Monday, April 9, 2012

MY SPECIAL DAY... PENGHARGAAN UNTUK KENGKAWAN KESAYANGAN AKU!

Today is My Day. Tapi... biasa ler... macam tahun-tahun lepas... walaupun hari ni... hari istimewa... coz hari pertama aku dilahirkan.... tapi... lepas 36 tahun... hari tu aku lalui macam tahun lepas gakkk.... tak de apa yang surprise pun. Opsss... tak yah lelebey... kang ada yang kata aku kurang kasih sayang... nak tagih kasih sayang lak kann.... walhal aku dah biasa dengan sumer ni....

CUMA.... BEZANYA... TAHUN NI... jeng.. jeng... jenggg... jangan cakap aku nk tagih perhatian, tagih kasih sayang sebab kekurangan kasih sayang... tagih simpati or penagih segala hal.....

Syukur alhamdulillah....

-- Hari ni... time kejutkan my hero pepagi lg... when his eyes open... "happy birthday, sayang..." wahhhh.... dalam air liur basi selepet... dia ingat tarikh hari tu. Terkezutttt... coz... my hero terlalu pelupa lately ni. Then... aku assume... dalam mamai-mamai tu... of coz he's forget date hari tu kan. Rupanyaaaa.... perkara pertama yang dia buat bila matanya terbukak... adalah wish my birthday. Thank u so much, my dear!

--Sementara tengah bersiap nak ke opis... of coz masa tu tengah touch up2 kan... terima sms from my parents yang outs station kat kelantan skarang. Verrrrryyy d feelinggggg sms, u olsss.... terharu sangat!!!

--Then... pagi tu lak... elok jekkk pintu opis aku bukak... kaki melangkah... aku lalui dengan sorakan birthday dari kengkawan opis.... wahhhh.... mau tak seronok... pijak jekk kaki ke opis... kengkawan dah nyaring nyanyi lagu besday. Walaupun suara diorang tak ler selunak ct nurhaliza, tak ler senyaring jaclyn victor... TAPI... aku tetap rasa seolah Celine Dion yang tengah nyanyi lagu besday untuk aku. Hahhhhh... jangan memain korang.... aku bayangkan taraf korang international tu!!!!

--Pagi tu lak... terkezutttt mak cikkk... bile bukak muka buka,.... wahhhh terima berderet-deret mesej in inbox, in chats, wall fesbuk. Tq to all my fren list! Caya tak... semua msg yang aku terima lebey kurang 76 msg di wall fesbuk. 8 from chats mesej. 6 sms wish besday. Thanx to all yang sudi mendoakan aku.... sudi wish besday aku.... sanggup berhabis kredit... wish besday... sanggup call to sing a besday song! Alhamdulillah... semua wish besday dari fesbuk aku reply satu persatu... ala-ala gaya ct nurhaliza reply mesej peminat dia... cukup aku hargai sesangat atas tanda ingatan korang tu. Siyesss... ada setengah tu... aku tak pernah bertegur saper... ada yang aku tak kenal sangat pun... tp... siap wish kat wall aku... mendoakan aku.... syukran jazilan... thanx to all....!!! Ok... di sebabkan aku terlalu appreciate sangat apa yang korang wish tu... meh sini aku tempek nama engkorang kat blog kesayangan aku ni.... menunjukkan aku terlalu hargai sesangat korang....

