Sunday, September 12, 2010

Hari Raya 2010

Raya tahun ni... pada aku... bawak beribu erti sangat... pasal apa??? Selain dari.. semua adik beradik aku berkumpul... kemesraan famly terpancar... kegembiraan aku bertambah lagi dengan kehadiran "orang baru" dalam famly. Farisha Zulaikha... 1st time sambut raya dengan Farisha. Farisha tengah bermain2... syokkk je tgk muka anak tiba raya kan....

Bertambah bermakna sangat... betul ler kata orang... walaupun umor dah meningkat... dah tetua mcm ni... syawal bermakna sangat kalau kita tengok muka anak2 kita kan.... baru aku taw... kenapa si ibu atau si bapa paling menantikan kepulangan si anak di hari raya.... so... pada yg ada parents lagi tu... time ni laaaa kita nk menggembirakan hati parents kita... pada yang punya anak lakkk.. time ni laaa kita nk tengok kegembiraan di wajah anak dengan di hiasi baju baru... sampaikan anak lelaki aku (yg no. 2), malam raya dah tk sabar tanya... songkok n sampin dia aku dh readykan ke... Cuma.. i knw how's my hero feeling.... bila amat, nina n baby tk beraya dengan dia tahun ni... tp... aku memang tk berkemampuan nk dok lelama dalam kereta temankan my hero amek diorg (coz, my hero lebih selesa aku temankan dia jemput anak2)n at d same time.. nk jaga diorg dalam tempoh awal berpantang... semua ni memang aku sendiri tk dapat nk elak kan.... sori dear!

Walaupun raya kali ni aku dalam berpantang... yelah... baru 8 hari Farisha tgk dunia... aku pun tk leh makan memcm... (terliur jekkk tgk adik beradik aku melantak mee rebus hasil tangan mak aku), tk leh duduk lasak2, kena berstokin, tp... raya tetap raya... aku n farisha tetap melaram baju raya! Well... Yo! Its Me.. melaram tetap melaram.......... dan... sepanjang berpantang... aku yg memang tk reti berkain batik.. tidak sesekali berkain batik!!! Perghhhh... klu aku berkain batikkk... 5 minit sekali konpem mem"bela" kain jekkk... yelahhh... memanjang nk terlucut. Raya kali ni gakkkk... aku "di kerah" untuk tidak terlibat secara langsung dalam semua agenda persiapan + agenda memasak + mengemas. Perghhh... jadik sang puteri aku! Ni yang buat badan makin melebar kannn... so.. kena buat sumting untuk elakkan diri kerap berdengkur... kata orang... pompuan dalam berpantang tk elok banyak tidor... muka tk berseri! Ye ke? Ntah laaaa... seri ke tak muka tu.. bergantung pada cara pemakanan jagaan berpantang kita gak kannn....

Tapi... baru seminggu aku berpantang... merasa berpantang di bawah jagaan my hero... aku bersyukur sangatttt dengan bantuan my hero... banyakkk sangat dia tolong aku... cuma... eheheheheee... farisha ni suka tidor sianggggg... berjaga kol 3am - 4.30am..... syokkk je tgk my hero berdengkurrrrrrrr.... tk per laaa... farisha pun bukan banyak kerenah... cuma bangun nak menyusu... nk ada org layan dia bila mata terbukak je...

So.. tk de apa pun yg aku nk share sepanjang beraya 2010 ni... sebab... aku pun bukan p jenjalan ke mana2 pun... cuma... rasa appreciate sangatttttttt bila rumah aku di kunjungi my best fren... ENUN.. sesatunya teman aku yg cukup memahami aku... sayanggg sangat kat ko, Nun... n thanx sebab sudi melawat aku... aku doakan ko berbahagia dengan suami n anak2 ko, Enun! (ntah kan si Enun ni baca ke idak N3 aku ni... wallahualam...! heheheh) So... ni aku paste gambo raya my famly... oppsss.. lupa nk bgtau... tema kaler untuk raya aku kali ni... PURPLE. Siap last minit p soping cari baju untuk Farisha! Nk sama kaler purple punya pasal! Tp... gambo raya takat ala-kadar je aku snap... bukan apa... "curi2 masa" amek gambo sebelum our famly bersalam2. So.... ni ler hasilnya....


Gemok kan aku... hehehheheee...... berazam MESTI DIET LEPAS NI!


Atok, nenek n cucu2nya.... bz layan kerenah cucu!

Farisha melaram baju raya.

No comments:

Post a Comment

Meh Nyampok sama