Tuesday, November 2, 2010

Memori Daun Pisang.... hahahaa.. Memori Berpantang!

Aku dah mula kerja. Tapi.. bait2 memori sepanjang aku berpantang... segar je dalam ingatan aku... yelah... berkepitttttt je ngan anak2 aku yang lain. Relex.. to b honest.. miss that momment soooo much! Rindu nk tunggu Farisha bangun tdo pepagi... cium leher dia (dun knw why... pepagi... best sangat cium leher Farisha... wangi je bau dia!), rindu nk lepak ngan anak lelaki aku... pepetang dgr dia sembang... dan... tiap kali aku masuk ruang kamar tempat aku ngan Farisha menghabiskan masa berpantang kat ruang umah mak aku, kerinduan tu makin menjalar... So... aku tinggalkan segala momen kenangan, memori berpantang dalam lipatan ingatan aku... dengan bingkisan ni..untuk aku share... yang mana... ni semua pengalaman n kisah yang aku alami yang tk dapat aku lupakan sepanjang berpantang.....

1. Paling tragis... bekas jahitan di perot bernanah... frust sangat masa tu... sebab.. semua pantang larang aku ikut... tp.. iyerlah... mende nk jadi... otomatik... kol Ina ICT, tanya apa nk buat... sebeb kebetulan Mek Na ada xprience yang sama... thanx Mek Na.. bz2 pun layan akak!lebey kurang camni ler nanahnya... siap ada cecair putih yang tk tahan tu.... n... of coz rasa perit sket!

2. Berhari raya time pantang... berstokin... dan... yang nyata... AKU GEMUK!!! So... terliur gak, sebenarnya nengok memacam makanan time tu... sabar... sabar...gambar raya... gemuk kan aku time ni... perot berlipat2... kalau baring... serupa bukit bukau je....

3. Kenduri Aqiqah untuk anak2 aku. ni gambar time kenduri lak... perot dah kurang berlipat... hahahahaa... gigih berdiet... walaupun tk leh taksub sangat berdiet sebab aku tengah menyusukan Farisha... kesian lak mudak tu dapat hasil susu cair dari badan aku.

4. Aku terkurung di luar rumah (tengah sidai kain) n Farisha tidur sengsorang di bilik. Citernya camni... petang tu... lepas bg Farisha susu... aku tgk dia nyenyak tdo.. aku pun p sidai kain di beranda umah mak aku. Pintu ke ruang beranda umah mak aku ni memang bermasalah sket... once klu tertutup.. means, TERKUNCI. So.. andai we all ada kat luar beranda... kena ada someone dari dalam umah yang leh bukak kan pintu. Dan... nk jadikan citer lak.. masa aku sidai kain.. aku tinggalkan Farisha tdo di atas katil... kira kat bucu katil la... Tengah sibuk layan kain sebakul untuk di jemur... tetiba... angin kuat dan PINTU BERANDA AKU DI TIUP ANGIN DAN TERTUTUP!!!! Haru woooo... dan mcm Nobita kehilangan Doremon je gaya aku... memang tk tentu arah! Aku pk nk terjun ke bawah... malangnya... kalau aku terjun... aku tk de kunci rumah... dan... nk telefon my hero... henpon aku lak tertinggal di bilik... atas katil lak tu! Sedangkan Farisha sengsorg kat dalam... dan... Farisha punya stail.. klu dia dapat menangis... dia akan jerittttttttt sekuat hati dia sampai nk termuntah... dan... paling aku tk lupa... dia akan menendang kaki dia... tunjuk protes la tu... kalau dia menendang... aku memang risau kalau dia tergolek jatuh dari katil... sebab... dia tidur di bucu katil... walaupun jauh untuk jatuh ke bawah... tapi... kalau terlalu kuat melonjak... NAUZUBILLAH!!!! Berjurai air mata aku minta tolong orang yang lalu lalang kawasan umah aku... untuk hubungi my hero di pejabat. Suspen woooo... nebesssssss giler! Dalam hati aku tk berhenti berdoa... agar Tuhan selamatkan anak aku dari bahaya.... Dan... nk jadikan citer.. tetiber... ada sorg lelaki india yang berumor... naik motor... berhenti bebetoi depan beranda umah mak aku... aku pun apa lagi... jerit panggey india tu...
"uncle... u ada phone tak?" sambey nangis2 tu...
"Ada. Pasal apa?" uncle tu jawab... tp... mcm org tk de perasaan la..
"Uncle.. tolong saya... kol suami saya... saya punya baby kecik ada dalam rumah sorg2. Saya punya pintu rumah sudah kunci dari dalam" aku terangkan sesatu kat uncle tu... takut dia tk paham lak kan... dan... nk tercabut tekak aku... sebab terpaksa menjerit dari atas beranda.
"ok.. apa nombor?" dia terus kuarkan henpon dia
Dan... syukur sesangat... dalam list phone henpon aku tu... no yang aku ingat... nombor my hero.. nombor henpon bapak aku, nombor opis bapak aku, opis aku. Klu ikutkan... berat gak nk kacau my hero kat opis.. sebab setahu aku petang tu dia bz.. tp.. klu tepon bapak aku... dia ngan mak aku ada kat Melaka time tu. So... klu korang ada kat tempat aku... of coz korang akan kol suami korang gak kan... walaupun korang taw.. korang rasa bersalah ganggu time keja dia... tp.. aku tk de pilihan!!! Dan... syukur gak la... walaupun uncle india tu... pelat nk terangkan keadaan emergancy aku... tp.. my hero paham dan balik secepat mungkin!!!! Untuk uncle tu... thanx sangatttttttttt.... (cehhh... mcm ler uncle tu nk jengah blog aku!) n untuk my hero... sori dear... terpaksa ganggu time keja... Korang tengok ler keadaan anak dara ni tidur... dari bantal leh jatuh ke bawah tu, kalau dia melonjak kaki dia... konpem jatuh ke lantai... MORALNYA... tak akan aku biarkan anak dara ni tidur sengsorang di sofa.