Thanx to :
-mfairuz (my hero, of coz... touching.... touching bebbb... coz... sekian lama dia tk berbalas cintan-cintan kat wall aku. Sampaikan ada yang kata aku syok sendiri kat suami. Mujur suami sendiri kan.... kalau syok kat suami orang... caner???? Opppsss......!),
- fauziah latif (my lovely mom.... best wooo bila mak sendiri bg ucapan cenggitu.... perghhh... mak moden zaman skarang kan... very d sporting mother i have!)Lagi...
- Sharifuddin Zainuddin (
YBhg. Datuk Prof. thanx Datuk... wow... really tak sangka... he wish besday to me... actually he's my father's fren)
- rozi abdul razak (she's manager to ct nurhaliza.. dun know lahhh... aku tk ler kerap sembang ngan dia... juz sesekali jekkkk... thennn.. tk sangka lakkk dalam berborak sesekali tu... dia leh wish besday to me... thanx kak zie....)
- en muhammad yusmin yusoff (he's my x-bos. Very sporting bos!),
- shafura jaafar (kawan lama aku time sesama kat ict),
- norazwa mohammad (aku panggey dia wawa je... kawan kat ict... pendekata kawan se-bfeeding.. hahhahah.. jiran botol bfeeding dalam freezer masa kat ict!),
- rieza lieza (member gak ni... kawan sekerja upsi),
- amrah mohd nawawi (kawan masa ofis ict... dia ni baikk sangattt...)
- muniera'z judin (ni adik ipor aku),
- norasmeda amri (ni pun staf upsi),
- atierah alias,
- dungeon naz (aku panggey dia zura, staf ict... best kawan ngan dia... veryyy humble),
- nik hazwani faten (ni kawan sepejabat aku),
- nor hidayah (ni kawan time kat ict),
- nashimatul aliana kamarul bahrin (ni kawan masa aku kat fskpm-but now fppm),
- eeza uchuk (dia ni kawan aku kat shah alam, dulu kerap jumpa dia, coz she's x-staf giant... so selalu dapat susu less price from her. yelahhh... susu kan mahal... pakai kaki dalam.. leh dapat staf price kennn...),
- dina nadzir (aku juz kenal melalui arwah fatah),
- normala miswan (ni best fren aku time kat fskpm. Kawan yang terlalu memahami aku... sampaikan... dia leh tau taste aku... naluri aku...rindu ko, mala!),
- laili latif (mak cik aku, adik mak aku paling bongsu),
- Farra mahizan rafael (kawan sepermainan aku... kawan zaman kanak2, paling terkezut dia wish besday siap mention nama FIFI tu!!! hahahhaha... nama glamer zaman skolah!),
- Asmah amin (ni kawan seupsi),
- siti hasmah hassim (dia ni member upsi, tp bahagian lenlain. Aku start communicate ngan dia... coz we all sesama peknen. Kepala dia best laaa...),
- ainul hafizi (dia ni leh dikatakan member baik aku. aku mula kamcing ngan dia since kat ips. senang masuk ngan dia... nak lak aku pernah jadi salah sorang jiran dia dodulu),
- miste are may (ni kazen aku kat shah alam.),
- noorliza idris (dia ni member aku time aku skolah selisik dulu. Ingat lagi dia kat aku eikk.. thanx noli!),
- hanisah ahmad (member aku time skolah kat kkb dulu.),
- saiful adimin ibrahim,
- zamharizad sakhib,
- prince izwan (jujurnya... aku ingat-ingat lupa dia ni....hilag ingatan kejap kah aku???? tidakkkk....-sambey ketuk paler ngan dagu bebanyak kali...),
- kejoy abdullah (lecturer fakulti yang best, sporting, leh berlawak. pendekata... he's one of lecturer yang paling aku rapat.... yg ceriakan hari2 aku!),
- mastika salih (kawan se-upsi. kepala kak mas ni memang kelaka meletop!),
-wan fitri,
- ashraf khairul (dia ni member pada adik aku... member ke??? hmmm... hmmm... oppsss... biarlah adik aku jekk yang huraikan pengistilahan "member tu),
- eycharl ahmad (dia ni pun lecturer fakulti yang leh di katakan senang di ajak bergurau.),
- era zira zalzali (dia ni member se-upsi. jarang jumpa.. tp.. kalau jumpa sembang ala-ala makcik sekampung, u olsss..!),
- nordiana ramli (ni pun member upsi, aku kenal dia lamaaaa... time aku kat fskpm lagi.),
- norulle mora (ni pun lecturer fakulti... baikkk.... suka gurau-gurau ngan dia...),
- haryani yusuf (ni pun member upsi. aku tak rapat ngan dia... tp.. suka gurau ngan dia... she's cute, bebehhh...),
- wani syazwani (student upsi.... kalau tak salah... one of warga KZ),
- noor hafiza mohamed ali (member aku time zaman skolah kat kkb. Aku lebih suka panggey Pijut. Macam kiut nama tu ngan dia),
- sufian ahmad (kawan masa kat ict.. and member rapat my hero gak....),
- khairunnisa nur,
- siti fatimah (member se-upsi. Kamcing ngan dia time sesama jaga exam.),
-irma netty netty (member zaman skolah kat kkb),
- tengku umar cuy,
- syazwani azahari (kazen sebelah mak aku... aku juz panggey wawa je),
- aliza ahmad (aku rapat ngan dia since aku keja kat Glomac, kelana jaya. She's sooooo cute!!!),
- hana uchuk's (kazen sebelah bapak aku... juz called her ayu),
- nurfazira baharom,
- tini masdar (ni AR yang kepala dia memang bestttt....senang berurusan ngan dia...nice person for me... aku kenal dia pun lama dah... time aku kat fskpm.. and she's AR at FST time tu... oppsss... zaman tu AR fskpm en naeim....ingat lagi tak tini????),
-shca ryzal
- asmira fadzleen (ni pun kazen aku... adik pada nick hana uchuk's tu..),
- noor azam (aku kenal dia... since aku keje kat ict....but.. oppsss.. he's not ict staf..tp.. ingat lagi.. masa dia share wife dia peknen.... terharu lakk coz time tu... aku staf ict pertama yang dia nk share berita gembira tu)
- siti rohana ayob (member aku time skolah kat selisik and kkb),
- leez's aini (ni pun member skolah aku time selisik and kkb. Hmm... caya tak... zaman skolah... kejap gaduh ngan liza ni... kejap ok... now... sesma dah matang... memasing rindu zaman skolah tu),
- nadea azez (she's one of person yang aku nak jumpa sangat... coz... for the time being... aku macam "terhutang budi" ngan dia),
- dyana (aku kenal dia.. kebetulan... coz she's my sis fren. Then... punya ler kecik dunia ni... dia anak kepada my x-bos!),
-muhammad fazli taib saerani (dia pun lecturer fakulti. aku sempat kerjasama ngan dia... skejap jekkk... coz lepas tu... dia terbang ke jogja.. sambung blajar. tp... kepala dia memang besttt..),
- mieza karim (ni lagi sorang member aku time kat ict... masa zaman best laaa.... time tu cuma aku ngan dia jekk kerani kat situ),
- busana dekda
- adithakimi hussainy (hot guy upsi... hahahhaha... mau tersembur air aku minum ni.. saper lagiiikkk... lelaki macho semalaya lepas aaron aziz... Azrie!),
- murnie nonie (actually... aku kenal dia... hanya di sebabkan arwah fatah gak...she's one of arwah fatah best fren),
- cik puan rozie (dia ni... student KZ. Aku kenal dia pun... coz one of student yang selalu kerjasama ngan my hero... of coz aku kena tau saper yang kerap berkejasama ngan my hero. Coz.. for me... ur fren.. is my fren.... my fren is your fren.)
- al mujahadah
- siti mahfudza (dia ni kawan se-upsi gak... aku kenal dia pun lama... masa tu aku kat fskpm lagi),
- harman kamarudzaman (aku start kenal dia... since sesama jaga exam hari tu)
- norliana zainudin (ni pun member se-upsi. Actually.. aku kenal dia... lama... dan... punya keciknya dunia... rupanya... liana n her husband - shukri adalah kawan sekolej arwah adik aku, arwah Epi.)
- paroy degreat
- mohd raizol ramli (kawan se-upsi....)
- qaseh aemyliea (aku panggey dia... amy. dia besttt... kepala pun ok... aku start kenal dia pun sesama jaga exam... tp... masa dekat hujung-hujung akhir exam... we all.. jd closed! rindu ko... amy!)
- fifamusz khalil

