Monday, November 14, 2011

11.11....untuk besday Rafiq!

Ada citer... bercoretan ler aku... tk de cerita... dok dendiam, sudahhh...
coz.. aku bukan jenis manusia... tk de cerita... kan main bz body nak propa cerita... wahhhhhhhhh... wahhhhh...
yelahhh... betoi gak kan... tak kan tk de mende nak citer... sesajer nak reka cerita lakkk... Almaklum ler cik gayah oiii... aku ni kan "dikenali" sebagai orang yang kurang kasih sayang... kanggg... ada berjela lakkk status fesbuk laki-bini (perghhh... laki-bini sama naik, dekk nonnn....) meng-kecoh- kan aku ni menagih kasih sayang....
Well.. so what??

Selagi kita hidup ni ler kita memerlukan kasih sayang....
wat per nak berlagak tabii sangat mengatakan kita ni terlebey kasih sayang...
walhal... dalam hati tersebik-sebik menahan sendu sendi sedan...
tgk org berkasih sayang..

ok... stop pasal hal hindustan tu....
sebab lagi cerita... lagi terasa macam kena geletek segala saraf sendi...
lebey kelako dari Maharaja Lawak ler konon.....
Memanjang jekkk intro aku ni out of topic...

Meh sini dekat sket... aku nak citer pasal 11.11.11 ni...
Orang lain kan main kecoh set date utk operate bersalin ler...
baby lum matang pun gedix sangat nak doktor bedah perot kuarkan baby time tu gakk.... (ade ke spesis gitu???)
Ada gak... time tu ler nak p salam tangan tok kadi... nak nikah date tu gakkk...

Tapi... bagi aku... tak yah set date, tak yah plan-plan...
dah memang time tu besday anak sulong aku...
RAFIQ ZULHELMI yang lahir 11.11.2000.
Means... 11 tahun lepas... ni N3 sebelum nya, coretan Besday Rafiq.

So... 11.11.11 ni lakkk...
Rafiq yang makin nak dekat sama level tinggi ngan aku tu siap request hadiah.
Oleh sebab aku ni jenis berpegang pada janji... nak lakkk berjanji ngan anak...
(jangan memain wooo... kalau janji ngan anak, tak tertunai... mau esok lusa anak dah tak mo percaya apa yg mak / bapak dia janji dah.... coz... banyak insiden janji parents pada anak tak tertunai jadi depan mata aku...so.. juz amek ikhtibar dari insiden tu.... sebagai satu contoh : si mak ni bukan main lagiii berjanji sakan nak ngajak anak ni mandi-manda di pool... siap bermanis mulot lagiii... bile si anak dah xcited giler... rupanya... janji tinggal air liur makin mengering... lastly... si anak dah malas nak dengar kalau si mak nya berjanji...)
Tu sekadar contoh laaa... segala contoh tak de langsung kena mengena ngan si polan itu atau si polan ini...

So... nak tau apa janji aku pada Rafiq untuk besday dia tahun ni........... TARAAAAAAAAA.....
Hadiah Besday Rafiq

Bukan main xcited lagi rafiq dapat beskal untuk besday dia... actually aku sendiri pun tak tau time bila si Rafiq ni belajar bawak beskal... tetau dia dah leh bawak beskal beroda 2.
Rafiq n hadiah besday dia...

Then... oleh sebab si Rafiq dapat beskal... maka aku pun belikan untuk si adek nya gakkk... bukan sebab apa... hanya sebagai motivasi coz si adek dapat tempat ke-2 dalam ujian kat Taska dia.... elo.. elo... walaupun Taska... tapi... at least... dapat "habuan" camni... dia ada motivasi untuk tekun lagi.. dan lagiii blajar!
Basika untuk adek

Adek posing atas basikal barunya...

So... walaupun ada yang mengatakan aku ni membazir duit untuk beli itu ini untuk anak aku.... for me... as a mother... MEREKA BERHAK MENDAPATKAN APA YANG SESEKALI MEREKA INGINKAN... lagipun... anak yatim ni tanggungjawab "aku" so... adalah tidak adil kalau aku mengetepikan HAK MEREKA... dan sejujurnya aku tak akan boleh terima kalau ada mempersiakan HAK MEREKA... sedangkan mereka benar-benar berhak mendapat tanggungjawab mereka. Dan... aku pun tak leh terima kalau hak yang sepatutnya MILIK MEREKA, tapi dipersiakan... percayalah... KALAU MEREKA BERHAK MENDAPATKAN HAK MEREKA SEBAGAI ANAK YATIM INI DI PERSIAKAN.... SESUNGGUHNYA REZKI DI SALURKAN TIDAK AKAN MENDAPAT KEBERKATAN! Ni bukan ayat meraih simpati, hockeeeyyy... tapi... sekadar peringatan untuk diri sendiri gakkkk....

Sesungguhnya... aku terlalu gembira kalau tengok kan wajah luhur kegembiraan anak aku... biar aku tanggung derita.. tak apa... asalkan anak-anak aku bahagia... hope anak-anak aku jadi insan yang berguna dan berjasa pada orang tua... biar orang tak pedulikan mereka... asalkan mereka berpijak di bumi yang nyata.... ingat tau, sayang-sayang mama!!!! (tetibe rasa sebak lak....)

adios...

2 comments:

  1. Dan mereka meminta fatwa kepadamu (wahai Muhammad), mengenai (hak dan kewajipan) kaum perempuan. Katakanlah olehmu: "Allah akan memberi keterangan (fatwa) kepada kamu mengenai mereka dan juga (ada difatwakan dalam) apa yang selalu dibacakan kepada kamu dalam Kitab (Al-Quran) ini mengenai perempuan-perempuan yatim yang kamu tidak memberi kepadanya apa yang telah ditetapkan menjadi hak mereka, dan yang kamu suka berkahwin dengan mereka; dan juga mengenai anak-anak yang lemah (yang masih kecil lagi). Dan (kamu juga diwajibkan) supaya menguruskan (hak dan keperluan) anak-anak yatim dengan adil. Dan (ingatlah) apa jua kebaikan yang kamu lakukan (kepada mereka), maka sesungguhnya Allah sentiasa Mengetahuinya." (An-Nisaa' 4:127) | | English Translation

    ReplyDelete
  2. Yeahhhh.... visualiza @ farah... gitu ler... kengkadang kita terleka ngan semua ni... tanpa disedari kita TIDAK MENGADILI hak anak yatim... walhal anak yatim ini berhak mendapat "tanggungjawab" tersebut, maka... ia akan diseksa tika menghadapi kematian, dan azab pada jenazahnya. Mungkin waktu ini kita takpernah leka menunaikan suruhan Allah, tapi, berkat kah kehidupan kita jika meminggirkan anak yatim??? Org lain berlumba beramal utk anak yatim, sedangkan kita sendiri mempunyai peluang terbentang luas, anak yatim depan mata, tapi.. kita ANGKUH!

    ReplyDelete

Meh Nyampok sama