw... afiq kekurang dari segi lain... tp.. pada mama & papa... mama & papa tetap akan usahakan afiq dapat kehidupan lebih sempurna dari orang lain... walau macamana pun... mama & papa tetap usahakan untuk bagi yang terbaik pada afiq, bagi kebahagiaan pada afiq....

So... untuk besday anak aku ni.. we all just celebrate simple je... just tapau KFC n atok n nenek siap belikan fruit kek... TQ my parents!

anak aku siap panjat meja tu... nk tiup lilin... si adik tu yang terlebey xcited lak! hahahaa... tp.. siyessss... kek tu sheeeedappp sangat!Rafiq 10 tahun...

Selamat Hari Lahir sayang...
Dari : MAMA & PAPA... we love u!

No comments:

Post a Comment

Meh Nyampok sama