- ella wrockk (kawan sebergurau aku... kepala dia ni pun bestttt... skali gurau... kencanggg..)
- norizan yusoff (kawan se-upsi. Aku kenal kak izan ni pun... tiap kali time famly day ict dulu... coz husband dia staf ict..)
- Ang Budin (dia ni my x-bos masa aku kat ict. Bos yang paaaalinggg sporting...)
- Mohd Ridhwan (dia ni pun aku kenal masa kat ict... lelaki yang paaaalinggg "pemalu" pernah aku kenal.. opss... skarang?? pemalu ke???)
Bukti aku dapat limpahan ucapan dari kengkawan aku.... (dan... sebagai penghargaan aku kat engkorang...) ada stail jakun lakkk aku rasa... siap tempek gambo ni...
ala... lantak laaa... orang tak buat... aku buat... aku kan suka buat mende lain dari yang lain... skill tu kena ada...

Yang aku dapat wish from YM lakkk... thanx to.. adellah, iqin, anoq, syed, sharin.
Also from sms... really appreciate to... my father, farah, ayu, edi, Ct, ezam.

Thank you sooooo muchhhhhh sesangat untuk my team fakulti... en shuradi... (he's one of lecturer kat fakulti. humble person... kreatif sesangatttt...) coz... dia sanggup pi cari kek secret recipe. Wahhhhh.... terharuuuuuuu... terharuuu... thanx en Edi.... ni aku snap gambo ngan en edi...
Kek secret recipe from en Edi.
Besday gegurl kena di suapkan lagiii... ala-ala pengantin gitu!

Lagiiii.... thanx also... pada Norli... cozzzzz.. bersusah payahhhh buat Pavlova untuk aku. Menatang haper lakkk "pavlova" tu kannn... hahhh... ni ala-ala kek gakkk... perancis stail woooo... kagum kan.. kagumm kannn... ada gakkk kawan aku taraf chef international, u olssss..... ni gambo pavlova tu. Rasa dia............. perghhhhhhhhh.... marvelosssssss u olssss... lembut, lemak, berkerimmmm, lazatttt, lemakkk.... kira kalau nak menghayati pavlova ni... ala-ala maria tunku sabri laaa... spontan dia jadi cenggitu!Lastly... really thankful also to my hero... coz... bersusah payah carikan besday flower untuk aku... terkezuttt tau... masa dia pick up from my ofis... bukak pintu kereta... atas seat ada sejambak bunga... dengan kad lagi... terharu sesangatttt... coz... ni ler 1st time aku terima bunga from him... lepas bergelar isteri.... wahhhh.... kagummmm gilerrr... sebab my hero masih ada ciri-ciri romantikssss ala-ala aaron aziz... u olsss.....
Bunga kat seat kereta my hero... zoom sket bunga tu...Zoooooommmmm lagiii...zoommm skettt ayat kat kad tu...
TERIMA KASIH KAT SEMUA KENGKAWAN SEKELILING AKU... MY FAMLY... AKU SAYANG KORANGGGG... tak sesia aku menagih kasih sayang korang.... sebab aku tauuuu... manusia biasa seperti aku... memang memerlukan kasih sayang dari korang semua... (oppsss... ada ala-ala dramatik orang kurang kasih sayang kah aku....hahahhaahha.... lantak ler kannn... dalam hidup ni kita memang memerlukan kasih sayang....!)

No comments:

Post a Comment

Meh Nyampok sama