Monday, February 14, 2011

Sob... Sob... Hope Adik Aku Sihat!!!

Last friday... dah ler kena tinggal ngan my hero.... uwaaaaaa.... terpaksa melepaskan my hero p kursus kat Trolak. So.. weekend ni... i'm just spent time with my kids! Jap... nak cakap "horeeeyyy" or... nak wat rintihan "uwaaaaaaaa... sampai hati kanda tinggalkan dinda!!!". Yeahhhh... tok sah ler berpurbakala ler pulakkk... gedikkkksss je rupanya... so... nekad to my hero untuk jadi isteri yang memahami kerjaya suami... its ok my dear.... daku relakan dikau pegi kursus.... tapi kursus felo je.... hahhhh.... bukan kursus "perkahwinan" macamana nk tambah bini sorg lagi..... brani buatttttt.... mau "kupotong" dan "kusumbat di mulot anjeng". Hahahahaa.... cakap cam baguzzz.... lipas pun geli... lagi mau rentap mulot anjeng! Pirahhhhh ko zaina!!! Propa!!!

So... walaupun aku ni berani.... di tinggalkan dengan anak2 di rumah Proton... tapi apa kan daya... kedua orang tua aku tak de keyakinan pada aku.... maka perintah berkurung dari my parents untuk angkut anak2 ke istana parents aku. Alahhh... sebenornya... mak bapak aku tu boring coz istana diorang sunyi.... tp tak per la.... sebagai anak yang taat... aku ikut kehendak orang tua aku.

So... Jumaat malam Sabtu... lepas pack kain baju aku n anak2 (cehhh... macam ler jauh benor Ketoyong to Proton ni), mandi... lepas solat Marghrib... aku angkut anak2 ke rumah orang tua aku. Sampai je umah my parents.... aku dibagitau adik aku yang ke - 2 (anak yang ketiga la...), Epi kena admit to hospital tonite, coz badan dia dipenuhi air (sistem jantung dia tak berperanan mengepam), hati dia sket bengkak then air yang bertakung dalam badan akan memudaratkan paru2 kalau di biarkan. Means... kemungkinan kalau di biar akan dijangkiti paru2 berair. So... my parents bersiap2 untuk bawak Epi (adik aku) ke Hospital Slim River. Siyesss... dengar je kabar tu... aku terduduk. Hati aku sebak. Dada aku berkocak, rasa nak meletop. Nak nangis pun ada.... apa yang mampu aku buat.... berdoa... berdoa.... mohon agar Tuhan selamatkan adik aku. Yeahhh... memang sejak kebelakangan ni adik aku ni kerap sakit.... kerap sesak nafas... time aku p melawat umah dia (dia stay kat Kuaters Guru with his wife and 2 cute kids!), tgk cara dia bernafas... sebak rasa dada.... bergenang air mata aku kat kelopak ni.... kesiannnn sangat!!!! Ya Allah... selamatkanlah adik ku iniiii.... sihat sejahtera lah dia hendaknya.... anak2nya yang kecil tu masih memerlukannya, Ya Allah!!!! Bila kurenung mata anak2 nya (yang sulong umor 7 tahun - MIMI dan yang kedua umor 1 tahun lebey - ZHARIF), hatiku jadi bertambah2 sebak!Epi in hospital...
Epi with his wife... Munirah.

So.... Sabtu tu... aku bergegas ke Hospital... p melawat adik aku. Bayangkan lahh eikkk... dalam keadaan aku drive bawak Farisha yang makin lasak... dalam keadaah hujan petang tu... aku tabahkan hati berjuang meredah semua hanya nekad untuk melawat adik aku. Cehhhh.... dah macam gaya ala-ala pahlawan nak p berperang je gayanya... (saja wat ayat seolah ada semangat berjuang... at least my hero bangga sket punya wife yang berdikari macam aku! Ahaksss.....) Alhamdulillah... Epi dah boleh bernafas macam biasa (walaupun time tu dia memerlukan oksigen), tapi syukur... pernafasannya tak sesesak masa aku jumpa dia last nite (sebelum dia admit to hospital). Then... Epi siap boleh senyum lagi... syukur padaMu Ya Allah....

So... N3 kali ni aku tak bermaksud pun nak celoteh pepanjang.... for last.... meh layan gambo yang aku snap....
Dari kiri - Ayu, (adik ipor aku) Edi (Ayu's husband, Adik aku yang pertama) yang baru sampai dari Shah Alam, Munirah (Epi's wife)


Dari kiri - Abah (bapak aku yang hensem + macho) tengah dukung Farisha, anak sulong aku (Rafiq), Mak (ibu aku yang jelita + rupawan) n Epi.

Ahaaaaa... ni gambo yang paling suspennsss..... nak tengok meh skroll ke bawah...
Ni lak kaki Epi... efek dari air bertakung dalam badan.... so... kakinya mula membengkak... dan efeknya... air yang terlalu banyak tu membuatkan air keluar celah liang roma kaki dia... sian sangattttttt....... time aku citer kat Farah... siap nangis2 woooo.... then Farah siap cakap "Jangan ler nangisss, nanti orang pun sedey!"

Percayalah korang wahai adik2 aku.... walau camana pun.... sebagai kakak yang sulong..... kakak yang prihatin, berjiwa penyayang macam aku ni... of coz ler aku sedey bila nengok adik2 aku sakit!!!! Kakak mana yang tak sayangkan adiknya.....

HopTuhan memberkati perjalanan keluarga aku... adik2 aku... dan berikanlah kebahagian + kesejahteraan kepada seluruh famlyku dan famly adik2 ku....

No comments:

Post a Comment

Meh Nyampok sama