Wednesday, January 18, 2012

2 in 1... Eksaited kah aku? Wat Eva... Hepi Besday To My Son!

FuiyOooooooooooo... lama nya tak update blog.... tapiii... lum bersawang lagi... ini kerana... blog aku tak sunyi... thanx to all my fren... my silent reader.. yg sudi klik kat blog aku... jengah... walaupun aku dah lama tak update... ternyata... blog aku tak kesunyian... tanpa all my silent reader... saper ler aku.... (hahahhaha... ada gaya artis terima anugerah bintang fofuler tak..????)

Apa tak nyer... aku belum ler lagi ada tebiat M.A.L.A.S hapdet blog... cuma... aku terlalu bz... yelah... awal tahun jeee... aku coti... lepas coti... terus kena jaga exam student UPSI ni hah... so... dalam dewan exam... tak kan aku nak ngulor bertenet.... siap hapdet blog lak kan.... nak hapdet status fesbuk pun payah... ni kan pulak nak ngomel panjang berjela dalam blog... alamat nya kene jeling dek ketua pengawas kat dewan exam ler...

So... back dated ler pulak mende yang aku nk share ngan engkorang ni...tak kisah ler eikk... engkorang layan je lah....tapi... mende yang aku nak share ni... agak kelako ler pulak pada aku.... mayb... pada engkorang... "hek elehhh tu pun kelako ke...." tak kisah ler... tapiii.... hari tu gakkk menggamatkan suasana hari-hari aku....

Gini... cer.. cer... engkorang belek kelender (especially kelender kuda engkorang). Kalau tak de... tak per... tak payah fenin-fenin... sini aku paste kan kalender buat engkorang. Hahhh... cer.. cer nengok... 2hb Januari tu, jatuh hari Isnin kan. Then, dah tentu ler aku ingat slalu... 2hb Januari tu public holiady (coz, 1hb hari Ahad). Then, 3 Januari, hari Rabu kan! So... pada aku kalangan ibu yang berkerjaya (pikiran alwayz simple) akan assume... bila bukak cuti in 1st day after public holiday awal tahun, means... skolah akan bermula.
Gitu ler dengan aku. Maka... awal lagi dah sakan apply coti... siap bgtau bahagian akademik... coz aku jaga peksa... so... kena inform ler kat diorang. Kanggg... merata diorang cari aku sebab tak datang jaga peksa. Sesilap... ada lakkk ayat bisa kuar... "zaina memang gitu... kuat ngular..." hepppp.... kenal aku dlu... tak baik tauuuu... (macam ler tukang komen tak ngulor kennn.... oppssss...!!!!)
Pintu pagar SKTM

So... aku pun apa lagi... eksaited giler gamaknya... yelahhh... anak aku, si Adeq tu tukau skolah... dari tadika abim ke pra-sktm. So... eksaited lebey gamaknya. Then... pagi2 3 Januari tu aku memecut menghantar anak aku n then nk temankan anak 1st day masuk pra ler kononnya. Skali... sepanjang jalan nak ke skolah... sunyi sepi. Pehal eikkk??? Tak kan bebudak skolah semua lupa hari ni skolah??? Iskhhh... tak mungkin. Sampai SKTM.. still sunyi... sorang insan pun tak de kat skolah. Yang ada cuma pak guard. Nak berenti, tanya. Segan lak aku... last2... aku koling-koling my hero kat umah yang tengah sesiap nak pi keroje.
Skali dia kata... "ha ah lah, yanggg... kat kalender ni 3hb still kaler kuning, school holiday."
Hahahahhahahahahhah.... so???? hahahhahahhahah (gelak lagi ni....) ahhahahahhahahha... gelak sambey drive sampai ke umah mak aku yang memang tak jauh dari skolah. Rupanya... hari ni still cuit lagi!!! caittttttttttttttttt.......... kenapa lerrrrr tak de sorang pun remind kan kat aku ni????
Pintu kelas anak aku...aku snap picture ni... juz bcoz aada sunflower.... hahhaha...

Last2, macam biasa... aku tinggal kan anak ke kat umah mak aku... aku bgtau mak aku... aku nak kansel coti... aku nk p keje. Yelah... aku kena jaga exam. Jaga exam ni keje gaji hari. Sehari tak datang... rugi gak. Nak terus kan cuti.. aku bukan nya ada plan apa pun. Baik aku kansel je cuti kan... cuti jimat... income pun jalan. So... the next day nya, mujur aku amek cuti lebey sket... risau kekalau anak aku meragam kat skolah, tu yang amek cuti extra tu....aku dengan semangat eksaited lagi ni... aku tetap hantar anak aku ke skolah. Syukur sangat... anak aku memahami aku... tak menyusahkan aku... mayb dia tau... mama dia sanggup luangkan masa untuk hantar dia ke skolah... so... dia tak banyak kerenah... tak meragam pun. Releks je.... atau mayb... anak zaman skarang dah matured! Hmmm... mayb... coz... adegan bebudak nangis kat skolah dah tak de skarang ni.... kagum aku!
1st day adeq kat pra-skolah... relex giler... sampai dia pun tak pasan aku terpacak luar kelas, snap picture dia... buat hal sendiri je...

Dan... hari ni lakkk...18/1, besday anak aku yang ke - 6. So... untuk gembira kan hati dia... aku buat surprise.... bawak kek ke pra skolah dia. Saja je... untuk gembira kan dia... at least... he got memory in his pra-school. Lagipun... besar tau pahalanya kalau kita menggembirakan hati anak yatim. Cuma... aku berdoa... anak aku akan jadi insan yang soleh... berjaya dunia akhirat... kenang jasa orang tua... tak kisah ler orang tua tu menerima dia seadanya atau tak hiraukan dia... apa yang pasti... aku tetap mengharapkan dia akan jadi anak yang "berguna". InsyaAllah... makbul kan impian dan doa aku ni...ameeennn...
Aku menyelit kat situ... tenkiu to Farah (adik aku), at least ada gakk insan yang sudi temankan aku meraikan besday anak aku!
HEPI BESDAY, SAYANG MAMA... RAFIQ ZULHAIRI "6 TAHUN"

No comments:

Post a Comment

Meh Nyampok sama