Monday, November 8, 2010

Weekend Dtg Lg... ApA Lg.. JeJaLan...

Weekend lepas... biasalah... nama pun Zaina n Fairuz... of coz tk lekat kat rumah... ada jekk plan kitorg... arghhhh... tk perlah... yg penting... kitorg hepi n taw camana nk menfaatkan weekend untuk bersama kuarga. For me... klu bersama famly... all outtttttt habis2an untuk famly... hargai famly... luangkan masa bersama seolah... esok kita tk punya waktu atau punya waktu yang singkat untuk bersama kuarga! Adoiiii... kenapa ada coretan sadis ni... cheer up, Yo!

So.. weekend ni... bangun pagi... lepas layan kerenah Farisha.. prepared Bfast untuk my hero n anak2, we all plan nk p Klang... luangkan masa dengan Amat, Nina n Baby Nifail. Nk spent bawak diorg jenjalan... dalam pada tu.. aku nk p "survey" or cari breast pump. Memanjang lerrrr ko punya survey zaina oiiiiiiii... yelah... asal p window soping... nk survey itu, nk survey ini... kengkadang... kuar duit untuk barang yang out of list survey pun.... hahahahhaaaaa... tk per... my hero kata aku tk boros... (nk sedapkan hati sendiri!).

Actually... aku dh survey breast pump kat area Tg. Malim... tp... iskhhh... tk de yang best la... Memandangkan skarang aku pakai bateri breast pump... so... aku kena spent beli bebanyak bateri... giler tu... sekali pam pagi... habis sampai 2 beteri energizer... petang lagi... perghhhh... tk sanggup aku. So.. lepas wat mesyuarat tk rasmi tergempar ngan my hero... dah dengar opinion dari my hero... memandangkan Farisha pun tk mo langsung susu formula (bukan tk pernah bg try... tp... dia tetap tolak... so... dari budak tu berlapar.. or mogok lapar... better... aku kena berkorban sket ler... dr segi tenaga, masa untuk memerah susu sendiri... lgpun... bukan tk de stok! Hahahahaa... mcm barang runcit lak... main stok2 ni....) so... aku pikir... tk perlah... biarlah spent sket duit untuk beli pam susu. Lagipun... we all pun dh jimat dari segi kos lain gak... cthnya... every month we all tk yah spent beli bertin2 susu... dan... nk p travel memana pun senang... tk yang angkut tin susu, air masak, termos air panas, bakul... botol-berbotol2! (nak lakkk... we all ni jenis tk lekat punggung kat satu tempat... memanjang p jenjalannnnnnnnnn) . Kengkadang bila p jenjalan... my hero dukung Farisha.. aku lak umpama tk beranak je... yelah... tk yah angkut memacam barangan baby. Just spare pampers je... senang kan????

So... sebut pasal susu ibu ni... aku ler kena banyak berkorban sket... (tk perlah... ibu mana tk berkorban untuk anak kan... adat laaaaa... dah ngandung sampai 9 bulan... bohong ler klu tk nk berkorban kannn....). Apa tak nya... daripada aku tk minat minum susu... aku terpaksa banyakkan minum susu untuk membanyakkan lagi stok susu... (tapi... janji susu tu bukan bau susu asli... mesti letak milo sket... hahahahhahahaha), daripada tk minat minum air masak.. aku kena minum air masak berbotol2... dan aku tak leh obses sangat berdiet... walhal.. klu ikutkan pengalaman aku bersalin yang lepas2, masuk kerja... aku dah dapat berat badan aku yang ideal... berat sebelum mengandung... now... hmmmmm... alahaiiiiiiiiii.... tk perlahhhh... take time nk turunkan balik... sabar, zaina... sabarrrrrrrrrr!!!!
Klu tanya my hero... memanjang dia cakap "ok lah body cam ni... kurus sangat tk best"
iyolah tu dear... bila tanya... memanjang cakap gitu...
tapi.. bila aku tanya balik "body lisa surihani tu cantik tak?"
Laju je dia jawab "cantik!"
tengokkkk... tengokkkkk..... lihat lah duniaaaaaaaaaaaa.... suami ku tak reti menipu!!!!! uwaaaaaa........ means.... dia memang suka perempuan yang solid n kurus!!!!!
oh... Farisha... mama mu ini dah berkorban demi mu, sayang... tk perlah... biar papa tengok mama tk shantek mcm lisa surihani... tapi... mama nk jadi mama yang the best untuk anak2 mama!!!! (sob... sob... sedey... heppp... nk berkorban kena ikhlas... ok... ok... aku IKHLAS!)

So... di tamatkan babak purbakala antara my famly... meh sini aku tempek gambo lak... saat2 weekend aku... yelah... kang ada lakkk suara sumbang cakap... aku berdrama di blog... heiyyy, saper tu???? ahakssssssssssss.....
Farisha tengah tidur di Mc Donald.



Adik n Farisha di Mc Donald



My Princess's - Dua orang "puteri" kesayanganku...



Anak2 ceria sementara tunggu order di Mc Donalds.

Ni lakkkk hasil tangkapan aku - breast pump electric. Dah try.. so far berpuas hati... dia ada alternatif untuk pump bateri... (in case kena pap di tempat yang tk de fius elektrik.

No comments:

Post a Comment

Meh Nyampok sama