5. Dapat jumpa kengkawan lama... coz.. diorg datang melawat aku... n ada yang datang time kenduri... so.. appreciate sangat kat kengkawan opis.. Put, Am, En Megat n K.izan, Pian, Zaimi n K.Liza, Fatah, Fitri, En. Azahar n wife, Munirah (bukan Munirah adik ipar aku, hokeeeyy.. ni Munirah x-student KKB), Herda, Enun, Cik Mah n AJ n 2 hero dia.. (siap copkan Farisha untuk future wife anak bujang dia tu...), Didi (Dila) n kengkawan, Ena, Carrena n Janet (kebetulan dia sampai time upsi konvo), Hamidah n En Peter nye... n also.. memana student KZ, kengkawan my hero.. yg sempat aku jumpa time kenduri n ada yang x sempat jumpa (sori... mak pengantin ppuan sebok time tu... ahakssss!) yg aku dapat taw.. En. Reduan, Fendi (KZ), En. Che Anuar n vendor (sori, tk tau nama...)

6. Masa cuti berpantang gak.. aku balik Proton... dan.. aku ngan my hero gerak gempur kemas umah... siap alih2 perabot tu... yelah.... umah Proton dah sebulan aku tinggalkan... dah sebijik rupa umah tinggal pun.... lepas ni... nk bawak Farisha stay umah Proton... tkkan nk biar habuk sana sini kan....Tapi.. penat wooo... tolak usung perabut sana sini... mujur parut jahitan aku ok. Klu mak aku taw... konpem dia suruh aku ubah almari bilik dia lak (dalam nada sindiran! heheheh)

ingat lagi tak N3 - boring (http://einaz-yoitsme.blogspot.com/2010/03/tengah-tk-de-keroje-le-tu-bz-body-pls.html) yang aku paste gambar susun atur perabot umah aku??? Tu gambar kedudukan asal...

Ni perabot yang telah di ubah tempat dari kedudukannya... Wahhh... dah mcm rancangan Casa Impian - Deco Bersama Eric lakkk, siap ada gmbo perabot before n after tu!

So... tu je ler pengalaman berpantang yang aku tak leh lupa... selain dari jenjalan laaaa... tu tk yah citer ler coz dah share pun kat N3 yang lepas... takkan nk ulang lak... kang bohsan lakkk org membacanya!

No comments:

Post a Comment

Meh Nyampok sama