Monday, January 2, 2012

Bye bye 2011, welcome 2012

Selamat Tinggal 2011...
Banyak sangat pengalaman yang suka duka aku tinggalkan untuk 2011

Semua tu aku nak jadikan ianya satu SEJARAH

Kata orang... kalau sejarah... amek ikhtibar dari kisah sebaliknya
Tapi... ada gak impian yang lum lagi tercapai...
Nama pun manusia... of coz punya bnyk impian kan..

InsyaAllah... aku doa sesangat hope 2012 ni...
impian aku akan tercapai...

2011 ni gak... aku mula keje kat suasana baru
Suasana yang best... hope yang best ni kekal best sampai aku pencen...

Baru ler umor pencen sampai 60 tahun...
still awet muda
Idak ler baru masuk 40 an jekkk....
orang tengok dah serupa 60 an...

Syukur sangat dengan keadaan persekitaran tempat keje aku skarang
Yang mana... kengkawan yang sporting... ceria... fun together2...berkasih sayang..sesama ngulor...saling usik mengusik, kuat nyakat...
Semua tu menceriakan hari2 aku...
Thanx to all my fren in FAKULTI MUZIK DAN SENI PERSEMBAHAN
U all d best!!!!

Hope jauhkan ler aku dengan suasana "keypochi"... oh noooo!!
Aku serik berhadapan dengan anasir cengginih!!!

For me... dalam 2011 ni banyak sangat ajar...
aku tentang kasih sayang...
nilai perhubungan
Tak kira kat opis, kat umah...

Dan... apa yang aku pasti...

Tahun 2011 gak ajar aku tentang HARGAI MANUSIA DISEKELILING KITA

Jangan bila orang kita sayang dah blah dari idop kita...

Baru kita nak merayu, memujuk sampai sanggup berhabis duit bagai..
Hanya semata2 nak kan orang yang kita tak pernah hargai tu kembali ke pangkuan kita
Atau.. jgn org yang kita sayang tu ada insan lain blh menyayanginya..
Baru kita nak ubah sikap kita...

So... sementara dia d depan mata... guna kan peluang sebaiknya!!!

Tu pengajaran berguna sangat yang aku dapat...
Untuk 2012 ni lakkk...
Aku nak mulakan suasana yang baru...
Kalau boleh aku nak lupakan terus dengan mende2 yang mengecewakan aku..
Mende2 yang boleh meruntuhkan semangat aku...
Dan... secara tak langsung mende2 yang boleh menggugat kasih sayang aku & my hero
So... jangan cecuba nak sebar apa2 lagi...

Jangan sesekali nak tabur fitnah lagi...

Sket pun tak kan menggoyahkan apa2...
Sebab.... bila sebar memacam....
Lagi banyak keaiban dan kebodohan terserlah...
Sesudah ler... umor bukan baya baby comel lagi...
Umor dah merangkak tua...anak makin besar... malu weiyyy...
Buat di gelak dek anak jekkk...
nengok orang tua makin sewel... oppsss... nyanyuk eik???
Satu je persoalan aku.. (juz jawab dalam ati!)
Tak malu ke.. bongkar aib sendiri... hanya nak tunjuk keangkuhan diri???

So... dalam pada aku nak tingkat gaya, mutu, keunggulan untuk 2012 ni...
Aku nak ubah memana yang patot...

InsyaAllah... semuanya untuk kebaikan...
tak de orang berazam nak jadi lebih teruk kan...

Semua orang nak berjaya, bertuah, better dari smalam kan...

Dan... aku tetap doakan... all of my silent reader...
Jom sesama kecapi peluang untuk ke arah kebaikan....
(ada macam ahli politik tak aku punya ayat ni??? sure mak aku bangga siot ngan aku ni..)

Tolong maafkan segala kekhilafan aku Sepanjang 2011...
ameeenn... (dah serupa ayat ustazah lak plakkk...)

No comments:

Post a Comment

Meh Nyampok sama